اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات قرقیزستان بر تقویت روابط با دولت جدید آمریکا

وزرات امور خارجه قرقیزستان ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید آمریکا و تشکر از لغو محدودیت در اعطای ویزا به اتباع قرقیز، برای تقویت همکاری با این کشور اعلام آمادگی کرد.

تأکید مقامات قرقیزستان بر تقویت روابط با دولت جدید آمریکا

بنا به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه قرقیزستان به «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا تبریک گفت.

در این پیام آمده است: طرف قرقیز از روند انتقال قدرت در ایالات متحده استقبال می‌کند و تصدی  «جوزف روبینت بایدن» را به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را تبریک می‌گوید.

«بیشکک» توجه ویژه‌ای به توسعه روابط دو جانبه دارد و آمادگی خود را برای همکاری مشترک و مفید با دولت جدید ایالات متحده آمریکا اعلام می‌کند. دو دولت به طور سنتی در تقویت نهادهای دموکراتیک و ارتقا حقوق بشر در قرقیزستان همکاری می‌کنند و برای بازگرداندن دارایی‌های خارج شده غیرقانونی از قرقیزستان که عملی کاملا مجرمانه بود و همچنین مبارزه با فساد و جنایتکاران همکاری خواهد کرد.

قرقیزستان علاقه مند به اجرای پروژه‌های جدید در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و همچنین معرفی جدیدترین فن آوری‌ها در تمام زمینه‌های زندگی است.

قرقیزستان از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد لغو محدودیت‌های ویزا که قبلاً به طور یک جانبه برای اتباع قرقیز اعمال شده بود، استقبال می‌کند. توجه به اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های دولتی قرقیزستان برای دستیابی به این هدف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما این تصمیم را شاهدی بر رویکرد سازنده و آشکار دولت جدید آمریکا به موضوع ارتباطات انسانی و مبادلات بین دو کشور می‌دانیم.

ما امیدواریم که با توجه به این رویکرد جدید، طرفین گام‌های واقعی برای ساده سازی بیشتر اعطای ویزا بین کشورها بردارند.

قرقیزستان از تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده برای تشدید همکاری در بسترهای چندجانبه در مواردی مانند مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته، تقویت اقدامات مقابله با ویروس کرونا و ترویج ارزش‌های جهانی انسانی استقبال می‌کند.

در این راستا، ما همچنین از تصمیم بازگشت آمریکا به توافق نامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی استقبال می‌کنیم.

قرقیزستان به عنوان یکی از طرف‌های این توافق نامه امیدوار است که همکاری مثمر ثمر بین دو کشور در زمینه تغییر اقلیم و اکولوژی انجام شود.

همچنین طرف قرقیزستان از اقدامات مشترک بیشتر با هدف تقویت روابط دوستانه بین دو کشور در طولانی مدت استقبال می‌کند. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول