اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شوراهای اسلامی را بیشتر بشناسیم/ از میزان حقوق اعضا تا تکلیف افرادی که بازداشت شدند

در آستانه برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، با هدف تنویر افکار عمومی در خصوص سؤالات و شبهاتی که در خصوص شورای شهر وجود دارد، با رئیس شورای عالی استان گفت‌وگو کردیم.

شوراهای اسلامی را بیشتر بشناسیم/ از میزان حقوق اعضا تا تکلیف افرادی که بازداشت شدند

به گزارش فارس از شهرکرد، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، با هدف تنویر افکار عمومی در خصوص سؤالات و شبهاتی که در خصوص شورای شهر وجود دارد، با رئیس شورای عالی استان گفت‌وگو کردیم.

حسینعلی رضایی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرکرد گفت: شورای اسلامی استان در دوره پنجم، 85 جلسه رسمی و فوق‌العاده با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی و برخی مسؤولان کشوری برگزار و حدود هزار و 275 مصوبه اجرایی اخذ نموده همچنین 6 کارگاه آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به منظور آشنایی با قوانین و مقررات حوزه مالی، اداری و تشکیلاتی شوراهای اسلامی و شهرسازی بصورت استانی و شهرستانی برگزار نموده است.

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری، افزود: شورای اسلامی استان 39 طرح پیشنهادی جهت اصلاح قوانین به شورای عالی استان‌ها ارسال نموده که تعدادی از این طرح‌ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، هفت تفاهم نامه همکاری با ادارات کل استانی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان منعقد نموده است.

وی ادامه داد: این شورا هرساله در مناسبت‌های مختلف نشست‌هایی به منظور استفاده از رهنمودهای  نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) و استاندار برگزار و با خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای شورایی استان دیدار نموده است.

پیگیری حقوق آبی مردم استان در شورا

رضایی اظهارکرد: در این دوره به نمایندگی از مردم پیگیری‌های زیادی در خصوص توقف پروژه‌های غیرقانونی و غیرمنطقی انتقال آب این استان به استان‌های دیگر از طریق مکاتبه و برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی با حضور مسؤولان استانی و کشوری و سازمان‌های مردمی انجام شده و همچنان در حال برگزاری است که مبادا حقوق مردم استان پایمال شود.

وی در خصوص بلاتکلیفی برخی از شوراهای شهرستان‌ها به علت بازداشت رئیس و یا اعضای شورا، ادامه داد: بر اساس ماده ۹۹ قانون شوراها و تبصره ذیل آن هرگاه انتخابات هریک از شوراهای روستا و شهر بنا به دلایل ذکر شده متوقف و یا پس از تشکیل طبق مقررات قانونی منحل شود تا برگزاری انتخابات مجدد و تشکیل شورای جدید، استاندار جانشین  آن شورا خواهد بود و جانشین شورای روستا، شورای بخش می‌باشد.

رئیس شورای استان تصریح کرد: هیات رئیسه شوراها به مدت یک سال تعیین می‌شوند و بر اساس ماده ۱۷ و ۱۸ قانون شوراها باید تاکنون هیات رئیسه سال چهارم دوره پنجم شوراهای پایه و فرادست مشخص شده باشد.

یک هزار و 883 نفر عضو شورای شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری فعال هستند

وی افزود: در استان ۴۲ شورای شهر با ۲۱۴ عضو، ۵۲۵ شورای روستا با هزار و ۶۶۹ عضو مشغول فعالیت می‌باشند که در مجموع تعداد اعضای شوراهای پایه استان در دو قالب شهر وروستا به هزار و ۸۸۳ نفر می‌رسد.

حقوق اعضای شورای شهر چگونه محاسبه می‌شود؟

رضایی با اشاره به صورتجلسه مشترک شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور در سال جاری، گفت: حق‌الجلسه شورای شهرهای تا هزار نفر جمعیت حداکثر ۳۰ ساعت جلسه در ماه و به ازای هر ساعت ۵۲۲ هزار و ۴۴۵ ریال، شورای شهرهای 10 تا 20 هزار نفر جمعیت حداکثر ۴۰ ساعت جلسه در ماه و به ازای هر ساعت ۶۳۲ هزار و ۹۰۵ ریال ، شورای شهرهای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت حداکثر ۵۰ ساعت جلسه در ماه و به ازای هر ساعت ۶۳۲ هزار و ۹۰۵ ریال ، شورای شهرهای بیش از 50 تا 100 هزار نفر جمعیت حداکثر ۵۰ ساعت جلسه در ماه و به ازای هر ساعت ۷۱۲ هزار و ۱۸ ریال می‌باشد و مبلغ حق الجلسه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر شهرکرد نیز معادل یک شصتم حقوق و مزایای شهردار بدون احتساب حق عمران و حداکثر ۵۰ ساعت جلسه در ماه محاسبه می‌گردد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول