اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گلایه مردم خاوران از پوشش نامناسب شبکه دیجیتال تلویزیونی

مردم خاوران از توابع شهرستان خفر، نسبت به دریافت سیگنال‌های ضعیف تعداد زیادی از شبکه‌های داخلی و قطعی مکرر شبکه دیجیتال تلویزیونی گلایه دارند.

گلایه مردم خاوران از پوشش نامناسب شبکه دیجیتال تلویزیونی

به گزارش خبرگزاری فارس از خفر، در حالی که شورای شهر خاوران ، چندین بار از تقویت پوشش شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال خبر داده اما مردم شهر خاوران از سوسو زدن شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال در این منطقه ابراز نارضایتی می کنند.

عده ای از شهروندان خاورانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از پوشش نامناسب و کیفیت نامطلوب شبکه های تلویزیونی دیجیتال در این شهر؛ خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولان شدند.

محمدی از شهروندان خاورانی گفت: همواره از آسیب‌های ماهواره حرف می زنیم و مسئولان اجتماعی کشور خواهان برچیده شدن این دجال‌واره خانمان برانداز از کانون گرم خانواده هستند اما دریافت کامل بیش از دو هزار شبکه ماهواره ای با کیفیت بالا در مقابل ضعیف بودن سیگنال های شبکه های داخلی، موجب گرایش روز افزون مردم به ماهواره شده است.

رضایی؛ دیگر شهروند خاورانی بیان کرد: وقتی مردم اهداف دشمن را از توسعه برنامه های ماهواره‌ای دریافتند متاسفانه به سختی و با مشقت می توانند شبکه‌های تلویزیونی داخلی را دریافت نمایند.

وی با بیان این که دریافت نکردن سیگنال‌های شبکه های داخلی موجب گرایش مردم به ماهواره شده است، خاطرنشان کرد: بهتر است ابتدا زیرساخت‌های لازم ایجاد شود و سپس از مردم بخواهیم از ماهواره استفاده نکنند.

مشکل گیرنده‌های دیجیتال؛ تماشای شبکه‌های ماهواره را افزایش می‌دهد

خوبیاری؛ یکی دیگر از اهالی خاوران اظهار کرد: اگر وضعیت موجود به همین منوال پیش برود، شهروندان و خانواده ها در این روزهای کرونایی سرگرمی نخواهند داشت. 

وی گفت: راه‌اندازی فرستنده دیجیتال رقابت خوبی با شبکه‌های ماهواره‌ای است؛ اما پوشش نامناسب این سامانه، شهروندان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

دیگر شهروند خاورانی خاطرنشان کرد: هرگز از ماهواره استفاده نکرده ام و زمانی که سامانه تلویزیونی دیجیتال در خاوران راه اندازی شد، از طریق گیرنده دیجیتال شبکه های تلویزیونی را تماشا می‌کردیم.

ناصری بیان کرد: گاهی به علت شرایط نامساعد جوی سیگنال ها قطع می شد اما متاسفانه چند وقتی است که وضعیت دریافت شبکه ها بسیار نامطلوب است.

وی افزود : بیش از دو هفته است که فقط به شبکه های یک، دو و سه دسترسی داریم و  قادر به دریافت شبکه های آی فیلم، نمایش، بازار، مستند، شما، ورزش، افق، پویا ، شبکه استانی و سایر شبکه‌ها نیستیم.

شهروند دیگری نیز بر توسعه زیرساخت ها و توجه جدی به  کمیت و کیفیت شبکه های تلویزیونی و رادیویی تاکید کرد و افزود: رسانه بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن است.

اژدری اضافه کرد: هر چند اقدام مسئولین منجر به برطرف نشدن مشکل قطعی شبکه ها نگردیده بلکه مدتها است خاورانی‌ها از شنیدن امواج رادیویی بعضی از شبکه ها، همچون رادیو فارس نیز محروم هستند.

استفاده از کیفیت دیجیتال حق مردم خاوران است

رئیس شورای اسلامی خاوران نیز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: به اتفاق امام جمعه با معاونت  فنی صداوسیمای مرکز فارس جلسه ای داشتیم و همین مسائل و مشکلات بیان گردید و بررسی و پیگیری آنتن‌دهی تلویزیون تا رفع نقص کامل در دستور کار قرار گرفت.

اله‌ مراد امیدی با بیان اینکه استفاده از کیفیت دیجیتال حق مردم خاوران است، افزود: تمام تلاش شورای شهر بر تقویت و رفع دستگاه‌های گیرنده است.

چند ماه پیش نیز علیرضا شریفی عضو شورای اسلامی شهر گفته بود که با حضور مهندسین صدا و سیمای مرکز فارس، تغییر فرکانس فرستنده دیجیتال شبکه های تلویزیونی در شهر خاوران از ماهواره بدر به اینتلست انجام شد؛ با توجه به عدم پخش مسابقات فوتبال لیگ‌های خارجی در چند مدت اخیر از ماهواره بدر، با پیگیری های صورت گرفته تغییر فرکانس فرستنده دیجیتال خاوران از بدر به اینتلست صورت پذیرفت.

کارشناسان صدا و سیمای فارس اشاره کردند که در صورت عدم پارازیت و مشکل فنی ، از این پس شهروندان  خاوران و محله ی جلیل اباد  از ظرفیت ماهواره اینتلست استفاده خواهند کرد تا مشکل پخش مسابقات فوتبال لیگ های خارجی برطرف گردد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول