اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تاکید امام جمعه شیراز بر فعال شدن شورای گسترش فرهنگ قرآنی

نماینده ولی فقیه در فارس بر فعال شدن شورای گسترش فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: مسئولان دولت و مجلس باید همه تلاش‌های خود را در این زمینه به کار گیرند و شورای گسترش فرهنگ قرآنی را فعال کنند.

تاکید امام جمعه شیراز بر فعال شدن شورای گسترش فرهنگ قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن دعوت مردم به تقوا و خداترسی، ترک گناهان و محرمات اظهار داشت: امیدواریم همه ما بتوانیم آنچه وظیفه شرعی و دینی‌مان است به‌خوبی انجام دهیم و در پیشگاه خداوند در روز قیامت سرافکنده نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع هدایت به صراط مستقیم، افزود: در خطبه گذشته بیان شد که ما هر روز از خداوند حداقل ده مرتبه درخواست می‌کنیم که خداوندا ما را به راه راست هدایت کن، خدای متعال برای هدایت راه راست قرآن کریم را فرستاده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: بهتر و کامل‌تر از قرآن کریم کتابی وجود ندارد، اینکه خیال می‌کنیم دیگران موضوع بهتری گفته‌اند اشتباه فکر می‌کنیم، بدون عترت ممکن است در فهم قرآن به‌ اشتباه بیفتیم، از این ‌رو صراط مستقیم صراط قرآن و اهل‌بیت(ع) است و اگر این مسیر را برویم قطعاً به مشکل برنمی‌خوریم.

دژکام همچنین در ادامه با بیان اینکه این ایام به حضرت صدیقه طاهره(س) تعلق دارد، عنوان کرد: ایام شهادت حضرت را پشت سر گذاشته‌ایم و به استقبال سالروز ولادت حضرت زهرا(س) می‌رویم، از این ‌رو نباید از خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به ‌آسانی رد شویم که چگونه قرآن کریم را معرفی و برای قرآن یازده صفت ذکر کرده است.

امام‌ جمعه شیراز گفت: حضرت زهرا(س) می‌فرماید، مردم اگر پیامبر(ص) رفته، میان شما یک راهنمای بزرگ گذاشته که آن قرآن کریم است، اما متأسفانه گاهی می‌بینیم که در مجالسی که به نام قرآن برگزار می‌شود، ادب قرآن به دست گرفتن رعایت نمی‌شود.

وی افزود: اگر جایگاه قرآن را فراموش کنیم ضرر خواهیم کرد، قرآن کریم کتاب ناطق خداوند است و باید به آن احترام بگذاریم چرا که در غیر این صورت برکت از زندگی ها می‌رود.

وی ادامه داد: آزموده را آزمودن خطا است، به این معنا که ۱۰۰ سال به دنبال اروپایی‌ها دویدیم، اما چیزی ندیدیم، عزت و عظمت ما در گرو قرآن کریم است، باید قرآن را بفهمیم و عَلم کنیم، اگر این کار را انجام دهیم همه دنیا خواهند گفت ای‌کاش ما همانند ایرانی‌ها بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس بیان کرد: باید وظایف فردی خود را به‌خوبی انجام دهیم، باید فرزندان خود را به قرائت قرآن کریم دعوت کنیم تا در مسیر اهل‌بیت(ع) قدم بردارند، انقلاب کرده‌ایم تا قرآن را در برنامه‌ریزی حکومتی و اجتماعی بیاوریم، از این ‌رو باید قرآن را در برنامه‌ریزی اجتماعی و سیاسی و حکومتی وارد کنیم.

وی از نویسندگان برنامه ‌و بودجه کشور ابراز گله‌مندی و عنوان کرد: ضمن احترام به همه برنامه ریزان در کشور، بزرگانی که در برنامه بودجه زحمت می‌کشند و برنامه می‌نویسند، برای قرآن چه کرده‌اند؟ اینکه در ارتباط با قرآن هیچ کاری انجام‌نشده زشت است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: نمایندگان را به مجلس می‌فرستیم تا برای مسائل وقت بگذارند، توقع ما از نمایندگان مجلس دقت بر بودجه ای است که به صحن می‌آید و باید  مورد دقت و توجه قرار گیرد، چراکه در قبال آن مسئول هستند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه قرآن نباید غریب واقع شود، گفت: مسئولان دولت و مجلس باید همه تلاش‌های خود را در این زمینه به کار گیرند و شورای گسترش فرهنگ قرآنی را فعال کنند.

وی به وظیفه افراد جامعه در رعایت بهداشت اشاره کرد و افزود: با توجه به بیماری کرونا، باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم چرا که هر سهل انگاری در این برهه از زمان، موجب می شود که دیگری مبتلا شود و ما در قبال آن مسئولیت داریم.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به پیش قدم بودن مردم شیراز در امور مختلف تصریح کرد: در روزی که شهید حاج قاسم سلیمانی درخواست کرد که جوانان برای کمک بیایند شیرازی ها به خوبی لبیک گفتند، همچنین در عرصه سلامت نیز به خوبی دستورالعمل ها را رعایت کرده اند.

وی با بیان اینکه جهت پیشگیری، علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، برای دستیابی به واکسن نیز باید تلاش شود، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند خرید واکسن از کشوری که دشمنی اش با ایران محرز نیست، مشکلی ندارد. 

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: همانطور که به برکت رزمندگان اسلام، آمریکای ها متوجه شده اند که باید چشم طمع خود را به روی مرز های ایران ببندند از این رو همه آمریکایی ها باید بفهمند که دوره جنگ نرم نیز تمام شده است.

وی افزود: اینکه کشتی های نفتی از جلو چشمان دشمنان به آن سوی دنیا می رود نشان از این دارد که دوره ابر قدرتی آمریکا تمام شده است، اما برخی از قدیم به آمریکا  علاقه داشته اند، به همین دلیل شکست آمریکا باورشان نمی شود، البته به مرور خواهند فهمید که ایستادگی ملت ایران به خوبی جواب داده است.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) به موضوع بورس نیز اشاره کرد و گفت: حرکتی برای راه انداختن بازار بورس در طول ۱۰ الی ۱۵ سال به راه افتاد که تقویت شد، اصل معامله بورس از نظر شرعی جایز است، مگر اینکه شرکتی که سهام آن عرضه می شود در آمدش حرام باشد، اما اگر شرکتی وجود دارد که پول حرام در آن نیست اشکال ندارد.

وی افزود: اینکه دولت ضمانتی بدهد و به آن عمل نکند، از نظر شرعی درست نیست، اینکه به شکلی بیان کنند که وارد بورس شوید و قیمت سهمی که بیان کردند کمتر از آن شود که خود می فروشد، درحالی که قیمت ها افزایش یافته است، معلوم می شود که جایی مشکل دارد، اینکه رئیس بورس بیان کرد در جای دیگری تصمیم گرفته می شود درست نیست زیرا معامله باید همه ابعاد آن واضح باشد، این مشکل را که برخی از سیاست گذاران به وجود آورده اند باید اصلاح شود چراکه هزینه زندگی بسیاری از مردم بالا رفته است لذا آن شخصی که به مردم اطمینان داده نمی تواند بگوید به من ارتباطی ندارد و امیدواریم این موضوع با نظارت قوه قضاییه برطرف شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول