اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

7 سال انتظار برای سیراب شدن سیروان/ ایستگاه پمپاژ آب؛ وعده‌ای که محقق نشد

در جهت رفع مشکل کمبود آب شرب، کاهش استهلاک و همچنین صرفه جویی انرژی مصرفی برق پروژه ایستگاه پمپاژ آب در شهرستان سیروان کلنگ زنی شد اما با گذشت حدود 7 سال، مردم سیروان کماکان در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان برای تکمیل پروژه‌ هستند.

7 سال انتظار برای سیراب شدن سیروان/ ایستگاه پمپاژ آب؛ وعده‌ای که محقق نشد

خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: شهرستان سیروان دارای ۲۲ روستا، ۱۶۸۴ خانوار و بیش از ۶۶۹۷ نفر جمعیت است که به منظور رفع مشکل کمبود آب شرب، در سال ۹۲ پروژه ایستگاه پمپاژ آب در این شهرستان کلنگ زنی شد.

با اجرای این طرح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های دیم این شهرستان با راه اندازی این ایستگاه پمپاژ شامل دشت سیروان و زنگوان زیر پوشش این ایستگاه قرار می‌گرفت و سبب بهبود عملکرد محصول زراعی در سطح، تولید محصولات باغی و همچنین زمینه اشتغال ۶ هزار نفر فراهم می‌شد.

این پروژه می‌توانست تحولی در بخش کشاورزی شهرستان ایجاد کند ولی بعد از گذشت ۷ سال فقط چشم انتظاری افتتاح این پروژه نصیب مردم این شهرستان شده است.

7 سال از وعده مسوولین می‌گذرد

 یکی از شهروندان سیروانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۷ سال از وعده مسوولین برای احداث ایستگاه پمپاژ آب سیروان می‌گذرد اما هنوز زمین‌های کشاورزی ما به صورت دیم کاشت‌ می‌شوند و این وعده ۷ ساله هنوز محقق نشده است.

وی افزود: اجرای این طرح در شهرستان می‌توانست سبب رونق اقتصادی شود و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را به وجود آورد.

پیگیری مطالبه تاکنون به جایی نرسیده است

یکی دیگر از اهالی شهرستان سیروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان پمپاژ دشت سیروان و زنگوان است؛ پیگیری این مطالبه تا کنون توسط بسیاری منعکس شده ولی تا متاسفانه تا کنون به جای نرسیده است.

وی افزود: کلنگ زنی این طرح سال ۹۲ انجام شد و کل بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای این طرح ۱۲ میلیارد تومان بود که اگر تخصیص داده می‌شد به سرانجام می‌رسید؛ بودجه بایستی از منابع ملی تامین می‌شد تا سریع‌تر به سرانجام می‌رسید.

فاز اول پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نورالدین فتاح‌زاده رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیروان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ آب سیروان پروژه‌ی بسیار بزرگی است و بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی زارعی دیم کشاورزی دشت‌های سیروان تا بخش زنگوان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد؛ فاز اول آن ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ۲۰۰ هکتار از فاز اول باقی مانده است که اگر اعتباراتی که وعده داده شده تامین شود، این پروژه تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیروان گفت: کل پروژه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد، از طرف فرمانداری شهرستان ۳ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده و همچنین در سفر آخر نوبخت به استان و شهرستان سیروان ۱۶ میلیارد تومان قول اعتبار داده شده است که هنوز تأمین اعتبار نشده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سیروان در پایان گفت: این پروژه در حال حاضر تعطیل نیست و در حال اجرا است اما به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت پروژه به کندی پیش می‌رود.

انتهای پیام/ 9708/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول