اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تامین بیش از ۶۱ هزار مورد زمین برای ساخت مسکن جامعه ایثارگری/ تسریع در سرعت برگزاری کمیسیون پزشکی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای در خصوص موضوع مسکن جانبازان و خانواده‌های شهدا، در سفرهای استانی تامین بیش از ۶۱ هزار مورد زمین برای ساخت مسکن را داشتیم‌ که در طول ۱۲ سال گذشته نشان دهنده ۸۰ درصد افزایش در این زمینه است.

تامین بیش از ۶۱ هزار مورد زمین برای ساخت مسکن جامعه ایثارگری/ تسریع در سرعت برگزاری کمیسیون پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه مرکز استان اظهار کرد: بنده به این امر واقف هستم که عقب‌ماندگی‌های جدی در زمینه احقاق حق در قانون نسبت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران وجود دارد، سعی داریم طبق تفاهم‌نامه‌ای به اهم مشکلات‌شان رسیدگی کنیم.

وی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای در خصوص موضوع مسکن جانبازان و خانواده‌های شهدا، طی این ۲۷ سفر استانی، تامین بیش از ۶۱ هزار مورد زمین برای ساخت مسکن را داشتیم‌ که در طول ۱۲ سال گذشته نشان دهنده ۸۰ درصد افزایش در این زمینه است.

*حل مشکل مسکن و اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگری

اوحدی تصریح کرد: برای حل مشکل اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر با همت دستگاه‌ها و نهادها اقدامات خوبی صورت گرفت که در پی آن تا پایان برنامه ششم همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید به استخدام گرفته شوند، درخواست ما در این زمینه مشخص شدن تاریخ آزمون اختصاصی است تا دغدغه‌ها برطرف شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: همانطور که می‌دانید در مجلس یازدهم در فراکسیون ایثارگران و شاهد ۱۷۰ ایثارگر و در فراکسیون شاهد ۱۶ فرزند شهید حضور دارند، که امیدواریم توجه ویژه‌ای به این قشر از جامعه شود تا با مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت داخل پاسخگوی نیازشان باشیم.

این مسؤول با اشاره به اجرای طرح  ساماندهی گلزارهای شهدا در کشور گفت: ادامه کار طبق نگاه مقام معظم رهبری با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های کشور باید بر طبق نظر خانواده‌های شهدا بوده تا در نهایت به یک موزه تبدیل شود، همه ما می‌دانیم که شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم چه حماسه‌ای آفریدند.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران در شب بازگشت شهدای خانطومان تلفنی سلام رهبر را خدمت مادران شهدا رساندم، گفت: مادر شهید رادمهر در پاسخ گفت؛ خدا را شکر که چنین مقامی پیدا کردیم بدانید فرزندان دیگر ما ایستاده اند تا در راه این انقلاب شهید شوند، این نگاه برای ما باارزش است.

اوحدی با اعلام اینکه، در سال جاری طرح سرعت بخشی به انجام فرآیند کمیسیون پزشکی جانبازان را در دستور کار قرار دادیم،اضافه کرد: امسال برای اولین‌بار در ۲۴ استان به جای دعوت از جانبازان به استان تهران در همان استان کارشان را انجام می‌دهیم، البته در استان‌هایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند دست نگه داشتیم، امیدواریم که میزان رسیدگی به پرونده‌ها افزایش پیدا کند.

*لزوم توجه ویژه به خانواده‌های شهدا، ایثارگران/ حل مشکلات معیشتی

در ادامه این دیدار، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اجرای طرح سپاس را به دستگاه‌هایی که با بنیاد شهید همکاری دارند ضروری دانست و اظهار کرد: تقویت فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه از طریق نامگذاری کوچه‌ها و امکان، تدوین آثار، ساخت فیلم از زندگینامه و ترویج خاطرات و غیره ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در ساخت مستند "حاج بصیر" کمبود بودجه‌ وجود دارد باید نگاه اعتباری صورت بگیرد، در بحث تدفین شهدای گمنام و خوشنام باید افتخار کنیم و فضا را در اختیار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه، در این جامعه آزادگان مظلوم واقع شدند و حق‌شان مغفول مانده است، گفت: کتاب‌های خاطرات اسرا را که می‌خوانیم، به زحمات و سختی‌هایی که کشیدند پی می‌بریم، باید کاری کنیم همه آزادگان دست به قلم شوند، حیف است گنجینه اسرار را در سینه حفظ کنند، هر کدام از این ماجراها یک سریال است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول