اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت 24 اختراع ثبت شده در زمینه ایمپلنت‌های ارتوپدی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

عضو هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ثبت 24 اختراع ثبت شده در داخل و خارج در زمینه ایمپلنت‌های ارتوپدی توسط پژوهشگران و محققان دانش بنیان خبر داد.

ثبت 24 اختراع ثبت شده در زمینه ایمپلنت‌های ارتوپدی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا دکتر علی مرادی اظهار کرد: شرکت نوآفرینان طب آویسا شرق که از شرکت‌های موفق پارک علم و فناوری سلامت مشهد به شمار می‌رود در زمینه تجهیزات مختلف پزشکی به خصوص ارتوپدی فعال است، این شرکت توانمندی زیادی در تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی داشته و دارد و مهمترین کار انجام شده این شرکت در عملی کردن ایده‌های جدید در این تخصص بوده است.

عضو هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این شرکت که جمعی از اعضای هیات علمی گروه ارتوپدی و دانشجویان فعال هستند تاکنون 24 اختراع به ثبت رسیده است که از این تعداد 20 اختراع در داخل کشور و 4 اختراع در سامانه پتنت آمریکا بوده است.

 

وی با بیان اینکه 3 عضو هیأت علمی و 10 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقاطع و تخصص‌های مختلف ارتوپدی با این شرکت در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت دانش بنیان  در دوران کرونا بوده است که دستاوردهای شاخص زیادی بوده که مهمترین آن تولید 500 هزار عدد ماسک 95N و 99N با کیفیت بالا بوده که از هر نوع آن 250 هزار عدد تولیده شده است.

مرادی در رابطه با توانمندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه انجام عمل‌های نوین دست و پیوند دست، بیان کرد: در 6 سال گذشته با جذب فوق‌تخصص‌های دست توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرفت عمده‌ای در زمینه آسیب‌های اندام فوقانی، بیماری مادرزادی، پیوند اعضا و عمل آرتروسکوپی انجام شده، به طوری که در حال حاضر با تعداد زیادی پیوند عضو و پیوند اندام همراه بوده است.

عضو هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فوق‌تخصص جراحی دست و PHD اندام‌های مصنوعی، تأکید کرد: در زمینه شبکه عصبی گردنی که به خصوص در حین زایمان برای نوزادان ایجاد می‌شود پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در گروه ارتوپدی داشته‌ایم.

وی از افزوده شدن رشته فوق‌تخصصی جراحی دست و میکروسرجری به رشته‌های گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال تحصیلی 1401-1400 خبر داد و گفت: از سال تحصیلی آینده آموزش دانشجویان فوق‌تخصصی جراحی دست و میکروسرجری به متخصصان علاقه‌مند به این شاخه از رشته ارتوپدی برای گسترش این رشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام خواهد شد، پذیرفته‌شدگان این رشته از طریق آزمون تخصصی مشخص می‌شوند و ظرفیت پذیرش این دانشگاه در رشته جراحی دست و میکروسرجری یک تا دو دانشجو است، ضمن اینکه در این رشته 4 استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تدریس دروس این رشته جدید می‌پردازند.

انتهای پیام/70054

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول