اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تغییر شرایط کرونایی کشور به برکت طرح شهید سلیمانی و جهاد همگانی؛ وقتی همه جهان درگیرند

در شرایط کرونایی که همه جهان درگیرند اما جهاد همگانی که با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور انجام می‌شود شرایط را تغییر داد و از وضعیت قرمز خارج شدیم که به برکت روح حاج قاسم سلیمانی و اجرای این طرح بود.

تغییر شرایط کرونایی کشور به برکت طرح شهید سلیمانی  و جهاد همگانی؛ وقتی همه جهان درگیرند

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا سازمان ها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

خوشبختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح داشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج  برای مبارزه با ویروس کرونا پوشش توسط که خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.
 


شهیدسلیمانی جنگ در خط مقدم را به ما آموخت

 سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: عملیات پیش دستان قاسم سلیمانی الگو بود چون حاج قاسم جهاد اکبر را انجام داد و زینت ولایت و مملکت بوده و مهربان و نرمخو بود و با دشمن محکم و با خودی‌ها مهربان برخورد می‌کرد.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی همه جهان درگیرند اما جهاد همگانی کشور ما شرایط را تغییر داد و در شرایط قرمز خارج شدیم که به برکت روح حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه در طرح شهید رهنمون تیمهای چشم پزشکی ۴ هزار و ۵۰۰ ویزیت رایگان و ۳۵۰۰ عینک رایگان و ۶۳ عمل جراحی رایگان در هشت شهرستان انجام دادند، یادآور شد: در رزمایش کمک مومنانه و مواسات برای نوکری مردم گام برداشتیم و مردم هم خوب کار کردند.
 


همکاری مسئولانه مردم و عزم دستگاه‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی قابل تقدیر است

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در جریان هستیم شرایط امروز دنیا از نظر کرونا شرایط بسیار نگران کننده‌ای است کشورهای بزرگ دنیا و ژاپن و کره به شدت درگیر شده و اوضاع آن‌ها بسیار وحشتناک است.

وی گفت: برای ما پیش بینی کرده بودند که تا دی ماه به روزی 1000 فوتی برسیم که برای خود آن‌ها عملا اتفاق افتاد و امریکا از فوتی روزانه 4 هزار نفر در یک روز عبور کرد اما همکاری مسئولانه مردم و عزم دستگاه‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی و اطلاع‌رسانی خوب باعث شد که چنین اتفاقی برای ما روی ندهد اما هرگونه غفلت ما را دوباره به همان سمت گذشته خواهد برد.

وی افزود: در استان ما با 730 هزار نفر جمعیت از 10 درصد جمعیت استان تست گرفته شده که یک سوم تست ها مثبت بوده هر چند درصد شیوع ما به نسبت کشور بیشتر بوده دلیل این است که بیماریابی و تست گیری خوبی داشته ایم و شناسایی ما هدفمندتر بوده است.


بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی برای مقابله باکرونا

شهبازی، استاندار البرز با اشاره به اینکه روند نزولی کرونا را با قدرت دنبال می‌کنیم، گفت: در این راستا از ظرفیت‌های قانونی و همراهی دستگاه قضا برای مقابله با کرونا در استان بهره برداری خواهیم کرد.

وی گفت: بیماری کرونا در موج سوم شیوع در البرز بسیار خوب مدیریت و کنترل شد و این مرهون تلاش تمامی اعضای ستاد و بویژه کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم است.

این مقام مسؤول با اشاره به نتایج تلاش‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بسیج در استان، اظهار کرد: عملکرد و نظارت قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر بسزایی در روند نزولی بیماری داشته است.

شهبازی افزود: جای خرسندی دارد که تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاهش جدی یافته و روزهای بدون فوتی نیز در هفته گذشته داشتیم.

استاندار البرز تصریح کرد: البرز بار تبادل بالای جمعیتی را بر دوش دارد ولی تلاش‌های برنامه محور و هدفمند در استان در این استان ادامه دارد.


شناسایی 18 هزار بیمار مبتلا به کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در مشهد

محمدجعفر صادقی، مسؤول تیم مراقبتی شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح شهید سلیمانی کمیته‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی فعال شده هرکمیته فعالیت‌های تخصصی را انجام می‌دهد.

وی افزود: در کمیته مراقبتی دو اقدام صورت می‌پذیرد که یک اقدام آن تیم رهگیری بوده و از زمان آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۸هزار و ۳۰۱ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است، در این تیم مراقبان سلامت بهداشت و داوطلبان بسیج حضور دارند، به افراد آموزش لازم در محل داده می‌شود، ضمن اینکه در صورت نیاز از اطرافیان آنها هم تست رپید گرفته می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: اگر فرد شناسایی نیازمند حمایت باشد به تیم حمایتی معرفی می‌شود تا بسته‌های بهداشتی و غذایی را دریافت کند.

صادقی با بیان اقدام دیگر توسط تیم مراقبت در منزل انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خدمات تیم مراقبتی شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط بیش از ۶۵ دفتر پرستاری فعال در مشهد با هماهنگی حوزه معاونت درمان این دانشگاه انجام می‌شود و اگر اقدامات در منزل پاسخ ندهد فرد به بیمارستان منتقل می‌شود، از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۳هزار و ۶۲۴ نفر مراقبت در منزل شده‌اند.


 
کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر نتیجه اجرای طرح شهید سلیمانی

علیار راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در استان انجام شده که نتیجه آن در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مشهود است.

 افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود چهار به عدد 9 در استان نیز موفقیت بسیار خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از 50 درصد مردم استان در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله‌ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در استان باشیم.
 


اجرای طرح شهید سلیمانی با 1595 تیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برای 5 هزار و 223 واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و 261 واحد متخلف نیز پلمب شده است.

 وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: یک هزار و 595 تیم حمایتی با سه هزار و 982 عضو در استان فعال هستند که تاکنون برای 25 هزار و 16 خانوار بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم‌های حمایتی در سطح استان ارائه شده است.

درستی گفت: تیم‌های مراقبتی نیز با پنج هزار و 693  نفر عضو در استان تشکیل یافته که تاکنون 10  هزار و 965 تست سریع توسط تیم‌های مراقبت انجام گرفته که از این تعداد 2 هزار و 310 تست مثبت بوده و موارد رهگیری که انجام شده 26 هزار و 958 نفر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: 142 تیم مراقبت در منزل با 316 نفر عضو تشکیل شده که توسط این تیم‌ها یک هزار و  665  تست سریع در خانه انجام شده، 128 نفر مورد مثبت شناسایی شده و 2 هزار و 522 نفر نیز مراقبت انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای آذرماه تا 30 دی ماه نیز که اجرای طرح شهید سلیمانی در استان آغاز شده، برای 33 هزار و 396 تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد 11 هزار مورد مثبت بوده است و در این مدت نیز 2 هزار و 495 نفر قرنطینه شدند که 60 درصد این افراد به صورت کامل در قرنطینه مانده‌اند.

گل محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این جلسه گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و هلال احمر استان و به صورت محله محور و بر مبنای تست کرونا و غربالگری بیشتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بسیجیان در سال‌های گذشته در هر عرصه‌ای که نیاز بوده، حضور داشته و کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته‌اند و اینک با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر شامل تیم‌های سلامت، حمایت و مراقبت وارد کارزار می‌شوند.
 


آخرین رنگ‌بندی کرونا در کرمان؛ 15 شهرستان آبی و 8 شهرستان زرد

 محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان: با وجود اینکه شهرها از وضعیت هشدار حالت قرمز خارج شده‌اند، اما احتمال بازگشت بیماری همچنان وجود دارد و مراقبت‌ها باید با جدیت قبل دنبال و رعایت شوند. 

وی با اشاره به اینکه شرایط اصلا عادی نشده است، گفت: در حال حاضر 15 شهرستان ارزوئیه، انار، بردسیر، بم، رابر، راور، رودبار جنوب، ریگان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه‌گنج، کهنوج و نرماشیر در وضعیت آبی و هشت شهرستان بافت، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان، کوهبنان و منوجان در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه تفاوتی میان وضعیت زرد و آبی وجود ندارد و همه مراقبت‌ها باید لحاظ شوند، افزود: همه الزامات طرح جامع هوشمند و محدودیت‌‌ها در هفته جاری متناسب با رنگ شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد و حضور کارمندان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات عادی به صورت دو سوم، لغو ماموریت‌های غیرفوری، برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت حداکثر 30 نفر برقرار است.
 


 بیماریابی زودهنگام، شناسایی زودرس و اطمینان از قرنطینگی 3 رکن مهم در طرح شهید سلیمانی

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، انتظار خود از تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی را فعالیت بیشتر و جدی‌تر به ویژه در شهرستان‌ها بیان کرد و گفت: نتایجی که تاکنون به دست آمده حاصل زحمات همه دستگاه‌های دخیل است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مجموع به لحاظ عملکردی کارنامه خوبی در مقابله با بیماری کروناویروس دارد و بین پنج دانشگاه کشوری است و در شناسایی زودرس هم رتبه‌های اول و دوم را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیماریابی زودهنگام، شناسایی زودرس و اطمینان از قرنطینگی را سه رکن اساسی و مهم در طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره کووید-19 و کاهش موارد بستری و مرگ و میر بیمار برشمرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول