اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نیاز فوری مدیریت بحران به تجهیزات/نقش دستگاه‌های دولتی در مقابله با بحران

نماینده مجلس با اشاره به لزوم مشارکت دستگاه‌های دولتی در آموزش مقابله با بحران گفت: حوزه بحران نیاز به تجهیزات فوری دارد و درصدد هستیم با انجام تغییراتی دسترسی حوزه بحران را به بودجه تسهیل کنیم.

نیاز  فوری مدیریت بحران به تجهیزات/نقش دستگاه‌های دولتی در مقابله با بحران

قدرت الله حمزه شلمزاری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و ناظر مجلس در شورای عالی مدیریت بحران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره بودجه حوزه بحران خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با انجام تغییراتی دسترسی حوزه بحران را به بودجه تسهیل کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای تخصیص بودجه به حوزه بحران باید وزیر کشور به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و این شخص به‌مراتب پایین‌دست خود دستور دهد، عنوان کرد: سلسله مراتبی که باید طی شود طولانی است و به‌صورت فوری و فوتی عمل نمی‌کند این در حالی است که حوزه بحران نیاز به تجهیزات فوری و اقدامات آنی دارد.

حمزه گفت: با افزایش بودجه بدون شک سهم شهرهایی همانند تهران که با مخاطرات بیشتر مواجه بوده و جمعیت بیشتری را در خود جای‌داده‌اند احتمال افزایش دارد.

 ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه درصدد هستیم اصلاحاتی را در بخش‌های مختلف تخصیص بودجه حوزه بحران انجام دهیم، عنوان کرد: هدف از این اصلاحات تمرکز بیشتر بر حوزه پیشگیری و آموزش است و پس ‌از آن در مرحله مقابله تا درصورتی‌که بحرانی رخ دهد بتوانیم با امکانات موجود به بهترین شیوه عمل کنیم.

وی با انتقاد نسبت به اینکه از ابتدای آغاز به کار مجلس فعلی شورای عالی مدیریت بحران جلسه‌ای تشکیل نداده است، گفت: در جلساتی که با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار کرده‌ایم برخی از هماهنگی‌ها جهت احصاء موانع قانونی برای پیگیری در مجلس بررسی‌شده است.

 حمزه شلمزاری با اشاره به اینکه تهران علاوه بر مخاطرات فراوان با تراکمی از حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی مواجهه است، عنوان کرد: درصورتی‌که حادثه‌ای در تهران رخ دهد طبق قانون تمام دستگاه‌ها موظف به حضور و هزینه کرد هستند اما موضوع اصلی هزینه کرد و حضور پیش از وقوع بحران است.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی مدیریت بحران تاکید کرد: بر این اساس کارکنان وزارتخانه‌ها نیاز به آموزش دارد و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی موظف هستند در حوزه آموزش دخیل شده و هزینه کنند. در این صورت حضورشان در تهران می‌تواند منشأ خیر و اثر باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول