اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بازگشت ۲۲ معدن در استان قزوین به چرخه تولید

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین گفت: بازگشت معادن به چرخه تولید به تدریج درحال انجام است و امسال حدود ۱۰ الی ۱۲ معدن به چرخه تولید برگشته است و پیش بینی می کنیم این تعداد تا پایان سال به ۲۲ مورد برسد.

بازگشت ۲۲ معدن در استان قزوین به چرخه تولید

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نقی نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین در مورد علت غیرفعال بودن معادن استان اظهار داشت: در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پروانه های بهره برداری معادن که در استان صادر شده فعال نیستند، دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که مهمترین آن؛ معارضین محلی، تعارضاتی بین برخی نهادها، کمبود نقدینگی در بخش سرمایه گذاری، فرسودگی ماشین آلات، نبود صنایع معدنی متناسب با ظرفیت معدنی و همینطور مشکلات فنی ناشی از ضعف مطالعات اولیه است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از مشکلات پیش از صدور مجوز، در وهله اول باید استعلام صورت بگیرد که در برخی موارد این استعلام صورت می گیرد، در برخی موارد نیز با آغاز شدن فعالیت، مشکلات شروع می شود.

نبئی عنوان کرد: مطالعات انجام شده و مشکلات مشخص شده است، وزارت خانه و دستگاه های مربوط مصمم شده اند تا امسال در قزوین مشکلات حدود ۵۰ معدن را به حداقل برسانند.

وی افزود:  بازگشت معادن به چرخه تولید به تدریج درحال انجام است و امسال حدود ۱۰ الی ۱۲ معدن به چرخه تولید برگشته است و پیش بینی می کنیم این تعداد تا پایان سال به ۲۲ مورد برسد،کارگروهی به نام کارگروه احیا تشکیل شده و مشکلات آن ها در کلینیکی که بخش اعظم آن در  نظام مهندسی معدن تشکیل شده است بررسی و مشاوره داده می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین در پایان گفت: جلساتی با نهادهایی چون منابع طبیعی محیط زیست برگزار و تعاملات خوبی برقرار شده و استاندار نیز مساعدت انجام داده و عملا به آن نقطه که امنیت سرمایه گذاری در این بخش، افزایش پیدا کند نزدیک شده ایم تا از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول