اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ابر چالش‌های شهرری/از عبور خطوط فشار قوی برق در بافت مسکونی تا آلودگی کارخانه‌ها

رابط شورایاری منطقه 20 تهران ابر چالش‌های شهرری را تشریح کرد.

ابر چالش‌های شهرری/از عبور خطوط فشار قوی برق در بافت مسکونی تا آلودگی کارخانه‌ها

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، ‌امان‌الله درچه رابط شورایاری منطقه 20 تهران امروز در صحن شورای شهر درباره چالش‌ها و مشکلات این منطقه اظهار داشت: منطقه 20 جنوبی‌ترین منطقه تهران است که دارای 6 ناحیه داخل محدوده و یک ناحیه خارج از محدوده و 20 محله است.

وی افزود: شهرری سابقه و قدمت 6 هزار ساله دارد و اماکن باارزش تاریخی و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در آن قرار گرفته است که به غیر از آن 16 بقعه متبرکه امامزادگان و بزرگان مذهبی در شهرری است و این منطقه دارای آرامستان‌های تاریخی ابن‌بابویه، امامزاده عبدالله و بی‌بی زبیده است.

رابط شورایاری منطقه 20 با اشاره به تملک باغ‌های اناری، ظهیرالملک و باغ کشاورز در این منطقه در راستای توسعه فضای سبز و گردشگری اشاره کرد و گفت: عدم توزیع متوازن جمعیت در سطح این منطقه و پایین بودن سرانه‌های خدماتی همچنین عبور خطوط فشار قوی برق از بافت مسکونی و گسل‌های فعال شمال و جنوب در این منطقه از عمده چالش‌های شهرری محسوب می‌شود.

درچه آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل وجود کارخانه‌های آلاینده و نابسامانی بافت صنعتی و اسکان غیررسمی و اسیب‌های اجتماعی ناشی از وجود اتباع بیگانه از دیگر چالش‌های این محدوده است.

وی با بیان اینکه بعضی از محلات این منطقه از نظر وسعت و جمعیت با مناطق دیگر تهران برابری می‌کنند، گفت: ابرمسأله شهرری موضوع محیط زیست و آلاینده‌های صنعتی آن است که باید حتما فکری به حال این قضیه شود.

رابط شورایاری منطقه 20 به ضرورت بافت‌های فرسوده و تکمیل بوستان‌ها در این منطقه اشاره کرد و گفت: شورایاری‌های محلات در منطقه 20 در پیشگیری و مقابله با کرونا نقش مؤثری داشته است و از ابتدای شیوع کرونا 20 هزار بسته معیشتی بین افراد کم درآمد و کم بضاعت توزیع شده و 5 کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شده است. همچنین تعداد زیادی گان برای پرستاران و کادر درمان مراکز بهداشتی و درمانی شهرری تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول