اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۸۹۳ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه غربالگری سرطان شدند

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۸۹۳ هزار نفر از جمعیت استان غربالگری سرطان شده‌اند، گفت: خوشبختانه بیش از یک‌سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری و یک‌سوم دیگر نیز با تشخیص زودهنگام قابل درمان است.

۸۹۳ هزار نفر  از جمعیت کرمانشاه غربالگری سرطان شدند

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به اینکه هر ساله یکم تا هفتم بهمن‌ماه به عنوان هفته پویش ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است، اظهار داشت: این پویش با هدف اطلاع‌رسانی به مردم برای آگاهی از راه‌های پیشگیری از سرطان و همچنین غربالگری تشخیص زودهنگام سرطان برگزار می‌شود.

وی، غربالگری سرطان را به عنوان یکی از راه‌های جستجوی سرطان در بین افراد جامعه عنوان کرد که به تشخیص زودهنگام این بیماری می‌تواند کمک کند.

مدیر گروه بیماری های غیروی واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۸۹۳ هزار نفر از جمعیت استان غربالگری سرطان شده‌اند، گفت: خوشبختانه بیش از یک‌سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری و یک‌سوم دیگر نیز با تشخیص زودهنگام قابل درمان است.

وی تصریح کرد: درصد زیادی از سرطان‌ها قابل درمان هستند به شرط آنکه مردم علائم هشداردهنده سرطان را بشناسند و به موقع برای تشخیص و درمان آن مراجعه کنند تا بتوانند زندگی عادی همانند افراد سالم داشته باشند.

شاه‌آبادی مهم‌ترین غربالگری سرطان را مربوط به سرطان‌های پستان و دهانه رحم دانست و گفت: با تشخیص زودهنگام این نوع سرطان‌ها می‌توان درمان موثرتری انجام داد و حتی جان بیمار را نجات داد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: تغذیه مناسب، انجام فعالیت بدنی، تحرک بدنی کافی، عدم استعمال دخانیات، عدم مصرف الکی و مهارت و مدیریت استرس از عوامل پیشگیری از سرطان هستند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول