اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سامان‌دهی کولبران واقعی ظرف 2 سال آینده/ ۴۵۰۰ کولبر کردستانی صاحب شغل می‌شوند

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از سامان‌دهی کولبران واقعی ظرف 2 سال آینده خبر داد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری استانداری‌ها مصمم است شأن و کرامت را به کولبران برگرداند.

سامان‌دهی کولبران واقعی ظرف 2 سال آینده/ ۴۵۰۰ کولبر کردستانی صاحب شغل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس ازسنندج، محمد مخبر پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از این طرح‌های اشتغالزایی در سنندج، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام( ره) 5 هزار و 700 طرح اشتغال‌محور را با 500 میلیارد تومان در سنندج رونمایی کرد.

وی تصریح کرد: این 5 هزار و 700 طرح برای 16 هزار نفر در کردستان شغل ایجاد کرده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 500 طرح از این تعداد شغل به کولبران اختصاص دارد که برای 4 هزار و 500 کولبر در استان کردستان شغل ایجاد کرده است.

مخبر اذعان داشت: ستاد اجرایی فرمان امام یک هزار و 93 طرح با 3 هزار و 279 شغل در کرمانشاه و 407 طرح با یک هزار و 221 شغل نیز در آذربایجان غربی برای کولبران را اجرایی کرده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام ( ره) اضافه کرد: در قالب اشتغال اجتماع محور نیز تا این لحظه ۴۰ هزار  شغل در قالب 8 هزار طرح ایجاد شده است.

مخبر میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این تعداد طرح اشتغالزایی را  یک‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با همکاری استانداری کردستان و طرح‌هایی که دارد مصمم است تا شان و کرامت را به کولبران برگرداند.

وی عنوان کرد: اشتغال ایجاد شده در حوزه‌های فرش، دامداری، صنایع دستی و دیگر بخش‌هایی است که بنا بر نیاز و ظرفیت استان تعریف و اجرا شده است.

مخبر با تاکید براینکه مصصم به ساماندهی کولبران در سه استان دارای کولبر هستیم، افزود: سعی می‌کنیم افرادی را که واقعا از روی نیاز و بیکاری و به ناچار به کولبری روی آورده‌اند، ظرف یک یا ۲ سال آینده، ساماندهی کنیم.

انتهای پیام 2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول