اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زیرساخت‌های حوزه ارتباطات به‌روزرسانی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برای آنکه از علم، تکنولوژی و دانش روز دنیا بی‌بهره نمانیم، باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و هر چه بیشتر آن‌ها را گسترش داده و به‌روزرسانی کنیم.

زیرساخت‌های حوزه ارتباطات به‌روزرسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در نشست بررسی اقدامات و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت استان که در دفتر مدیر ارتباطات زیرساخت استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز پیدایش حوزه ارتباطات در دنیا چه در عصر ابرکامپیوترها که تنها عده‌ای خاص در اماکنی محدود به آن دسترسی داشتند تا زمان حال و پیدایش تلفن همراه و اینترنت اشیا، این نکته اثبات شد که ابزار ارتباطات روز به‌روز به انسان نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود: با سرعت کنونی علم و دانش، بسیار محتمل است که تکنولوژی و دست‌ساخته‌های انسان در آینده جای بسیاری از تعاملات نوع بشر را به خود اختصاص داده و این تجهیزات و امکانات بیش از پیش خود را به ما نزدیک سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برای آنکه از علم، تکنولوژی و دانش روز دنیا بی‌بهره نمانیم، لازم است تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و هر چه بیشتر آن‌ها را گسترش داده و بروزرسانی کنیم.

خجسته‌پور افزود: در تمام دنیا این نکته به اثبات رسیده است که یکی از ابزارهای قدرت، داشتن ارتباطات است و این امر علاوه بر زیرپوشش قرار دادن امور شخصی، حتی در امور بین‌المللی نیز مؤثر بوده و مورد توجه است.

وی بیان کرد: نسل بشر همواره مقابل هرگونه تغییری مقاومت کرده و این امر در هنگام ابداع و فراگیری دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا در کشورهای دارای بافت سنتی بیش از سایر کشورها مشهود است؛ اما با شیوع کرونا در سطح دنیا و از جمله در کشور ما به‌نوعی جهش و رشد فزاینده استفاده از تکنولوژی‌های نو و بروز ارتباطی را شاهد هستیم که شاید اگر این واقعه اتفاق نمی‌افتاد تا چند سال دیگر نیز این امر حادث نمی‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: هر چند بر همگان واضح و روشن است که آموزش حضوری به‌مراتب مؤثرتر از آموزش مجازی و از راه دور است؛ اما بی‌تردید اگر نگاه خوش‌بینانه به موضوع شیوع کرونا و ارائه آموزش‌های درسی به شیوه مجازی داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که این امر سبب شد تا دانش آموزان ما خواسته یا ناخواسته با تکنولوژی و شیوه‌های ارتباطی روز دنیا آشنا شده و از آن استفاده کنند.

خجسته‌پور گفت: مقوله مهم امنیت برقراری ارتباط و حفاظت و امنیت محتوای انتقال داده شده، دو موضوع بسیار اساسی و قابل‌توجه در حوزه ارتباطات است که باید بیش از پیش به این مسئله توجه و اهتمام کرد.

وی بیان کرد: استانداری سمنان آمادگی دارد تا به‌منظور تعامل هر چه بیشتر بین دستگاهی با شرکت ارتباطات زیرساخت استان هرگونه اقدام مقتضی را به انجام رسانده و این هماهنگی را ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: توجه به حوزه ارتباطات به‌عنوان حوزه‌ای مؤثر و اساسی در آینده کشور وظیفه هر فرد حقیقی و حقوقی بوده و لازم است در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نشود.

خجسته‌پور اظهار کرد: اگر تمامی دستگاه‌ها نسبت به اهمیت و تأثیر شرکت زیرساخت و مجموعه خدمات ارائه‌شده در حوزه ارتباطات آگاهی یابند بدون تردید هماهنگی و تعامل لازم را در جهت جلوگیری از قطع خدمت یاعدم ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی به انجام می‌رسند.

ساختمان‌سازی در فاصله ۲۰۰ متری دکل‌های مخابراتی؛ ممنوع

سیدمحمدرضا سادات‌حسینی، مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان نیز اظهار کرد: با شیوع کرونا، فعالیت‌های حوزه ارتباطات نه‌تنها کاهش نیافت؛ بلکه به‌مراتب افزایش یافته و بر حجم فعالیت‌ها و اقدامات این حوزه نیز افزوده شد.

وی افزود: بروز برخی مشکلات و معضلات همچون عدم هماهنگی به‌منظور انجام حفاری، تعریض و.. توسط برخی از دستگاه‌ها سبب می‌شود تا خدمات‌رسانی مجموعه‌های تخصصی از جمله حوزه ارتباطات را قدری با مشکل همراه کند که همواره تلاش کرده‌ایم تا در چنین مواردی از رهنمودها و دستورات مدیران ارشد استان بهره‌مند شویم.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان بیان کرد: با تشکیل کمیسیون‌های حفاری در فرمانداری‌های استان مشکل عدم هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر برطرف و این معضل رفع می‌شود.

سادات‌حسینی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه ارتباطات، کم‌توجهی به دستورالعمل هیأت‌وزیران در مورد رعایت حریم دکل‌های مخابراتی و حفظ ارتفاع لازم با این‌گونه تجهیزات و امکانات است.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران، هرگونه ساختمان‌سازی با ارتفاع بالاتر از ۱۷ متر در فاصله ۲۰۰ متری دکل‌های مخابراتی و ارتباطی ممنوع است که متأسفانه در برخی شهرستان‌ها این قانون رعایت نمی‌شود که لازم است اهتمام لازم به این قانون به انجام رسد.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان گفت: لازم است تا شهرداری‌های استان در قالب سازوکارهای معین، تعامل لازم را با شرکت زیرساخت استان داشته باشند تا از وارد آمدن خسارت به شهروندان استان ممانعت به عمل آید.

سادات‌حسینی بیان کرد: در حوزهٔ ارتباطات و در بخش فیبر نوری اقدامات بسیار خوب و بزرگی در استان سمنان به انجام رسیده است.

وی افزود: پروژه نور دو، از جمله پروژه‌های تکمیل شده شرکت زیرساخت استان است که در انتظار بهره‌برداری و افتتاح آن در ایام‌الله دهه مبارک فجر یا پس از آن هستیم.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان بابیان اینکه از طول مسیر 60 هزار کیلومتری کابل‌کشی شده در کشور سه هزار کیلومتر آن متعلق به استان سمنان است، گفت: ارتباطات کوآنتومی مهم‌ترین بحث امنیتی در ارتباطات است.

سادات‌حسینی با اشاره به اینکه خوشبختانه پتانسیل بسیار خوبی در بحث سیستم انتقال در سطح کشور موجود است، بیان کرد: ۱۵ مشترک بزرگ ترافیک اینترنت، اعم از اپراتورهای تلفن همراه، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ... ترافیک را از ما تهیه و سپس در سطح استان توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول