اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تسهیلات جدید برای ورود المپیادی‌های دانش‌آموزی به دانشگاه فراهم شد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: امکان پذیرفته‌شدن برگزیدگان المپیاد‌های دانش‌آموزی به دانشگاه فراهم شد.

تسهیلات جدید برای ورود المپیادی‌های دانش‌آموزی به دانشگاه فراهم شد

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گردهمایی سالانه مجازی مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه سراسر کشور که توسط دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استعدادهای درخشان یکی از دستاوردهای بسیار مهم همه دانشگاه‌ها است که با نخبگان و استعدادهای برتر سر و کار دارد. 

وی افزود: در 20 ماه گذشته اقدامات متعددی برای حمایت از دانشجویان استعدادهای برتر صورت گرفته است که از جمله آنها بازنگری آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد است. 

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: در ارتباط با دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش‌آ‌موزی در آخرین جلسه‌ای که در شورای استعدادهای درخشان در وزارت علوم برگزار شد، مقرر شد با کسب نصاب علمی 85 درصد نمره آخرین پذیرفته شده در آزمون سراسری، بحث شرط رشته مرتبط را حذف کنیم که تسهیلی برای استعدادهای درخشان ایجاد می‌کند؛ لذا با حذف شرط رشته مرتبط در برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی یک مقداری راه برای این بزرگواران برای ورود در دانشگاه‌ها هموارتر می‌شود. 

خاکی صدیق گفت: جلسات متعددی با بنیاد ملی نخبگان، وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت برای حمایت بیشتر از دانشجویان برتر داشتیم تا بتوانیم همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها را توسعه دهیم و امیدواریم هدایت و پرورش استعدادهای درخشان به نحو بهتری انجام شود. 

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات همه‌گیری کرونا و تبعاتی که برای همه دانشجویان داشته است من‌جمله دانشجویان استعداد درخشان، تسهیلی در روند پذیرش دانشجویان صورت گرفته است تا مقداری این چالش‌ها را کاهش دهیم. در دانشگاه‌های کشور وقت عمده مدیران دانشگاه‌ها به ویژه معاونان آموزشی و مدیران حوزه آموزشی به بررسی مشکلات دانشجویان در کمیسیون‌های موارد خاص می‌گذرد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در آنجا عمدتاً مسائلی مطرح می‌شود که مربوط به دانشجویان ضعیف‌تر از نظر علمی است و بعضی مواقع دانشجویان مشکلات خاصی پیدا می‌کنند که حتماً نیاز به بررسی دارد ولی عمده مسائل مربوط به دانشجویان  ضعیف‌تر بوده در حالی که دانشجویانی که آنها را استعداد درخشان می‌نامیم یا دانشجویان برتر علمی کمتر مورد توجه مدیران دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند.

خاکی صدیق افزود: بسیاری از دانشگاه‌ها درخواست‌هایی برای دانشجویان استعدادهای درخشان دارند، اما چون در چارچوب مقررات دفاتر نمی‌گنجد با آنها مخالفت می‌شود. تلاش می‌کنیم بتوانیم تسهیلاتی ایجاد کنیم و از طریق اصلاح و تأمین قوانین مربوطه تسهیلات را فراگیر کنیم تا دانشجویان بیشتری را حمایت کنیم که قطعاً برای کشور مفید و سودمندتر است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول