اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نوسازی محور سنگان ـ تربت‌‌حیدریه توسط شرکت آب‌وخاک قدس رضوی

محور سنگان ـ تربت‌حیدریه یکی از جاده‌های خطرناک استان خراسان رضوی به شمار می‌رود که سالانه بخش قابل‌توجهی از آمار تصادفات جاده‌ای استان در این مسیر رخ می‌دهد.

نوسازی محور سنگان ـ تربت‌‌حیدریه توسط شرکت آب‌وخاک قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، محور سنگان به تربت‌حیدریه که پیش‌ازاین به دلیل عرض کم جاده، دوطرفه بودن و آسفالت نامناسب، عنوان جاده پرخطر را یدک می‌کشید، اکنون شاهد روی خوش توسعه و اجرای دو باند شدن است که توسط شرکت مهندسی آب‌وخاک قدس رضوی با جدیت در حال انجام است.

احداث قطعه اول

شرکت مهندسی آب‌وخاک قدس رضوی در این پروژه، احداث قطعه اول باند دوم محور سنگان تربت‌حیدریه حدفاصل سه‌راهی معدن سنگان تا سه‌راهی نشتیفان را به طول 16 کیلومتر بر عهده دارد که شامل عملیات زیرسازی، روسازی و اجرای ابنیه فنی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وخاک قدس رضوی گفت: کارفرمای پروژه، شرکت‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و همچنین تأمین و توسعه زیرساخت‌های شرق کشور (ایمیدرو) است.

مبین رجبی ادامه داد: بااینکه انعقاد قرارداد پروژه در شهریورماه سال 1398 انجام و مدت پیمان 48 ماه تعیین‌شده، اما به دلیل برخی مشکلات، عملیات اجرایی از اواخر شهریور سال جاری آغازشده است.

کاهش سوانح جاده‌ای

مدیر پروژه دو باند شدن محور سنگان  به تربت‌حیدریه گفت: با بهره‌برداری از این طرح، علاوه برافزایش ظرفیت حمل بار جاده‌ای در منطقه معدنی شرق کشور، سوانح جاده‌ای به‌عنوان یکی از مطالبات مردم و مسئولان منطقه، تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

میثم نامور یادآور شد: با توجه به بهره‌برداری معادن موجود در منطقه و حادثه‌خیز بودن محور به دلیل تردد بسیار بالای کامیون‌ها، احداث این محور نقش بسیار مؤثری بر امنیت و تسهیل دررفت و آمد میسر خواهد داشت؛ آن‌هم در جاده‌ای که یکی از پرحادثه‌ترین مسیرهای منطقه است.

زمینه‌ساز جهش تولید

جدا از این‌که دو باند شدن محور سنگان – تربت‌حیدریه در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مؤثر است، بهره‌برداری از این پروژه نقش به سزایی بر رونق اقتصادی و تحقق اهداف جهش تولید خواهد داشت.

ضمن این‌که با توجه به تردد تعداد بالای تریلی حامل سنگ‌آهن در این محور و توسعه صنعت در خواف به‌عنوان عسلویه دوم، نیاز به دو باند شدن محور سنگان – تربت‌حیدریه بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌وخاک قدس رضوی بابیان این‌که پروژه مذکور، نمونه طرح‌های جهش تولید در حوزه اقتصادی و عمرانی است، اضافه می‌کند: پروژه عمرانی محور سنگان – تربت‌حیدریه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و متناسب با نیازهای مردم و توسعه استان خراسان رضوی تعریف‌شده است و در این راستا شرکت آب‌وخاک قدس رضوی به‌عنوان مجری طرح، از تمام توان خود برای انجام به‌موقع پروژه با بهترین کیفیت استفاده می‌کند.

پیشرفت 20 درصدی عملیات خاکی

مدیر پروژه دو باند شدن محور سنگان – تربت‌حیدریه درباره میزان پیشرفت این پروژه می‌گوید: حدود ۶ درصد کل پروژه شامل 20 درصد پیشرفت عملیات خاکی، 5 درصد پیشرفت فیزیکی ابنیه فنی و ۷۰ درصد تجهیز سنگ‌شکن انجام‌شده است و در تلاش هستیم تا پروژه را در زمان تعیین‌شده به کارفرما تحویل داده شود.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر عملیات بسترسازی حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب، خاک‌ریزی نزدیک به ۱۰۰ هزار مترمکعب، بتن‌ریزی حدود ۷۰۰ مترمکعب و همچنین تجهیز سنگ‌شکن برای تولید مصالح بتن و آسفالت انجام‌شده است.

نامور اضافه می‌کند: این پروژه هم دشواری مخصوص به خود را دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به تردد زیاد در جاده فعلی و تلاقی آن با محور در دست‌ساخت فیبر نوری و همچنین فقر مصالح باکیفیت در منطقه برای بتن آسفالت اشاره کرد.

ایجاد فرصت‌های شغلی

اشتغال یکی از اهداف اصلی پروژه‌های عمرانی در کشور به‌حساب می‌آید و اشتغال‌زایی برای افراد بومی مناطق مختلف، ازجمله مزایای احداث پروژه‌های عمرانی است.

شرکت مهندسی آب‌وخاک قدس رضوی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تلاش کرده تا زمینه اشتغال‌زایی را از طریق اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی فراهم کند.

رجبی می‌گوید: با آغاز عملیات اجرایی پروژه دو باند شدن محور سنگان – تربت‌حیدریه، برای حدود ۷۰ نفر اشتغال مستقیم و نزدیک به ۲۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجادشده است.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول