اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی قرارگاه قرآن و عترت در شبکه شاد/باید ۱۰ میلیون دانش‌آموز حافظ قرآن داشته باشیم

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، راه‌اندازی قرارگاه قرآن و عترت در شبکه شاد، اختصاص ۱۷ کانال به قرآن و توجه ویژه پنج کانال به موضوع اقامه نماز و توجه به جشن تکلیف نماز پیوند مسجد، مدرسه و منزل از اقدامات مهم آموزش و پرورش در راستا تقویت موضوع نماز عنوان کرد.

راه‌اندازی قرارگاه قرآن و عترت در شبکه شاد/باید ۱۰ میلیون دانش‌آموز حافظ قرآن داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد مسیب‌زاده ظهر امروز در گردهمایی مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و پیش‌اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در سنندج افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان و‌ متوقف ماندن فعالیت‌های آموزشی بستر آموزش‌ها در فضای مجازی مورد توجه این نهاد قرار گرفت.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی، حوزه فعالیت‌های مجازی را از فضاهای مورد توجه آموزش و پرورش دانست.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا گرچه تهدیدی برای جامعه است اما آموزش و پرورش در این شرایط با بهره‌گیری درست از فضای مجازی در امر آموزش تهدیدها را به فرصت مبدل کرده است.
مسیب‌زاده یادآور شد: این وزارتخانه توجه ویژه‌ای به بهره‌گیری فضای مجازی دانش‌آموزان در شبکه شاد دارد.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فضای مجازی عاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی نیست گفت: آموزش و پرورش درصدد است بستر ایمن برای فعالیت های دانش آموزان در فضای مجازی فراهم شود.

وی فضای مجازی را بهترین ابزار برای پرداختن به معنویات و ارزش‌ها دانست و افزود: گرچه تعلیم و تربیت در فضای حقیقی امکان‌پذیر است اما در شرایط کنونی کرونا باید از فضای مجازی بهره گرفت و در این راستا باید اعتباراتی به این بخش تخصیص یابد.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآن و عترت بر مبنای چهار اصل است، محوریت مدرسه، فراگیری در عین اثربخشی، توسعه مشارکت و مشارکت‌پذیری و توجه به فضای مجازی را از فعالیت‌های قرآن و عترت برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌ها در مدرسه شکل می‌گیرد، بر گسترش فعالیت‌های قرآنی در مدرسه تاکید کرد.

مسیب‌زاده یادآور شد: ما متولی ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور هستیم و از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

وی فعالیت‌های قرآنی را در کشور یک کار راهبردی و اساسی دانست و بر فعالیت‌های اثربخش در مدارس تاکید کرد.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که قاریان قهرمانان اصلی کشور هستند، اظهار کرد: حافظین قرآن آیات خدا را سینه به سینه حفظ می‌کنند و هر روز رکود می‌زنند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مزین کردن مدارس به نماز خواندن تضمین‌کننده سلامت جامعه است.

مسیب‌زاده سه رکن مدرسه، خانه و مسجد را مهم ارزیابی کرد و گفت: زمانی که این سه رکن در کنار هم قرار گیرد برنامه‌های آموزش و پرورش با موفقیت به پیش می‌رود.

وی راه‌اندازی قرارگاه قرآن و عترت در شبکه شاد، اختصاص ۱۷ کانال به قرآن و توجه ویژه پنج کانال به موضوع اقامه نماز و توجه به جشن تکلیف نماز پیوند مسجد، مدرسه و منزل از اقدامات مهم آموزش و پرورش در راستا تقویت موضوع نماز عنوان کرد.

انتها پیم/2330/8/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول