اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

قشقایی فارس؛ گروهی خلاق در یک قدمی فینال عصر جدید

گروه قشقایی استان فارس، گروهی خودساخته و پویا است که با شیوه‌ای متفاوت و خلاق، موفق به راه‌یابی به مرحله نیمه‌ نهایی مسابقه استعدادیابی عصر جدید شده است.

قشقایی فارس؛ گروهی خلاق در یک قدمی فینال عصر جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، گروه ژیمناستیک‌آکروباتیک قشقایی که در مسابقه استعدادیابی عصر جدید، به مرحله نیمه نهایی راه یافته است، گروهی متفاوت و مبتنی بر حرکات آکروباتیک است و یکی از وجوه تمایز آن با سایر گروه‌های مشابه، وجه دراماتیک اجراهای آنها است.

اجراهای این گروه که از عشایر ایل قشقایی استان فارس هستند، موجب اقبال عمومی و جلب نظر داوران مسابقه عصر جدید شده و موفقیت آنها را به دنبال داشته است.

این گروه اکنون به منظور راه‌یابی به مرحله نهایی و کسب افتخار برای استان فارس، چشم به راه حمایت مردم و هم‌استانی‌های خود هستند.

با مدیر این گروه، که ورزشکار تیم ملی و قهرمان آسیا بوده است، گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

افشین حیاتی با اشاره به اینکه گروه قشقایی از دو سال پیش شکل گرفته است، گفت: اعضای گروه قشقایی را از میان شاگردان خود در رده سنی، ۱۲ تا ۲۰ سال انتخاب می‌کنم و آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: گروه قشقایی با محور قرار دادن حرکات ژیمناستیک آکروباتیک، با گروه‌های دیگر تمایزهایی دارد که یکی از آنها، وجه نمایشی، اجرای حرکات ویژه و حرکت با متد روز دنیا است.

مدیر گروه قشقایی به دیگر وجوه تمایز این گروه با سایرین پرداخت و گفت: یکی از معیارهای جلب نظر داوران مسابقه عصر جدید، این است که گروهی از عشایر بدون امکانات و نبود فرصت‌های ویژه توانسته‌اند با این قدرت ظاهر شوند.

حیاتی خاطرنشان کرد: سه اجرای متفاوت عصر قدیم، دزدان دریایی و زنگ ورزش مدرسه عشایری، موفق شد نظر داوران و مردم را نسبت به گروه قشقایی جذب کند.

این کارشناس ارشد مدیریت ورزشی با اشاره به نحوه راه‌یابی به مسابقه عصر جدید، بیان کرد: انتخاب ما همچون دیگر شرکت‌کنندگان از طریق ارسال کلیپ اجرای گروه و پس از آن مرحله راستی‌آزمایی بود که از این طریق به بخش مسابقه راه یافتیم.

وی اظهار داشت: در مرحله اول با رای مستقیم و در مرحله دوم با رای مردم به همراه رای نجات مجری برنامه، احسان علیخانی به مرحله نیمه نهایی راه یافتیم که در این مرحله از ۱۴۰ گروه شرکت کننده به ۱۰ اجرای برتر رسیدیم.

حیاتی خاطرنشان کرد: همچنین در مسابقات انتخابی تیم ملی به عنوان قهرمان ایران انتخاب شده و برای مسابقات پرتغال اعزام می‌شویم.

وی از مردم خواست جهت راه‌یابی گروه قشقایی به مرحله بعدی مسابقه عصر جدید، تا ساعت ۱۲ امشب، به این گروه رای بدهند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول