اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از خلیج فارس تا کارون/ ۸ پانتون گردشگری راهی خرمشهر شد

هشت پانتون اسکله فلزی تولید شده در جزیره قشم با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۱۷۰ فرصت شغلی از خلیج همیشه فارس به مقصد رود کارون بارگیری شد.

از خلیج فارس تا کارون/ ۸ پانتون گردشگری راهی خرمشهر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، روز چهارشنبه آیین بارگیری و ارسال هشت پانتون اسکله فلزی تولید شده در جزیره قشم از خلیج همیشه فارس به مقصد رود کارون در خرمشهر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

این اسکله‌ها که تماما با توان متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده، مانع از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز از کشور شده و جلوه‌ای از دانش، تخصص، تعهد و خودباوری جوانان ایرانی را در جنوبی‌ترین خطه ایران اسلامی به منصه ظهور گذاشته است.

این جلوه‌ از خودباوری، حرکت چرخ‌دنده‌های صنعت توریسم کشور در شهر خون و مقاومت را شتاب بخشیده و علاوه بر ارزآوری، مسیر صدور فرهنگ و تبیین گنجینه عظیم هشت سال دفاع مقدس برای جهانیان را هموارتر خواهد ساخت.

 

ایجاد ۱۷۰ فرصت شغلی با ۱۲۰ میلیارد سرمایه‌‌ بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین اظهار داشت: این هشت فروند اسکله فلزی با مجموع اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال و با تکیه بر توان و دانش متخصصان شرکت مکین دریا قشم، طراحی و تولید شده است.

حمیدرضا مومنی افزود: این تولیدات علاوه بر ایجاد ۷۰ فرصت شغلی مستقیم در زمان طراحی و تولید برای نیروهای بومی منطقه، از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز از کشور نیز جلوگیری به عمل آورده و در زمان بهره‌برداری برای ۱۰۰ نیروی کار مستقیما شغل ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: این اسکله‌های شناور فلزی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و رونق بخشی این صنعت در شهر حماسه‌ساز خرمشهر، در ۴ نقطه از رود کارون به سفارش اداره بندر و دریانوردی این شهرستان نصب و بهره‌برداری می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این شرکت با تولید انواع اسکله‌های شناور آلومینیومی و فولادی گامی مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با هدف بی‌نیازی کشور از محصولات خارجی در این صنعت برداشته است.

مومنی اضافه کرد: این پانتون با مواد اولیه داخلی از جنس فولاد دریایی در مدت زمان چهار ماه تولید شده که شمع‌کوبی این اسکله‌ها نیز توسط شرکت تولید کننده در خرمشهر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک دریایی با هدف تعمیرات شناورهای سنگین و فعال‌سازی تمام پناسیل جزیره قشم در راستای تکمیل سبد دریایی نیز در دستور کار قرار دارد.

 


تولید ۱۲ هزار مترمربع اسکله آلومینیومی و فولادی در ۲ سال

مدیرعامل شرکت مکین دریا قشم نیز اظهار داشت: در سال ۹۸ و ۹۹ پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار جهش تولید موفق به طراحی و تولید ۱۱ هزار مترمربع اسکله آلومینیومی، یک هزار مترمربع اسکله فلزی و انجام عملیات شمع‌کوبی در سه هزار و ۱۶۳ نقطه از نوار ساحل جنوبی کشور شدیم.

مهدی زارع افزود: امیدواریم در راستای اقتصاد دریا محور و ایجاد پروژه‌های جدید سهمی بیشتر در راستای انجام رسالت خود در شکوفاسازی استعداد متخصصان داخلی و توسعه پایدار کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: این هشت پانتون اسکله فلزی در ابعاد ۱۵ متر طول، ۴ متر عرض و پهلوی آزاد ۷۰ سانتی‌متر اجرا شده که رنگ آمیزی داخلی آن‌ها در ۲ لایه به ضخامت ۳۰۰ میکرون و در قسمت بیرونی سه لایه به زخامت ۵۷۰ میکرون است.

مدیرعامل شرکت مکین دریا قشم گفت: مواد مصرفی پروژه نیز از جنس فولاد گرید A بوده که در برابر خوردگی آب دریا مقام است.

 

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول