اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

هوشمند سازی فرآیندهای گمرکی نقش موثری در افزایش رضایتمندی عمومی و کاهش فساد دارد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه گمرکات مرزی یک ضرورت جدی است گفت: برای افزایش ترخیص کالا و کاهش هزینه ها و نیز پرهیز از سردرگمی مردم سیستم یکپارچه مرزی به طور جدی و کامل اجرایی شود و در این راستا هوشمند سازی فرآیندهای گمرکی نقش موثری در افزایش رضایتمندی عمومی و کاهش فساد دارد.

هوشمند سازی فرآیندهای گمرکی نقش موثری در افزایش رضایتمندی عمومی و کاهش فساد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در نشست با مدیران گمرکی استان با اشاره به موافقت وزارت صمت و جهاد کشاورزی با تهاتر سیب و میوه‌های گرمسیری، تسریع در رویه‌های گمرکی صادرات سیب را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نباید کم‌کاری برخی دستگاه‌های متولی صدور مجوز در گمرکات به پای گمرک نوشته شود و همه دستگاه‌های مسئول موظف هستند با استقرار در پایانه‌های مرزی نسبت به تسهیل در امور مردم از جمله صادرات سیب اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تجهیز گمرکات به سیستم‌های هوشمند از جمله "ایکس ری" نقش بسزایی در بهبود فرآیندهای گمرکی دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی به جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای، امانت داری و تسهیل فرآیندهای گمرکی از طریق سامانه جامع اشاره و بیان کرد: در برون‌سپاری برخی فعالیت‌ها به بخش خصوصی باید ملاحظات مربوطه از جمله اهلیت سرمایه گذار مورد توجه قرار گیرد.

شهریاری یادآور شد: مدیران باید تلاش کنند تا با بهره‌گیری از تازه‌ترین اطلاعات و داده‌های علمی و تخصصی بهترین خدمات را به مراجعان ارائه کنند.

وی گمرکات را ویترین کشور دانست و افزود: آذربایجان‌غربی با ۹ گمرک فعال از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است که می‌طلبد دستگاه‌های متولی نسبت به تجهیز گمرکات اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار آذربایجان با تبریک روز جهانی گمرک و قدردانی از تلاش فعالین این حوزه، ابراز امیدواری کرد تا تمام دستگاه‌های مربوطه در اجرای کامل مدیریت یکپارچه مرزی فعالانه عمل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول