اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اخراجی دیروز مدرسه، رکورددار امروز حافظه گینس

محمدرضا حسن‌زاده جوان‌تبریزی که خودش را دانش‌آموز اخراجی مدرسه اعلام می کند این روزها از ثبت رکورد جدید حافظه سخن می‌گوید.

اخراجی دیروز مدرسه، رکورددار امروز حافظه گینس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا حسن‌زاده جوان تبریزی که خودش را دانش آموز اخراجی مدرسه اعلام می‌کند این روزها از ثبت رکورد جدید حافظه سخن می‌گوید.

او که سال گذشته در تبریز با شکستن رکورد یک خانم هندی در زمینه حافظه رکورد گینس را به نام خود ثبت کرد امروز در جمع  خبرنگاران از رکورد شکنی جدید در زمینه حافظه خبر داد. 

وی در ابتدا صحبت‌هایش را از بی‌حوصلگی نسبت به درس، مشق و مدرسه اعلام کرد و گفت:  در دوران تحصیل دانش‌آموز درس خوانی نبوده و علاقه خاصی به تحصیل نداشتم به طوری که این موضوع باعث اخراجم از مدرسه شد، بعد از این موضوع به طور اتفاقی با یک کلاس آشنا شدم، کلاسی تحت عنوان تندخوانی و تقویت حافظه با استفاده از تکنیک‌های خاص.

حسن‌زاده نقطه عطف زندگی خود را خرید یک پکیج تقویت حافظه ذکر کرد و گفت: نقطه عطف زندگی من خرید یک پکیج زبان و تقویت حافظه بود، پکیجی که مسیر زندگی مرا عوض کرد، در این بسته آموزشی با استاد تندخوانی ایران مرتضی نصرت آشنا شدم و فایل‌های مربوطه و تکنیک‌های مربوط به تقویت حافظه را به خوبی یاد گرفتم.

راه پرفراز و نشیبی داشتم به مدت چهار، پنج سال بر روی تقویت حافظه تمرکز کردم باید دوره‌های  آموزشی لازم را سپری کرده و ذهن خود را توانمند می‌کردم. بنابراین سراغ کلاس‌های آموزشی رفتم در داخل کشور تمام دوره‌های تقویت و تمرکز حافظه را شرکت کرده و سپس به نزد اساتید بین‌المللی رفتم.

متوجه شدم استاد" تونی بوزان" رئیس مسابقات جهانی حافظه، نویسنده و مشاور آموزشی و از بنیانگذاران و ارائه کنندگان تکنیک‌های نقشه‌برداری ذهنی است ‌کلاس تقویت حافظه برگزار می‌کند، در کلاس این استاد بزرگ حافظه به یادگیری تکنیک‌های مختلف پرداختم.

دانشجوی ارشد «پرفسور تونی بوزان» رئیس مسابقات حافظه جهان بودم و به صورت حضوری از مطالب جدید و کاربردی این استاد بزرگ استفاده کردم. همچنین شاگرد استاد دیوید توماس بودم 
نویسنده کتاب «مولتی ویتامین ذهنی» ادامه داد: کشورهای مالزی، اتریش، کانادا و چند کشور دیگر از جمله کشورهایی بودند که برای شرکت در کلاس‌های بین‌المللی تقویت حافظه  در آنجا حضور داشتم و مدارک معتبر بین‌المللی تقویت حافظه را دریافت کرده‌ام.

 

جوان تبریزی مرد حافظه جهان

مرد حافظه جهان در مورد رکورد اول خود خاطرنشان کرد: رکورد اول که در شهریور ماه سال گذشته ثبت شد مربوط به حفظ لغات انگلیسی بود. به این ترتیب که یک خانم هندی در عرض یک دقیقه ۵۱لغت انگلیسی حفظ کرده بود و من برای شکستن رکورد او باید بیشتر از این تعداد را حفظ می‌کردم.

حفظ 53 لغت انگلیسی در یک دقیقه

وی ادامه داد: من نیز تلاش خود را چندین برابر کرده و تعداد لغت‌های حفظ کرده خود را در یک دقیقه به ۵۳ لغت انگلیسی افزایش دادم و به این ترتیب رکورد قبلی که متعلق به یک خانم هندی بود شکسته شد.

حسن‌زاده در مورد رکوردهای جدید خود گفت: بر اساس اعلام مشاوران گینس و آمادگی ذهنی و تکنیک‌های حافظه که حافظه خود را قوی کرده و پرورش داده‌ام به زودی رکورد دوم که در مورد حفظ اعداد است ثبت می‌کنم.

حفظ 110 کلمه در یک دقیقه

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد اعداد حفظ شده در یک دقیقه ۱۱۰ کلمه است و مشاوران گینس اعلام کرده‌اند باید اعدادی بیشتری از این تعداد را در یک دقیقه حفظ کنم تا این رکورد نیز شکسته شده و با نام تبریز ثبت شود.

حسن‌زاده، رکورد سوم را نیز حفظ اسامی افراد اعلام کرد و گفت: سومین مورد در زمینه ثبت رکورد در مورد حافظه حفظ اسامی افراد است که این اسامی در دو دقیقه حفظ می شود و جزییات آن از سوی گینس اعلام می‌گردد.

تفاوت ما با کشورهای اروپایی در آموختن مهارت‌ها است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقص در سیستم آموزشی کشور گفت: در کل دنیا استعدادیابی بر عهده سیستم آموزشی کشورها است، در کشور ما آموزش و پرورش به ما می‌گوید حفظ کن ولی نمی‌گوید با چه روش و راهکار و چگونه حفظ کن. تفاوت ما با کشورهای اروپایی در آموختن مهارت ها است. آنها مهارت چگونه حفظ کردن را به دانش آموزان یاد می‌دهند. و من هم وقتی به این علم دست یافته و بر روی حافظه و تقویت آن تمرکز کرده‌ام مهارت ها را تدریس می‌کنم.

می‌خواهم هوش ایرانی را به جهانیان ثابت کنم

حسن‌ز‌اده با اظهار خوشحالی از ثبت رکورد حافظه در دنیا افزود: از اینکه این رکوردها توسط یک ایرانی و جوان تبریزی در دنیا ثبت می‌شود احساس غرور خاصی دارم، می‌خواهم هوش ایرانی را به جهانیان ثابت کنم، با وجودی که به راحتی می‌توان این رکوردها را در خارج از کشور ثبت کرد تا هزینه‌ای نداشته باشد ولی من ترجیح می‌دهم با نام ایران این اتفاق مبارک رقم بخورد هر چند که به خاطر تحریم‌ها هزینه‌های زیادی برای ثبت رکورد در گینس باید پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کنید رکورد شما شکسته شود گفت: رکورد برای شکستن است و من دوست دارم رکوردم توسط شاگردانم شکسته شود.

حافظه هیچ کس ناقص نیست

حسن زاده با اشاره به اینکه برخی افراد از ضعف حافظه خود گلایه می‌کنند، افزود: حافظه هیچ کس ناقص نیست، دلیل اینکه مطالب در ذهن نمی‌ماند این است که سازماندهی صورت نمی‌گیرد، شما با انبوهی از مطالب درگیر هستید ولی نمی‌توانید این مطالب را در وقت خود به ذهن بیاورید برای  اینکه این مطالب طبقه‌بندی و سازماندهی نشده‌اند، تکنیک‌های تقویت حافظه انسان را برای ساماندهی ذهن کمک و یاری می‌کند.

مرد حافظه جهان با اشاره به برگزاری سمینارهای مختلف گفت: بعد از یادگیری و تقویت حافظه سمینارهای مختلفی در دانشگاه تبریز برگزار کرده و سپس با آموزش و پرورش نیز همکاری می‌کردم و افتخار می‌کنم که تعدادی از برگزیدگان  کنکور  با رتبه های برتر شاگرد من بوده‌اند و در حال حاضر خیلی از دانشجویانم رکورددار هستند.

 انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول