اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تلاش جهاد کشاورزی برای تأمین مرغ و گوشت شب عید/ ۲۱۰۰ تن مرغ منجمد در گیلان ذخیره‌سازی شد

بر اساس گفته‌های معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان مراحل ذخیره‌سازی گوشت و مرغ منجمد در این استان آغاز تا به این لحظه دو هزار و ۱۵۰ تن مرغ منجمد ذخیره‌سازی و تا شب به عید به چهار هزار و ۲۰۰ تن می‌رسد.

تلاش جهاد کشاورزی برای تأمین مرغ و گوشت شب عید/ ۲۱۰۰ تن مرغ منجمد در گیلان ذخیره‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هرساله و با نزدیک‌ شدن به ایام عید نوروز دغدغه مردم در خصوص ذخیره‌سازی گوشت و مرغ شب عید به اوج رسیده و به سبب همین امر مردم در ماه‌های منتهی به عید نوروز با حضور در مراکز فروش مرغ و گوشت به خرید این دو محصول مهم سبد کالا می‌پردازند‌.

همین امر بعضاً منجر به کمبود برخی از اجناس در شب و عید و در تبعه آن باعث افزایش قیمت می‌شود، لذا مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی از تمامی مردم درخواست دارند نگران تأمین مرغ و گوشت خود نبوده و در موعود مقرر به مراکز فروش مراجعه کنند.

در استان هم با توجه به نزدیک شدن به ایام عید تلاش‌های مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی در خصوص ذخیره‌سازی گوشت و مرغ آغاز و در همین راستا تاکنون اقدامات خوب مؤثر  صورت گرفته است.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان مراحل ذخیره‌سازی گوشت و مرغ منجمد در این استان آغاز تا به این لحظه دو هزار و ۱۵۰ تن مرغ منجمد ذخیره‌سازی و تا شب به عید به چهار هزار و ۲۰۰ تن می‌رسد.

طبق اعلام مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی، گیلان یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور بوده و بنا بر گفته میر حجت علی‌اکبر نژاد روزانه ۴۶۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های مرغ گیلان تولید که از این میزان ۲۰۰ تن مصرف داخلی استان بوده و مابقی به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

یکی از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان تأمین گوشت موردنیاز مردم در شب عید بوده و بر همین اساس ۵۰ تن گوشت قرمز هم برای شب عید در گیلان ذخیره‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول