اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعلام رتبه بندی کشورهای آسیای مرکزی در زمینه فساد اقتصادی

سازمان شفافیت بین‌الملل، رتبه بندی کشورهای مختلف از جمله کشورهای آسیای مرکزی در سال 2020 میلادی در مورد فساد اداری و اقتصادی را اعلام کرد.

اعلام رتبه بندی کشورهای آسیای مرکزی در زمینه فساد اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سازمان شفافیت بین‌الملل ، رتبه بندی کشورهای مختلف از جمله کشورهای آسیای مرکزی در سال 2020 میلادی در مورد فساد اداری و اقتصادی را اعلام کرد.

این رده بندی از 100 تا صفر را شامل می‌شود که نمره صفر را کشورهایی با بالاترین فساد و 100 را کشورهای با کمترین فساد کسب می‌کنند.

براساس این گزارش، ازبکستان با صعود 7 پله نسبت به سال 2019 میلادی در رتبه 146 در بین 180 کشور جهان قرار گرفته است که بنگلادش و آفریقایی شمالی نیز هم سطح ازبکستان ارزیابی شدند.

منطقه اروپایی شرقی و آسیای مرکزی که شامل 19 کشور است، از 100 نمره 36 نمره کسب کرده‌اند. گرجستان در رتبه 56، ارمنستان 49 و بلاروس 47 قرار دارند که پیشتازان منطقه هستند.

در این میان ازبکستان  با 26 نمره، تاجیکستان 25 نمره و ترکمنستان 19 نمره، بیشترین فساد اداری و اقتصادی را در منطقه دارند.

قزاقستان و قرقیزستان نیز به ترتیب 38 و 31 نمره کسب کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول