اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اقدامات بسیج در شرق اصفهان برای توانمندسازی محرومان

فرمانده ناحیه امام علی (ع) از اقدامات صورت گرفته در شرق اصفهان برای توانمندسازی محرومان و کشاورزانی که در نبود آب بیکار شده‌اند خبر داد و گفت: اعطای وام‌های اقتصادمقاومتی برای ایجاد کارگاه‌های زود بازده و مشاغل خانگی در سطح شرق اصفهان از جمله این اقدامات بوده است.

اقدامات بسیج در شرق اصفهان برای توانمندسازی محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد داستانی در نشست خبری با خبرنگاران هدف از اقدامات برنامه ریزی شده برای دهه فجر امسال را تبیین دستاوردها و موفقیت‌های ۴۲ سال قبل خواند و اظهار کرد: شعار دهه فجر امسال «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه» است که در این ایام بیش از ۳۰ برنامه شاخص انجام خواهد گرفت.

فرمانده ناحیه امام علی (ع) افزود: در روز ۱۲ بهمن و جشن ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن، در این روز با حضور همه بسیجیان در مزار شهدا حاضر خواهیم شد و تجدیدم میثاقی با شهدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برگزاری دورهمی‌های دخترانه و خانوادگی که طرحی است از سمت بسیج جامعه‌ زنان برای دختران جوان نسل سوم و چهارم انقلاب برای آشنایی با دستاوردهای ۴۲ ساله‌ انقلاب و مکتب شهادت حاج قاسم سلیمانی، از دیگر برنامه‌های برنامه ریزی شده است.

داستانی عنوان کرد: برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرها و روستاها، برگزاری جشنواره‌های مجازی سبک زندگی ایرانی اسلامی در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج  خواهران، برگزاری مسابقات ورزش بومی محلی در سطح منطقه، برگزاری جشنواره سرودهای خیابانی و تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در سطح شهرها روستاها و میادین اصلی، برگزاری مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی با موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و برگزاری نمایشگاه‌های عکس وقایع انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برخی برنامه‌هایی است که در دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه امام علی (ع) با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی محله محور و جغرافیا محور به مناطق محروم شرق اصفهان با محوریت خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در این ایام، اشاره داشت: همچنین بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های محروم و مستضعف و آسیب دیده بر اثر کرونا را در این ایام در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اجرای جشن‌ها و کاروان‌های شادی خیابانی و نورافشانی در شب ۱۲ بهمن به مناسبت ورود امام به میهن و ۲۲ بهمن که شب پیروزی انقلاب اسلامی است، برگزاری یادواره‌های شهدا با عنوان آبروی محله، تجلیل از بانوان کارآفرین و نقش آفرین در انقلاب اسلامی و شاخص سال، برگزاری نشست‌های بصیرتی به صورت مجازی با عنوان طرح ثامن با موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و برگزاری مسابقات مجازی با عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی و انقلاب اسلامی از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برنامه ریزی کردیم.

داستانی با اشاره به اینکه اکثر این برنامه‌ها به خاطر کرونا بصورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: از ابتدای سال با فرمایشات مقام معظم رهبری با اجرای قرارگاه حافظان سلامت و برگزاری رزمایش بزرگ مواسات با نام کمک‌های مومنانه وارد میدان شد و  توانستیم با کمک خیران و بسیجیان و آحاد مردم و کمک‌های سپاه صاحب‌الزمان در شرق اصفهان کارهای خوبی انجام دهیم.

فرمانده ناحیه امام علی (ع) افزود: حضور بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی و خدمت‌رسان درسطح ناحیه برای ضدعفونی معابرو خیابان‌ها و منازل، برگزاری ایستگاه‌های سلامت که بالغ بر ۱۶ ایستگاه سلامت در ورودی شهرها و خصوصا در پلیس‌راه‌ها با وجود محدودیت‌ها و ورود جدی بسیج زنان در طرح غربالگری از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: در مرحله اول غربالگری بسیجیان برای شناسایی بیماران کرونایی منزل به منزل می‌رفتند و هم‌اکنون در مرحله‌ دوم غربالگری قرار داریم که بسیجیان با سه هدف مهم شناسایی، رصد و پیگیری در مراکز درمانی حاضر می‌شوند.

داستانی بیان داشت: قرارگاه‌های سلامت محور محله‌ای ما فعال هستند که اگر جایی از عزیزان بزرگوار ما در مراکز بهداشت خبر دادند که خانواده‌‌ای در هر زمینه‌ای اعم از ضدعفونی منزل، اعزام به مراکز بیمارستانی و بهداری‌ها و خرید نیاز به کمک دارد تیم پشتیبان‌گیری و پیگیری ما حضور پیدا می‌کند.

فرمانده ناحیه امام علی (ع) مطرح کرد: هماهنگی و اعزام گروه‌های جهادی به صورت خودجوش جهت اهدای خون در راستای کمک به بیماران کرونایی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی جهت دوخت ماسک و گان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی خیرین در جهت تامین هزینه‌های درمانی بیماران کرونای، جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت جشن گلریزان برای آزادی زندانیان، راه‌اندازی ۱۹ کارگاه تولید ماسک در شرق اصفهان، ۳ کارگاه صنعتی و ۱۶ کارگاه خانگی که هنوز هم خیلی از این کارگاه‌ها در حال فعالیت هستند، تهیه و توزیه بیش از ۱۵ هزار بروشور آموزشی با موضوع پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، اعزام نزدیک به ۳۰ نفر از بسیجیان داوطلب به بیمارستان جهت کمک به کادر درمان و تهیه و توزیع بیش از دوهزار پک بهداشتی شامل ماسک و ضدعفونی‌کننده و توزیع در ایستگاه‌های صلواتی و طرح غربال‌گری و مبتلایان به کرونا از جمله اقداماتی بود که در ایان کرونا صورت گرفت.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن بیش از ده‌هزار از اماکن و معابر عمومی در طرح پیشگیری از کرونا، ضدعفونی کردن بیش از هزار باب مسجد و حسینیه و سایر اماکن مقدسه، آموزش چهره به چهره بیش از ۶۰ هزار نفر از هموطنان و برپایی ایستگاه‌های جمع‌‌‌‌‌‌‌آوری کمک‌های مومنانه در شرق اصفهان از جمله دیگر اقداماتی بود که در این ایام انجام شد.

داستانی با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته، گفت: بیش از ۳۰ هزار بسته‌ معیشتی در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه‌ ولایت، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، دهه بصیرت تقدیم نیازمندان کردیم و بالغ بر ۵۰۰ بسته معیشتی با ارزش دویست تا دویست و پنجاه تومان در روز ولادت حضرت زهرا پس از رونمایی به صورت متمرکز تقدیم نیازمندان خواهیم کرد.

فرمانده ناحیه امام علی (ع) با اشاره به تهیه نزدیک به ۵۰دستگاه گوشی و تبلت توسط بسیج دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان نیازمند، اظهار کرد: وظیفه‌ خودمان دانستیم در راستای تبعیت از ولی‌امرمان وارد عمل شویم و امیدواریم توانسته باشیم قدمی در راستای رضایت حق‌تعالی‌، امام زمان و نائب بر حقشان برداریم.

وی درباره‌ مسأله آب شرق اصفهان و نقش و سهم ناحیه بسیج شرق اصفهان نسبت به این موضوع اظهار داشت: متولیان مسؤول باید خودشان پاسخگو باشند این مسأله در حیطه‌ ما نیست ولی ما نیز در این راستا با توجه به اتفاقاتی که افتاده و خشکسالی‌ها  وظیفه داریم و متناسب با وظیفه‌مان اقداماتی انجام داده‌ایم.

داستانی افزود: اعطای وام‌های اقتصادمقاومتی برای ایجاد کارگاه‌های زود بازده و مشاغل خانگی در سطح شرق اصفهان، ایجاد گلخانه‌، پرورش‌ ماهی، پرورش قارچ ، پرورش بلدرچین، پرورش دام و طیور سبک و سنگین، ساخت و ترمیم خانه‌های محرومان توسط گروه جهادی، احیا و لایروبی قنات‌ها در روستاها و در بخش کوهپایه‌‌، جرقویه علیا و روستای رامشه و تعمیر و مرمت استخر ذخیره آب کشاورزی در روستاها از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

فرمانده ناحیه امام علی (ع) ادامه داد: سدهای خاکی که نزدیک به ۵۰ سال کسی سراغ آن‌ها نرفته بود و حدود سه متر لای گرفته بود را  با کمک و هماهنگی با بسیج سازندگی لایه روبی کردیم؛ همچنین اجرای پروژه‌ی ساخت کارگاه قالی‌بافی، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، حمایت از قرض‌الحسنه‌های خودجوش مردمی و بازاریابی برای محصولات اقتصاد مقاومتی و ایجاد فروشگاه را در راستای توانمندسازی مردم این منطقه انجام دادیم. 

وی به اعظام بیش از ۱۷ تیم پزشکی در شرق اصفهان و تهیه ۴ سری سیسمونی برای خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: بانک اطلاعاتی از نیازمندان منطقه تهیه کردیم اما وظیفه ما در مقابل کشاورزان حمایت از آن‌ها در مطالبه‌ قانونی‌ شان و رساندن حرف به گوش مسؤولان است.

انتهای پیام/63077/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول