اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف خواستار رفع مشکلات ایرانیان مقیم و کامیونداران ایرانی در گرجستان شد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رئیس جمهور گرجستان با اشاره به برخی مشکلات موجود برای ایرانیان مقیم و همچنین کامیونداران ایرانی، خواستار مساعدت دولت گرجستان برای برطرف کردن این مشکلات شد.

ظریف خواستار رفع مشکلات ایرانیان مقیم و کامیونداران ایرانی در گرجستان شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چهارمین مرحله از سفر منطقه‌ای خود صبح امروز (پنجشنبه) در تفلیس با خانم «سالومه زروابیشویلی» رئیس جمهور گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک برگزاری موفق انتخابات پارلمانی در گرجستان و با اشاره به روابط تاریخی دوکشور و همچنین با تجدید دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس جمهور گرجستان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران،  آخرین وضعیت روابط دوجانبه و همچنین اوضاع منطقه را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در بخش موضوعات دوجانبه با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌ها در حوزه های مختلف مورد علاقه دو کشور، به ویژه در حوزه همکاری های تجاری و اقتصادی، به پاره ای از مشکلات موجود برای ایرانیان مقیم و همچنین کامیونداران ایرانی اشاره کرد و خواستار مساعدت دولت گرجستان برای برطرف سازی این مشکلات شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش موضوعات منطقه، با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از فرصت پس از در گیریهای اخیر در منطقه قره باغ برای گسترش همکاری‌ها در منطقه و بر پایه انتفاع همه طرف ها، رئیس جمهور گرجستان را در جریان تبادل نظر های انجام شده در کشورهای منطقه در این زمینه قرار داد.

خانم سالومه زروابیشویلی رئیس جمهور گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و موضوعات مربوط به محورهای مواصلاتی بین خلیج فارس و دریای سیاه، بر اهمیت همکاری‌های اقتصادی دوکشور  و سرمایه گذاری های مشترک و همچنین همکاری ها در زمینه مقابله با همه گیری کرونا  تاکید کرد.

رئیس جمهور گرجستان همچنین دیدگاه کشورش در خصوص موضوعات منطقه را تشریح کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه در بدو ورود به تفلیس در گفت و گویی عنوان کرد: در کشورهای قبلی درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای صحبت کردیم.

وی افزود: منطقه ما شرایط سختی را گذرانده و نیاز است آن شرایط را پشت سر بگذاریم و از شرایط کنونی برای همکاری منطقه ای استفاده کنیم. امروز در گرجستان قصد دارم درباره روابط دوجانبه و به خصوص همکاری ها در حوزه ترانزیت صحبت کنم. این دومین سفر من به تفلیس است.حساسیت های دوستان در گرجستان را نسبت به برخی کشورها می دانیم. تلاش داریم از چارچوب منطقه ای برای همکاری و کاهش تنش ها و تشنج ها استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه ایران در این سفر منطقه ای پیش از این به باکو، مسکو و ایروان رفت و با مقامات این کشورها دیدار و گفت و گو کرد و قرار است در ادامه این سفر و در مقصد پایانی به ترکیه نیز برود.

انتهای

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول