اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علوی مرکز انقلاب در سبزوار بود

استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله علوی مرکز انقلاب در سبزوار و منزل این شخصیت دینی و ارزشمند به دلیل پناه دادن به مبارزان نقطه آغاز جریان انقلاب بود و آیت الله علوی از شاگردان مکتب امام راحل (ره) بوده است.

آیت الله علوی مرکز انقلاب در سبزوار بود

حجت الاسلام سید باقر اسلامی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار درباره جایگاه مرحوم آیت الله سید محسن علوی، اظهارکرد: اگر به پیام مراجع محترم درباره تسلیت درگذشت آیت الله علوی نگاه کنیم، همه به چند ویژگی اخلاقی ایشان اشاره کردند.

وی با اشاره به ویژگی اخلاقی زهد و پارسایی آیت الله علوی، افزود: آیت الله علوی زاهد و پارسای بزرگی بود که مقام معظم رهبری هم در پیام خود به این ویژگی اخلاقی اشاره کرده‌اند.

 این استاد حوزه علمیه ادامه داد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دیگر ویژگی‌های آیت الله علوی بود که ایشان همیشه در مسیر انقلاب اسلامی و نظام حضور داشته‌اند.

اسلامی‌خواه، آیت الله علوی را فقیه و شخصیت بزرگ دانست و اظهار کرد: این خصوصیت و ویژگی‌ها آیت الله علوی را تقریبا یگانه کرده بود که در برخی از سخنرانی‌ها اعلام کرده‌ام که وی تمامی معیارهای اخلاقی را یک جا داشته است.

وی گفت: آیت الله علوی اگر برای مردم معلم اخلاق بودند، خودشان اخلاقی‌ترین بودند و اگر انسان پارسایی بودند، خودشان پارساترین بودند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر خصوصیت‌های اخلاقی را بنویسیم، قالب خصوصیت‌های اخلاقی در آیت الله علوی وجود داشت که می‌تواند برای همه الگویی مهم و ارزشمند باشد.

اسلامی خواه  تصریح کرد: آنچه در زندگی آیت الله علوی مهم بود این است منزل ایشان از سا‌ل‌های گذشته مکانی برای مراجعات شهروندان شده بود و درب منزل وی به روی مردم باز بود.

وی آیت الله علوی را مرکز انقلاب در سبزوار دانست و افزود: منزل این شخصیت دینی و ارزشمند به دلیل پناه دادن به مبارزان نقطه آغاز جریان انقلاب بود و آیت الله علوی از شاگردان مکتب امام راحل (ره) بوده است.

این استاد حوزه تاکید کرد: آیت الله علوی در دوران قبل از انقلاب بدون هیچ ترس و هراسی محل جمع‌آوری انقلابیون و محلی برای جریان‌سازی حرکت انقلاب بوده است.

اسلامی خواه در پایان یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مشاهده کردیم که آیت الله علوی به هیچ عنوان آرام نبودند و در کنار انقلاب و نظام حضور موثر داشته‌اند.

گفتنی است، آیت الله سید محمد حسن علوی پس از تحمل یک دوره بیماری در اول بهمن ماه سال جاری در بیمارستان حشمتیه سبزوار دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/۷۰۰۴۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول