اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ساخت نخستین واحد سیار صدا و سیما در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به ساخت و تجهیز نخستین واحد سیار کشور در مرکز آذربایجان شرقی گفت: این پروژه با تمام قدرت در حال تجهیز بوده و قبل از سال جدید رونمایی می شود.

ساخت نخستین واحد سیار صدا و سیما در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی صفری امروز در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان با خبرنگاران، اظهار داشت: دو سال پیش وزیر امور خارجه وقت آمریکا در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در یک نشست خبری اعلام کرد که ایرانی ها چهل سالگی انقلابشان را نخواهند دید، حالا دو سال از این ادعا می‌گذرد، وزیر خارجه و دولت آمریکا الان کجا هستند ملت ایران کجا ایستاده؟ 

وی افزود: نقش ایران در معادله های بین المللی موثر و انکارناپذیر است، پس از ۴۲ سال تحریم و تهدید، می توانیم ادعا کنیم که هیچ تصمیمی در غرب آسیا و منطقه گرفته نمی شود مگر با حضور جمهوری اسلامی.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد: با رشادت‌های رزمندگانی چون شهید سردار سلیمانی داعش که پیاده نظام آمریکا در منطقه بود نابود شد، امروز ما شاهد هستیم که دولت جدید آمریکا از مذاکره با ایران صحبت می‌کند، وظیفه ما رسانه‌ها این است که پشت پرده دستکش مخملی روی دست چدنی برای افکار عمومی آشکار کنیم.

حمله موشکی به پایگاه عین الاسد اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم تنها کشوری که مستقیما منافع آمریکا را هدف قرار داد جمهوری اسلامی ایران است، حمله موشکی به پایگاه عین الاسد اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به هجمه سنگین رسانه ای دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می کند مردم را از نظام جدا کند، بزرگ‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی با نهایت تلاش و انواع شگردهای رسانه‌ای کوچک نمایی و کوچک‌ترین ضعف‌ها نیز بزرگ‌نمایی می شود، این هجمه در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان غیرقابل تصور است.

صفری با بیان اینکه آمیختگی فضای مجازی با زندگی مردم به گونه ای است که این بستر قابل حذف نیست، افزود: باید برای مردم فضای امن ایجاد کنیم و به نظرم مهمترین اتفاق برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

کرونا رقابت بدون روتوش و واقعی را در جهان نمایان کرد/عامل شفافیت در فضای رسانه‌ای اعتماد ایجاد می‌کند

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تاکید کرد: کرونا رقابت بدون روتوش و واقعی را در جهان نمایان کرد، ساختارهای منظم بهداشتی کشور، ظرفیت بسیج و جانفشانی های کادر بهداشت و درمان باعث شد ایران در مهار کرونا موفق عمل کند.

صفری تصریح کرد: یک روز مانده به انتخابات مسوولان بهداشتی استان اعلام کردند که کرونا به ایران وارد شده است، بین مدیران اختلاف بود که اعلام این خبر در استان بر روی میزان مشارکت تاثیر دارد، ولی بنده به صراحت اعلام کردم که عامل شفافیت در فضای رسانه‌ای اعتماد ایجاد می‌کند و این خبر را رسانه ای کردیم.

تولید و پخش 1058 ساعت برنامه با موضوع کرونا در صدا و سیما

وی گفت: صدا و سیمای استان از روز اول در کنار مدافعان سلامت بوده و در این راستا ۱۰۵۸ ساعت برنامه با موضوع کرونا تولید و پخش شده است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین نظرسنجی، ۶۹ درصد از مردم استان مخاطب تلویزیون و ۲۹.۲ درصد نیز مخاطب رادیو هستند. 

صفری، بازخوانی انقلاب اسلامی از طریق گفتمان انقلابی گری، اکتفا نکردن به نگاه کلی در بیان کارنامه انقلاب و بیان مصداقی، تبیین کارآمدی و تاب آوری نظام، پاسخگویی به شبهات و شایعات، تقویت وحدت و هویت ملی، پیگیری مطالبات رهبر انقلاب از مسوولان،  تجلیل از مبارزان انقلابی استان، توجه به ابعاد هویتی انقلاب اسلامی، نقد سازنده رفتار مسوولان در خصوص ارزش ها و آرمان های انقلاب، ترویج امید آفرینی، برجسته سازی و تبیین مطالبه گری در خصوص متن بیانیه دوم انقلاب،  دعوت از مبارزان انقلابی، بیان خاطرات با رویکرد جشن انقلاب را از رویکردها و سیاست های رسانه ای دهه فجر برشمرد.

وی با اعلام اینکه برای دهه فجر در حوزه های مختلف برنامه های متنوعی در نظر گرفته ایم گفت: برنامه شبانه حذف و ویژه برنامه دهه فجر با رویکرد جشن انقلاب از شبکه استانی پخش می شود، از آرشیو مرکز قرار است کلیپ های کوتاهی به مناسبت دهه فجر در شبکه استانی و فضای مجازی منتشر شود، برنامه تبریزیم هم با رویکرد استانی به دهه فجر پرداخت می کند. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسوولان استانی برای ارائه عملکرد در برنامه های تلویزیونی و رادیوئی حضور می یابند. موضوعی که مورد تاکید امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در استان است.

سریال تاریخی جلال ۱۸۴ لوکیشن و ۶۴۸ سکانس دارد

صفری سریال جلال را جزو سنگین‌ترین پروژه‌های سریال‌سازی معاونت امور استان های رسانه ملی دانست و گفت: این سریال تاریخی ۱۸۴ لوکیشن و ۶۴۸ سکانس دارد و تعداد عواملی که دیالوگ دارند بالای ۲۰۰ نفر و همچنین بیش از هزار نفر هنرور در این سریال ایفای نقش کرده اند.

وی افزود: علیرغم تمام ناملایمات، یک رکورد در تاریخ سریال سازی صدا و سیما ثبت شد و در حال رایزنی هستیم ۲۸ یا ۲۹ بهمن قسمت اول فصل دوم سریال جلال از شبکه یک پخش شود.

صفری به پروژه ساخت واحد سیار مرکز آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: به گفته پیمانکار پروژه تاخیر بوجود آمده بخاطر تحریم ها و خرید برخی تجهیزات از خارج کشور و نوسانات ارزی بوده، اما با این حال، این پروژه با تمام قدرت در حال تجهیز است و قبل از سال جدید رونمایی می شود.

وی یادآور شد: از استاندار آذربایجان شرقی هم بخاطر همکاری و مساعدت در این پروژه تشکر می کنم، هزینه این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان است که ۳۱ میلیارد تومان  آن از طرف سازمان و مابقی از طرف استانداری تقبل شده است.

انتهای پیام/60021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول