اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گزارش فارس از نخستین جشنواره استانی حبیب+ اسامی برگزیدگان

نخستین جشنواره استانی حبیب باحضور پرشور هیئات مذهبی، تشکل‌های دینی و گروه‌های جهادی به همت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

گزارش فارس از نخستین جشنواره استانی حبیب+ اسامی برگزیدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، نخستین جشنواره استانی حبیب(ویژه فعالیت هئیت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و گروه‌های جهادی ) در چهار بخش کرونا،مواسات و کمک مومنانه، عید غدیر و ماه محرم در سالن همایشات بین المللی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

مجاهدت در جنگ روایت‌ها ضروری است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جنگ روایت‌ها اگر تحریف شود گره‌های بزرگ در جامعه شکل می‌گیرد، اظهار کرد: در ایام کرونا باید مجاهد‌ت‌های مکتبی‌ و هئیتی‌ها در ایام کرونا به درستی روایت شود زیرا جامعه در این صورت به مسیر تعالی حرکت‌ می‌کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی اساس ولایت را به هم پیوستگی و همدلی دانست و گفت: اساس ولایت به هم پیوستگی جامعه اسلامی بوده و در ایام کرونا همدلی جامعه به بهترین شکل نمایان و این امر باید به درستی و با مجاهدت توسط رسانه‌ها روایت شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه استکبار در طی این مدت سعی در بدجلوه دادن اوضاع کرونا در کشور داشته است، تصریح کرد: از اولین روز‌های شیوع کرونا در کشور مساجد، هئیتی‌ها و جوانان مذهبی پای کار آمده و با تهیه و توزیع ماسک، ضدعفونی کردن معابر و در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به کنترل نسبی کرونا در کشور کمک کردند ولی با این حال استکبار با جنگ روایت‌ها در تلاش برای وخیم بودن اوضاع کرونا در کشور را داشته است ولی رسانه‌ها از گسترش این روایت در کشور جلوگیری کردند.

 

تقدیر از فعالان مذهبی به واسطه نقش‌آفرینی در ایام کرونا

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان با قدردانی از زحمات جوانان و هئیت‌های مذهبی استان در ایام کرونا اظهار کرد که مساجد، هئیت‌های مذهبی و جوانان گیلانی در ایام کرونا و در ضدعفونی سازی معابر، کمک‌های مؤمنانه و رزمایش مواسات وظایف خود را به خوبی ایفا و به جهانیان نشان دادند که هئیت‌های همواره پای کار هستند.

 

دلیل رشد اقتصادی غرب توجه به دین است 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه با بیان اینکه برگزاری جشنواره حبیب یک اقدام بسیار مهم در گیلان بوده است، اظهار کرد: مساجد و کارکرد‌های هئیت‌های مذهبی باید در جامعه به مردم و جوانان بازگو شود زیرا در صورت بیان این عملکرد درخشان در مسائل اجتماعی مردم به نظام و اسلام امیدوار می‌شوند‌‌

محمد ولی روزبهان با اشاره به عملکرد درخشان مساجد و هیئت‌های مذهبی در ایام کرونا گفت: در اپیدمی کرونا که تمامی دولت‌های غربی در مقابله با آن با شکست مواجه شدند مساجد با کمک‌ها و اقدامات خود بسیار به کنترل این ویروس کمک کردند.

وی مسجد را ابتکار اسلام و پایگاه محور ذکر و زکات معرفی کرد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مسجد ابتکار اسلام و پایگاه محور ذکر و ذکاوت بوده و مهم‌ترین پایگاه در همه مسائل نیک مثل دشمن شناسی و بصیرت افزایی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اذعان به اینکه مساجد در پیروزی انقلاب و همچنین استحکام این نظام مقدس نقش موثری داشته است، بیان کرد: همواره مساجد و هئیت‌های مذهبی محورهای خاصی رو در قبل و بعد از انقلاب دنبال و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مبارزاتی با رژیم شاه پهلوی در مساجد برگزار می‌شده است که این امر نشان دهنده ظرفیت عمیق مساجد در طول تاریخ اسلام بوده است.

روزبهان با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های مسجد در جامعه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تمامی بلوک‌های غرب و شرق علیه جمهوری اسلامی بوده و این کشور حمله کردند ولی جوانان با استفاده از ظرفیت معنوی مساجد نیروهای مردمی را ساماندهی به در جنگ تحمیلی به موفقیت رسیدند‌.

وی نقش مساجد در رشد و بالندگی کشور را بسیار مهم برشمرد و گفت: تاثیر مساجددر رشد و بالندگی یک کشور بسیار مهم است زیرا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در مساجد دنبال می‌شود لذا و به این دلیل باید اقدامات مؤثرتری در این خصوص انجام شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر استفاده از صحیح از نقش تمدن‌سازی مساجد در جامعه افزود: مقام معظم رهبری در برنامه گام دوم انقلاب به مسئله تمدن‌سازی تأکید فراوانی داشتند به همین منظور اگر سعی داریم در زمینه گام دوم موفق باشیم باید از ظرفیت مساجد در بحث تمدن سازی مورد استفاده قرار دهیم.

روزبهان با اشاره به دلایل پیشرفت غرب در مسائل اقتصادی تصریح کرد: توجه به مسائل اقتصادی در هیچ دینی مثل اسلام به آن توجه نشده لذا استکبار با آشنایی از این ویژگی اسلام سعی دارد اسلام را در مقابل با بالندگی کشورها معرفی کند درحالی که یکی از دلایل پیشرفت غرب در مسائل اقتصادی توجه به دین بوده است.

نقش پررنگ مساجد در طرح غربالگری شهید سلیمانی

جانشین  فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج  متخصصین و اقشار در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این از داخل مساجد شروع شده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت مساجد و حوزه‌های علمیه در سال ۴۲ آغاز و همین مساجد در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید به نظام اسلامی تقدیم کردند.

سرهنگ حسن حبیبی با اشاره به کارکردهای موثر مساجد از صدر اسلام تاکنون گفت: کارکرد مساجد از صدر اسلام تاکنون بسیار مؤثر بوده و در ایام کرونا مساجد و هئیت‌های مذهبی اقدامات خوبی مثل کمک مؤمنانه و مواسات انجام دادند.

وی با اشاره به نقش پررنگ مساجد در طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: این طرح به خوبی و با همکاری تمامی نهاد‌ها از جمله مساجد در گیلان اجرا و بیمار یابی خوبی در این خصوص شکل گرفته است‌.

جانشین  فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج  متخصصین و اقشار با مساجد را مرکز احیا فرهنگ اسلامی معرفی کرد و افزود: از ظرفیت مساجد و جوانان در کارهای فرهنگی باید بیشتر انجام شود، زیرا مساجد مرکز احیا فرهنگ اسلامی به جامعه است.

عملکرد مذهبیون در جنگ رسانه‌ای باید بازگو شود/جشنواره حبیب جهاد رسانه‌ای

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در این جلسه با بیان اینکه اینکه جشنواره حبیب یکی از مهمترین کارهای فرهنگی در گیلان بوده است، اظهار کرد: مساجد و هئیت‌های مذهبی در طول ایام کرونا و همچنین در طی این مدت کارهای فرهنگی بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف انجام داده و باید این اقدامات در قالب یک جشنواره به دین عموم می‌رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی با اشاره به نقش موثر مردمی سازی تبلیغ در جامعه گفت: برگزاری نخستین جشنواره حبیب یک جهاد تبلیغی بوده و در این راه نهاد‌های مختلف تلاش و این جشنواره به شکل باشکوه برگزار شد.

وی مردم گیلان را مردمی انقلابی و دیندار معرفی کرد و بیان کرد: از صدر اسلام تاکنون گیلان و مردمان دیار میرزا همواره پذیرای انبیا بوده و بسیاری از امام‌زادگان به این استان پناه آورده و مردم گیلان به خوبی از این بزرگان میزبانی کرده و هشت هزار شهید گیلان نشان‌دهنده دینداری مردم این دیار است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اذعان به اینکه مردم گیلان در طول فتنه سال ۸۸ بصیرت سیاسی خود را نشان دادند، افزود:در جریان فتنه سال ۸۸ مردم با بصیرت گیلان به پا خواسته و در هشتم دی ماه همان سال بساط فتنه در گیلان را جمع کردند.

مهدوی با تاکید بر لزوم توجه به اقدامات مذهبیون در جامعه تصریح کرد: مذهبیون به جهت اخلاص همواره عملکردشان نشان داده نشده و در این جنگ رسانه‌ای باید اقدامات هیئتی‌ها انعکاس داده شده تا مردم از نقش مثمرثمر این قشر از جامعه آگاه شوند. 

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره حبیب در گیلان افزود: جدی گرفتن رسانه‌ها، دین‌مداری، تمدن‌سازی، نشان دادن عملکرد مساجد و هیئت‌های مذهبی در ایام کرونا، مواسات، کمک مومنانه، ماه محرم و عید غدیر از جمله مهمترین اهداف جشنواره حبیب در گیلان بوده است.

اسامی هیئات برتر جشنواره حبیب

در پایان این جشنواره و در بخش کرونا، قرارگاه تبلیغاتی امامین انقلاب آستانه‌اشرفیه رتبه نخست، هئیت عاشقان اهل بیت گلزار شهدای رشت رتبه دوم، هئیت موکب محسنین به مقام سوم و در بخش غدیر هیئت مجتمع آموزشی و فرهنگی گوهرشاد به مقام نخست، کانون امام رضا رتبه دوم و هئیت جنت المهدی رشت رتبه سوم و در بخش مواسات مسجد امیرالمؤمنین پایسکیاب حافظ آباد رشت به رتبه اول، مجموعه فرهنگی خوش خلقت رشت به رتبه دوم و خیریه کریم اهل بیت رشت به رتبه سوم و در بخش محرم هئیت خادمین الرضا به رتبه اول، هئیت محبین الحسین رشت رتبه دوم، هئیت منتظران ظهور لنگرود رتبه سوم دست یافتند.

در بخش جنبی هنری نیز گروه هنری رسانه‌ای غدیر به رتبه اول، سوتکا مدیا به رتبه دوم و در بخش جنبی نیز مرکز تولید نشر دیجیتال انقلاب اسلامی ایران، گروه‌ جهادی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مسجد و بقعه آقا سید خلیل محله فخب، مسجد جامع کانرود آستارا، گروه جهادی شهید علمدار و موکب امام رضا (ع) آستارا شایسته تقدیر قرار گرفتند.

همچنین مسجد امام سجاد علیه‌السلام آستارا در بخش نگاه ویژه مردمی حائز مقام نخست شد.

به گزارش فارس، جشنواره حبیب که برای نخستین بار در کشور برگزار و هیئت‌های مذهبی در گیلان فعالیت‌های خود را در ایام محرم، عید غدیر و همچنین در بخش‌های کرونا، کمک مومنانه را در قالب ۶۰۰ اثر و ۱۵۰ مجموعه فرهنگی و تشکل دینی به دیر خانه این جشنواره ارسال کردند.

یکی از اهداف مهم در نخستین جشنواره حبیب آشنایی آحاد جامعه با ظرفیت‌های خوب هیئات مذهبی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در مواجهه با ویروس منحوس کرونا بوده است.

در جشنواره امسال ۱۲ اثر از نگاه داوران در چهار حوزه کرونا، مواسات و همدلی، عید غدیر و محرم و صفر برگزیده شدند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول