اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید فیلم مستند آیت‌الله کوهستانی ترویج بزرگواری این شخصیت است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: معنویت و عرفان آیت الله کوهستانی، زبانزد بود، امروز ما وظیفه داریم سیره این بزرگواران را ترویج کنیم که ترویج بزگواری است، برای ترویج اخلاق و معنویت در جامعه باید از زبان هنر استفاده کنیم.

تولید فیلم مستند آیت‌الله کوهستانی ترویج بزرگواری این شخصیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار عوامل تولید فیلم مستند آیت‌الله کوهستانی در حوزه هنری مازندران اظهار کرد: برای کار بزرگ انسان بزرگ را باید دعوت کرد، خداوند برای انجام رسالت خود انسان بزرگی همچون پیامبر اکرم (ص) را برگزید.

وی افزود: علی (ع) ملاک بزرگی و بزرگواری را درباره وجود پیامبر (ص) کوچکی و حقارت دنیا می‌داند و می‌گوید که دنیا در نظر این حضرت کوچک و حقیر بود، علی (ع) قهرمان میدان بها ندادن به دنیا بود و دنیا را هزینه خلق کرد‌.

محمدی‌لائینی بیان کرد: امام راحل هم نمونه یک انسان بزرگوار بود که با انقلاب اسلامی کار بزرگی را انجام داد و می‌بینیم تمام دنیا در مقابل عظمت انقلاب عاجز ماند، این عظمت و بزرگی انقلاب از سوی یک انسان الهی و بزرگ صورت می‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: انسان‌های بزرگ برای ما یک سرمایه عظیم هستند، تا مرد بزرگی نباشد کار بزرگی هم صورت نمی‌گیرد، آیت الله کوهستانی (ره) مصداق انسانی بزرگ با همان شاخصه‌ها بود که دنیا در نظرش حقیر بود وی، زندگی ساده‌ای داشت و به لذت و شهوات دنیوی بها نمی‌داد.

این مسوول اضافه کرد: برای آیت‌الله کوهستانی آخرت، سعادت و خدمت به مردم مهم بود، این خصوصیات امروز گمشده است؛ این انسان‌های بزرگ می‌توانند تاثیرات بگذارند، در آن شرایط خفقان رضاخانی وی اقدام به تاسیس حوزه علمیه کرد و در پی آن تا به امروز هزاران نفر را تربیت کرده است.

وی یادآور شد: معنویت و عرفان آیت‌الله کوهستانی، زبانزد بود هرکس با او ملاقات می‌کرد عظمت خدا را می‌دید، امروز ما وظیفه داریم سیره این بزرگواران را ترویج کنیم، اگر ما می‌خواهیم اخلاق و معنویت در جامعه رواج پیدا کند باید چنین انسان‌هایی را با زبان امروز دنیا که بهتر حس می‌شود یعنی زبان هنر که در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد بشناسانیم.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: گاهی یک فیلم کار چندین جلد کتاب را می‌کند، چه خوب است برای مفاخر خودمان آثار ماندگاری با این زبان تولید کنیم به‌شرط آنکه محتوایی غنی و هنرمندانه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول