اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ایمنی مردم در گرو بهسازی راه‌های مواصلاتی در مرودشت

راه‌های مواصلاتی مناسب در توسعه هر منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند، حضور گردشگران، صادرات و واردات کالا و محصولات کشاورزی و ... همگی از طریق راه‌های مواصلاتی مناسب امکان‌پذیر است.

ایمنی مردم در گرو  بهسازی راه‌های مواصلاتی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، شهرستان مرودشت باوجود موقعیت خاص جغرافیایی و وجود منابع مختلف طبیعی و تفرجگاهی و از همه مهم‌تر آثار باستانی همچون تخت جمشید و نقش رستم باعث شده تا مسافران مختلفی از استان‌ها و حتی کشورهای دیگر در فصول مختلف به این شهرستان سفر کنند.

با توجه به وجود بیش از هشت هزار ناوگان باری جاده‌ای و همچنین قرار گرفتن این شهرستان در کریدور شمال به جنوب و در مسیر ترانزیت کالا، این شهرستان نیازمند جاده‌ها و شاهراهای مواصلاتی استاندارد می باشد.

خبرنگار خبرگزاری فارس در مرودشت در این خصوص ابتدا به سراغ چند نفر از ساکنان بخش کامفیروز شمالی که شاکی نامناسب بودن راههای مواصلاتی این بخش بودند رفته و با آن‌ها گفتگو کرده است.

فرحبخش یکی ساکنان بخش کامفیروز شمالی گفت:کامیون‌های راه‌سازی آزادراه شیراز اصفهان که مخلوط زیرسازی را از کوه کنار روستای پالنگری حمل می‌کنند راه ارتباطی کامفیروز شمالی به جنوبی که محل عبور این کامیون‌ها است را به‌شدت تخریب و مخاطراتی برای خودروها و سرنشینان به وجود آورده‌اند.

وی اضافه کرد: آسفالت و زیرسازی اکثر روستاها تخریب‌شده که حتی ادوات کشاورزی هم به‌سختی عبور می‌کنند.

جعفری از دیگر ساکنان بخش گفت: بخش‌های کامفیروز شمالی و جنوبی باوجود آب‌وهوا و طبیعت بکر در مسیر شهرستان‌های شمالی قرار دارد که همین ظرفیت‌ها باعث شده  عبور مرور بر روی جاده‌های این بخش‌ها زیاد شود که متأسفانه کیفیت جاده و نصب علائم راهنمایی بسیار پایین بوده و موجب شده مخاطرات جانی زیادی را ایجاد کند.

امام‌جمعه کامفیروز شمالی نیز با تایید ناایمن بودن جاده‌ها و راههای مواصلاتی این بخش گفت: این عدم ایمنی جان مردم منطقه و رهگذاران را به خطر انداخته است.

حجت‌الاسلام بانشی افزود: جاده‌های مواصلاتی بخش کامفیروز شمالی و جنوبی نامناسب و دارای چاله‌های زیاد است که این موضوع علاوه بر ضرر و زیان‌های فراوان به خودروها و اموال مردم، جان مردم منطقه و مسافران را نیز به خطر انداخته است.

بانشی افزود: یکی از علت‌های اصلی تصادفات که گاهی منجر به فوت هم شده است عدم ایمنی جاده‌ها بوده که لازم است مسئولان در اسرع وقت نسبت به رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

رئیس اداره راه ترابری شهرستان مرودشت در خصوص گلایه مردم منطقه و امام‌جمعه کامفیروز در خصوص ناایمن بودن جاده‌های روستایی و مواصلاتی اظهار داشت: این اداره تعمیر و نگهداری جاده‌ها و توسعه راه‌ها را در راستای تسهیل آمدوشد و رفاه حال مردم همواره در دستور کار داشته و از آن‌ها محافظت کرده است.

محمد هادی نوروزی بابیان اینکه ایمن‌سازی جزء وظایف ذاتی این اداره است، بیان کرد: نصب برج‌های نوری در مناطق و تقاطع های حادثه‌خیز و پرخطر ازجمله (تل عباس‌آباد،عباس‌آباد وکودین) نصب علائم راهنمایی و رانندگی و نیوجرسی ازجمله اقداماتی است که در بخش کامفیروز شمالی انجام‌گرفته است.

وی افزود: برای افزایش سرعت عمل در مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی دو دستگاه گریدر و لودر در آن منطقه مستقر و آماده خدمت‌رسانی و کاهش زیان‌های ناشی از بحران‌ها است.

این مسئول از تعامل با مسئولان بخش ازجمله بخشدار سخن به میان آورد و گفت: این اداره در احداث بلوار ورودی خانیمن حدفاصل روستای بکیان و نصب برج نوری شهر خانیمن با شهرداری مشارکت داشته و در صورت نیاز ادامه خواهد داد.

نوروزی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که از طریق مسئولان محلی ،مردم، شورا و یا دهیار مطلع شویم راه عبور و مرور در روستایی نیاز به لکه‌گیری داشته باشد سریعاً وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی بابیان اینکه هزینه روکش آسفالت یک کیلومتر راه روستایی ۶۰۰ میلیون تومان است؛اضافه کرد: روکش آسفالت راههای روستایی نیازمند تأمین اعتبار از سوی شورای برنامه‌ریزی فرمانداری است که در صورت تأمین اعتبار روکش راه‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره راه شهرستان مرودشت از پاک‌سازی قنوها و آبراها  از اولین روستای این بخش در روستای آب ماهی خبر داد و بیان کرد: ساخت راهدارخانه  بخش کامفیروز شمالی در روستای بکیان به اتمام رسیده که بنا داریم در دهه فجر آن را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول