اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تصمیم قاطع دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد/ تولد تکفیری‌ها محصول اتاق فکر آمریکا بود

امام جمعه دماوند با بیان اینکه دستگیری‌ها در برخی شهرداری‌های شهرستان دماوند نشان از تصمیم قاطع دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد دارد، گفت: تولد تکفیری‌ها در عراق و سوریه با آن همه جنایات بی‌سابقه محصول اتاق فکر آمریکا بود.

تصمیم قاطع دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد/ تولد تکفیری‌ها محصول اتاق فکر آمریکا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام‌ کاظم فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه روز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر همچنین روز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی در سال ۱۳۲۰ قمری است که این مناسبت‌ها را تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی گفت: امام راحل فرمودند همه ما باید به حضرت زهرا(س) اقتدا کنیم و همه دستورات‌مان را از اسلام به وسیله فرزندان او بگیریم و همانطوری که او بوده است، باشیم.

وظیفه بانوان انسان‌سازی است/ قوای سه‌گانه هنوز به تراز مطلوب جمهوری اسلامی نرسیده‌اند

امام جمعه دماوند ادامه داد: وظیفه بانوان انسان‌سازی است؛ اگر بانوان انسان ساز از ملت‌ها گرفته شود، ملت‌ها شکست خواهد خورد؛ بانوان هستند که ملت‌ها را تقویت و شجاع می‌کنند؛ مقام بانوان والاست و بانوان در اسلام بلند پایه هستند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی با بیان اینکه خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم بالاتر است، تصریح کرد: معنای خانه‌داری زن تربیت انسان بوده، یعنی به معنای تولید والاترین و بالاترین محصور و متاع عالم یعنی بشر است.

وی با اشاره به اینکه وجود حضرت زهرا(س) برای بشریت خیر کثیر و خیر مطلق بوده است، بیان کرد: یکی از برکات حضرت فاطمه(س) وجود امام خمینی(ره) کبیر و مجاهد ما است، امامی که برای ما جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی را به ارمغان آورد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: هدف انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام آزادی، عدالت اجتماعی، رفاه عمومی و ریشه‌کنی فقر و جهل است؛ امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب مطرح کرده‌اند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی افزود: به آینده انقلاب امیدوار باشیم و واقع‌بینانه و مقتدرانه به پیش رویم؛ قوای سه‌گانه ما هنوز به تراز مطلوب جمهوری اسلامی ایران نرسیده‌اند، اما خدمات بزرگی هم انجام شده است؛ دولت جوانان حزب اللهی با انتخاب درست مردم و حضور جوانان متعهد و متخصص شکل خواهد گرفت.

وی گفت: سه شنبه ۳۰ دی‌ماه، یک روز قبل از تحلیف بایدن چند انفجار بزرگ در شمال استان بابل عراق باعث قطع برق ۳ استان دیالی و کرکوک و صلاح الدین شد؛ پنجشنبه دوم بهمن که یک روز بعد از تحلیف بایدن، دو انفجار خونین باعث شهادت ۳۵ نفر و جراحت ده‌ها انسان بی‌گناه شد.

تکفیری‌ها پیاده نظام دشمن در منطقه هستند/ هر اقدام خصمانه بی‌پاسخ نخواهد بود

امام جمعه دماوند ادامه داد: جمعه شب نیز مسلحان داعش به نیروی حشد الشعبی در استان صلاح‌الدین حمله کردند و البته به قصد تصرف آن منطقه هجوم آورده بودند که با برجا گذاشتن تلفات زیاد ناکام ماندند، اما ۱۲ نفر از رزمندگان حشد الشعبی در این مقاومت جانانه به شهادت رسیدند؛ همه این تحرکات کور فاقد ارزش نظامی، حکایت از اجرای سناریوهایی برای احیای داعش دارد‌.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تشریح کرد: کلینتون وزیر خارجه دولت اوباما در کتاب خاطراتش، جنبش تکفیری‌ها را دست‌ساز دولت اوباما خواند؛ جو بایدن، معاون اول این دولت بود که طرح تجزیه عراق به سه بخش شیعی، سنی و کردی را مطرح کرد.

وی بیان کرد: تولد تکفیری‌ها در عراق و سوریه با آن همه جنایات بی‌سابقه محصول اتاق فکر آمریکا بود؛ حیات آمریکا در غرب آسیا در بی‌ثبات سازی و ناامن کردن کشورهای این منطقه است و تحرکات اخیر خونین داعش، چراغ سبز به پدرخوانده‌اش بایدن برای اعلام آمادگی برای تشدید ناامنی در عراق و سوریه است؛ تکفیری‌ها پیاده نظام دشمن در منطقه ما هستند که جبهه مقاومت آن‌ها را ناکام خواهد گذاشت.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: پس از حمله کور توسط دو نفر از اتباع سعودی عضو داعش در عراق، برای نخستین بار یک گروه عراقی از فاصله ۷۰۰ کیلومتری پایتخت عربستان را هدف قرار داد؛ پیام حمله موشکی گروه عراقی به عربستان این بود که دوره مصونیت اقدامات خرابکارانه برای دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس به پایان رسیده است.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی ابراز کرد: اگر برابر هر ضربه دشمن ضربه بزنیم، حساب کار دستش می‌آید و عقب‌نشینی می‌کند؛ هر اقدام خصمانه بی‌پاسخ نخواهد بود و این راهبرد محور مقاومت و منطق آزادگان است.

تصمیم قاطع دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد

وی با بیان اینکه دستگیری‌ها در برخی شهرداری‌های شهرستان دماوند نشان از تصمیم قاطع دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد دارد، اظهار کرد: از ادارات نظارتی و امنیتی به خصوص دادستان شهرستان دماوند در مبارزه با فساد تشکر می‌کنیم‌.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: در موضوع ساخت‌وساز غیرمجاز مردم و اجرای عدالت انتظار دارند بین افراد عادی و یقه سفیدها فرقی نباشد و پیدا کردن آدرس آن‌ها هم کار سختی نیست؛ یکی از ریشه‌های فساد در شهرداری‌ها قوانینی است که به روز نشده و متناسب با نیازهای فعلی شهروندان نیست.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی افزود: سبب دیگر فساد در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را باید در تأثیر صلاحیت اعضای شوراهای شهر و روستاها جست‌وجو کنیم؛ اگر در تأیید صلاحیت داوطلبان مسامحه و آسان‌گیری شود، نتیجه‌اش خیانت برخی مسؤولان به مردم و بیت‌المال می‌شود.

لزوم سخت‌گیری در تأیید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا

وی گفت: کسانی که به امید رانت و فساد پا به عرصه انتخابات می‌گذارند، ببینند و بدانند که عاقبت روزی باید پاسخگو باشند؛ از شورای محترم نگهبان و هیأت مرکزی نظارت مجلس می‌خواهیم در تأیید صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا سخت‌گیری کنند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: مردم هم در انتخاب خود بیشتر دقت و تحقیق کنند، چون نتیجه انتخاب یا عدم انتخاب ما به خودمان بر می‌گردد، اگر کسی از حق رأی خود در انتخابات استفاده یا درست استفاده نکند، ممکن است، ضرر که خودش یا فرزندانش برگردد.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی اضافه کرد: در نظام مردم‌سالاری چاره‌ای جز انتخابات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی خوب نداریم و البته از بسیاری از اعضای شورای شهر و روستا که متعهد و دلسوزان و پاک دست به مردم خدمت می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول