اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رانت‌ گروه‌های خاص باید حذف شود/ مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عملی کنند

امام جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه رانت‌های گروه‌های خاص باید حذف شود، گفت: مسئولان باید اقدام عملی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توجه کنند و فریب ظاهر سازی دشمن را نخورده و دشمن شناسی مان را تقویت کنیم.

رانت‌ گروه‌های خاص باید حذف شود/ مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عملی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حملات پهبادی و موشکی به ریاض از عراق یک خبر تازه است و برای بیشتر مردم و صاحب‌نظران موجب تعجب و شگفتی بود چراکه حمله موشکی به کاخ یمامه در چهار بهمن ماه، شوک جدیدی در منطقه ملتهب غرب آسیا پدید آورد. 

وی با بیان اینکه دو موشک بالستیک و کروز شلیک شد که یکی منهدم شده است، افزود: شلیک این موشک در روز یک اقدام بی‌سابقه بود زیرا حملات انصارالله همیشه در شب و همراه با حملات پهبادی انجام می‌گرفت ولی این حمله نه تنها در روز صورت گرفت بلکه از حملات پهپادی هم خبری نبود. 

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه دو نظر متفاوت در خصوص حمله موشکی به ریاض وجود دارد، توضیح داد: با توجه به ناشناخته بودن گروه تازه تاسیس عراقی، تردیدهایی به وجود می‌آورد که آمریکا در حال بررسی و تجدید نظر در رابطه با خارج کردن انصارالله از فهرست گروه تروریستی است و حمله مذبور یک عملیات فریب از سوی آل‌سعود است تا دولت آمریکا در تثبیت نام انصارالله در گروه تروریستی بماند.  

وی ادامه داد: البته گروه دیگر نظر متفاوتی دارند مبنی بر اینکه این حمله پاسخ گروه مقاومت به عربستان برای جلوگیری از پروژه ناامن‌سازی عراق توسط آل‌سعود است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: برای اولین بار یک گروه عراقی این توان را پیدا کرده است که پایتخت عربستان را مورد موشک قرار دهد زیرا حداقل مرز عراق با شهرهای عربستان حداقل  ۵۰۰ کیلومتر  است از این‌رو برد عملیات پهپادی اخیر بالای ۷۰۰ بوده است که نشانگر این است که آنها می‌توانند شهرهای اسرائیل را هم مورد هدف قرار دهند. 

وی در ادامه با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بودجه مصوب در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: افزایش درآمد با حذف رانت گروه‌های خاص و افزایش مالیات بدون ایجاد فشار به مردم، کاهش وابستگی بودجه به درآمد نفتی و افزایش شفافیت بودجه از جمله مصوبات خوبی است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان  روز فناوری فضایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: واکنش عصبی آمریکا در برابر این دستاوردها با وجود چهار دهه تحریم، فشار سخت برای آنها بسیار دشوار و نگران‌کننده بوده است و آنها اصلا باورشان نمی‌شود که جمهوری اسلامی ایران به این دستاوردهای به روز رسیده باشد. 

امام جمعه تبریز اضافه کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره و موفقیت‌های موشکی و نظامی جمهوری پیامی روشن برای دوستان و دشمنان انقلاب دارد. 

وی در تشریح اقدامات فرهنگی استان در طول یک هفته اخیر گفت: یک کتاب توسط مهدی نعلبندی به چاپ رسیده است و همچنین یک مسجد زیبای توسط اهالی منطقه رضوان‌شهر تبریز ساخته شده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان به فرارسیدن دهه فجر اشاره کرد و گفت: بر همگان وظیفه است تا این انقلابی که توسط مردم رقم خورده است و هنوز هم نقش مردم در آن ادامه داشته و توسط یک رهبری دینی اداره می‌شود، باید در کنار هوشیاری کامل برای اقتصاد و تولید داخلی تلاش کنند و مسوولان فریب ظاهرسازی دشمن را نخورند زیرا دشمن با انواع ترفند در تلاش برای فاصله‌اندازی بین مردم و مسوولان است از این‌رو نباید اجازه داد تا دشمنی که از در بیرون کردیم، از پنجره وارد شود. 

وی خاطرنشان کرد: در دوران بعد از چهل سالگی انقلاب باید ابعاد معنوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و باید در بین مردم و خودمان صبر را افزایش دهیم. 

امام جمعه تبریز حفظ وحدت و همدلی و یکپارچگی مردم و ایجاد انسجام در داخل کشور با محوریت ولایت را رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد. 

وی ابراز کرد: در دورانی هستیم که باید بیدار بوده و همه با هر سلیقه و گروه در برابر دشمن یکپارچه عمل کنیم و یک حرف را بزنیم همچنین همواره مردم باید نسبت به عمق راهبردی آمریکا و دشمنی‌اش حساس باشیم. 

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: مسوولان باید به مشکلات اقتصادی توجه کنند و در این میام حفظ غرور ملی و روحیه انقلابی در بین آحاد مررم ضروری است همچنین تلاش مجاهدانه نیروها باید بیشتر شود. 

وی در ادامه با تاکید به نقش فضای مجازی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در پاسخ به شبهات و فراهم‌سازی بسترهای مناسب رشدی بسیار حائز اهمیت است زیرا طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، فضای مجازی ابزاری برای زدن به دهان دشمن است. 

وی افزود: با پافشاری روی اصول دین، تبعیت از رهبری و حفظ و تقویت و ارتباط با خدا، وحدت و انسجام ملی امکان‌پذیر است. 

آل‌هاشم در بخش خطبه‌های عبادی با تاکید بر اینکه مراقب حرف زدن خود باشیم، گفت: باید بدانیم که چه می‌گوییم و با چه کسی سخن می‌گوییم.

وی با اشاره به تاکید اکید پیامبراکرم (ص) مبنی بر اینکه فاطمه زهرا(س) پاره تن من است، افزود: ایشان فرموده‌اند که هر کسی او را شاد کند، گویا من را شاد کرده است و هر کسی او را برنجاند، انگار که من را رنجانده است. 

خطیب جمعه تبریز با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر گفت: حضرت زهرا در دفاع از ولایت و امامت یک الگوی بزرگ و مبارز سیاسی بود. 

وی در ادامه قسمتی از مبارزه حضرت زهرا(س) را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: مقابله با ترور شخصیت مولای متقیان و دفاع از ولایت، افشای ماهیت جریان براندازی، اعتراض به مردمان بی‌بصیرت و بی‌عمل، کنار گذاشتن افراد تنبل و سست‌عنصر همچنین ایستادگی در برابر انحرافات، بهره‌ بردن از سکوت سیاسی در مسیر ولایت و امامت، بهره‌برداری سیاسی از رسانه‌های مردمی و آگاه‌سازی جامعه و رشد سیاسی از جمله شیوه‌های مبارزه‌ای حضرت زهرا(س) بود. 

آل‌هاشم ادامه داد: حضور زن در جامعه اسلامی وامدار مبارزه سیاسی حضرت زهرا(س) می‌باشد. 

وی با اشاره بر اینکه وصیت‌نامه حضرت زهرا(س) یک شیوه مبارزه‌ای بزرگی است، تصریح کرد: دفن شبانه، عدم اجازه به حضور افراد خائن در مراسم تشییع از جمله تاکیدات این بانوی بزرگ بود که در هر کدام یک شیوه بزرگ مبارزه نهادینه شده است. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه به راستی چه روز خوبی برای روز مادر و زن انتخاب شده است، گفت: در قرآن کریم به زنان انسان‌ساز اشاره شده است و مقام زن یک جایگاه ویژه می‌باشد. 

وی افزود: قبول داریم که هدیه دادن و هدیه گرفتن در روز مادر خوب است ولی باید در طول سال احترام زن و مادران را  نگه داشته شود. 

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول