اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مسوولی که رفع مشکلات را در ارتباط با آمریکا بداند برای انقلاب کارایی ندارد

امام جمعه همدان با بیان اینکه استقلال از محورهای اصلی انقلاب اسلامی است که برای تحقق استقلال سیاسی رسیدن به استقلال اقتصادی ضروری است گفت: مسوولی که احساس کند تا با آمریکا گره نخورد، مشکلات برطرف نمی‌شود، برای انقلاب کارایی ندارد بنابراین کارها باید به دست افراد کارآمد، وطن پرست و امین واگذار شود.

مسوولی که رفع مشکلات را در ارتباط با آمریکا بداند برای انقلاب کارایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه همدان با بیان اینکه امروز نیازمند بازخوانی اهداف انقلاب هستیم و باید دستاوردهای ۴۱ سال گذشته را تبیین کنیم اظهار کرد: جریان تحریف با تصویرسازی غلط از دستاوردهای انقلاب می‌خواهد جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد بنابراین نسل جوان باید بداند در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده و چرا سال ۵۷ و البته قبل از آن ۳۶ میلیون مسلمان تصمیم گرفتند رژیم شاهنشاهی را واژگون کنند.

وی با بیان اینکه این تصمیمات برخاسته از عواطف و احساسات نبود بلکه از یک منطق قوی و عقلانی پیروی می‌کرد افزود: امروز دشمن در فضای رسانه‌ای به دنبال طلایی جلوه دادن دوران رژیم شاهنشاهی است و ممکن است برخی از افراد نسل جوان این سخنان را باور کند بنابراین باید واقعیت‌ها مطرح شود.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که مسوولان کشور توجه کنند که مردم چرا انقلاب کردند تصریح کرد: امروز لازم است مواضع رهبری را به خوبی تبیین و اهداف قیام مردم گفته شود بدون تردید اولین مسئله قابل طرح انقلاب و شعارهایی که مطرح می‌شد استقلال بود.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) دو بحث را در مقوله استقلال مطرح می‌کنند نخست آنکه باید از سلطه مستکبرین عالم کشور را نجات و دست اجانب را از آن کوتاه کنیم اتفاقی که امروز افتاده و جمهوری اسلامی اولین و تنها کشوری است که در این راه موفق شده و ما امروز نتایج آن را در عالم و در مبارزه با استکبار جهانی می‌بینیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه برای مستقل شدن باید امور را به دست افراد کاربلد بسپاریم خاطرنشان کرد: مسوولی که احساس کند تا با آمریکا گره نخورد، مشکلات برطرف نمی‌شود، برای انقلاب کارایی ندارد بنابراین کارها باید به دست افراد کارآمد، وطن پرست و امین واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه باید بر استقلال سیاسی متمرکز شد گفت: همه شئونات کشور باید دارای استقلال سیاسی بوده و نباید اجازه داد که از غرب و خارج از کشور برای ما تصمیم بگیرند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه برای استقلال سیاسی باید به استقلال اقتصادی و فرهنگی دست پیدا کرد افزود: تزلزل و ضعف در حوزه اقتصادی مانع از تحقق استقلال سیاسی می‌شود بنابراین رهبر معظم انقلاب مساله اقتصاد مقاومتی را سالیان سال است که مطرح کردند چراکه اگر در عرصه اقتصاد قوی نشویم کار پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه مساله اقتصاد و معیشت مهم است تصریح کرد: امروز باید به مسوولان بگوییم که نظارت ضعیف است و تولیدکننده و مصرف‌کننده نگرانی‌هایی دارند که باید برطرف شود.

شعبانی با بیان اینکه توسعه و اقدامات انجام شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به قبل از آن باید تشریح شود ادامه داد: وقتی شاه از ایران فرار کرد ۳۵ میلیارد دلار ثروت کشور را با خود خارج کرد، بعد از آن جنگ تحمیلی یک‌هزار میلیارد دلار به کشور ما خسارت وارد کرد که باید تمام این واقعیات و خدمات نظام با وجود تحریم‌های گسترده دشمن بیان شود.

وی با بیان اینکه هر نوع اختلاس را محکوم می‌کنیم و نباید یک ریال به بیت‌المال خسارت وارد شود اظهار کرد: در دوران شاهنشاهی خانه ساکنان کشور خوابیده بر روی نفت و گاز با زغال گرم می‌شد این در حالی بود که نه از جنگ خبری بود و نه از تحریم، بیش از ۵۰ درصد مردم هم زیر خط فقر بودند اما امروز با این همه مشکلات بیش از ۹۰ درصد روستاها دارای آب، برق، گاز و راه روستایی هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شاه اگر می‌خواست تا سال ۵۷ اقدامات لازم را با توجه به آن ثروت انجام می‌داد تصریح کرد: البته رشد اقتصاد هم بوده اما ثروت کشور در راه آبادانی به کار گرفته نشده است.

وی در ادامه به جلسه ائمه جمعه استان با استاندار همدان اشاره کرد و افزود: در این جلسه ائمه جمعه مسائلی چون مدیران غیر بومی که در شهرستان‌ها نیستند اشاره کردند و استاندار دستورات لازم برای پیگیری را صادر کردند چرا که با حضور نیروهای غیربومی روزانه ۲۰ تا ۳۰ ماشین بین شهرستان‌ها در حال تردد هستند که هزینه بر بیت‌المال تحمیل می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه نظارت بر بازار به ویژه بازار مرغ که باز هم گله‌مندی ایجاد کرده از درخواست‌های ائمه جمعه بود در ادامه سخنانش تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۸۲ درصد به ۳۲ درصد رسیده که جای نگرانی دارد و باید اقدامات لازم صورت گیرد از دیگر بحث‌های مطرح شده در این جلسه بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان باید پاسخگوی مادران شهدا باشند ادامه داد: برخی از مادران شهدا تنها فرزند خود را روانه جبهه‌ها کردند و شهید شدند و عمری تنهایی زندگی کردند، همسران شهدایی داریم که پس از شهادت همسر خود تا کنون تنها زندگی کرده‌اند و باید پاسخگوی این عزیران بود.

شعبانی خاطرنشان کرد: شهدا در راه  تحقق فرهنگ الهی در جامعه، زنده شدن ارزش‌های الهی در فرهنگ عمومی وظیفه شان را انجام دادند و ما امروز باید به وظایف خود عمل کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول