اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

درایت و شجاعت امام خمینی(ره) دنیا را در برابر انقلاب تسلیم کرد

امام جمعه یزد با اشاره به وقایعی که از زمان فرار شاه تا بازگشت امام خمینی(ره) به کشور اتفاق افتاد گفت: درایت و شجاعت امام راحل، دنیا را در برابر انقلاب تسلیم کرد.

درایت و شجاعت امام خمینی(ره) دنیا را در برابر انقلاب تسلیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: اگر زنان جامعه ما می‌خواهند به سعادت واقعی دست پیدا کنند باید اخلاق و روش این بانوی بزرگوار را وارد زندگی خود کنند.

وی با اشاره به این‌که اسلام برای زن احترام و شخصیت بسیاری قائل است همانطور که حضرت محمد(ص)، دست حضرت فاطمه زهرا(س) را می‌بوسید و او را تکریم می کرد، افزود: این احترام پیامبر، حاکی از عظمت زن نزد خداوند متعال است.

امام جمعه یزد گفت: متاسفانه از زمان جاهلیت و قرون وسطی و امروز دنیای غرب و صهیونیست‌ها، برای زن هیچ ارزشی قائل نبوده و نیستند و بعد از قرون وسطی و متمدن شدن اروپا نیز باز هم نگاه به زن، همانند نگاه به یک کالا بود و برای بهره‌برداری‌های نفسانی خود به زن بها می‌دادند که این نگاه هنوز هم ادامه دارد.

ناصری یزدی تصریح کرد: امروز هم اگر دم از آزادی زن می‌زنند، منظور آزادی‌هایی است که زن بتواند به واسطه آن، بستر دستیابی آنان را غرایض و اهداف خود فراهم کند.

وی ادامه داد: حتی آنها که به ظاهر از زنان در عرصه علم و دانش حمایت می‌کنند، از آنها بهره‌برداری اقتصادی می‌کنند اما در هیچ کجای دنیا همانند انقلاب و نظام اسلامی برای زن ارزش و جایگاه قائل نیستند که حاصل آن، حضور زنانی است که به میدان یاری دین خدا آمدند و فرزندانی به دنیا آوردند که دنیا را متحول کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: زنانی که امثال قاسم سلیمانی‌ها را متولد می کنند، توانسته‌اند دنیا را متحول کنند و علت حضور چنین شیرزنانی در جامعه اسلامی ما این است که آنها الگویی همچون حضرت زهرا(س) دارند.

ناصری یزدی از معلمان مدارس و مادران خواست: دختران امروز را با حضرت زهرا(س) انس دهند و با مطالعه سیره این بانوی بزرگوار بتوانند دخترانی تربیت کنند که در تربیت فرزند، همسرداری، خانه داری، زهد و تقوا و ولایتمداری سرآمد باشند.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله مقاومت به عنوان یکی از اصل‌های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: امام خمینی(ره) نماد مقاومت بود به نحوی که ایشان در پاریس و در زمان تبعید، بیش از 400 مصاحبه در شرایطی که در محاصره دشمن بود انجام داد.

وی تصریح کرد: تمام روسای جمهور و مردم دنیا همراه شاه بودند و همه شاه را حمایت می کردند اما امام تنها و در محاصره بود و یاران امام تنها مردم ایران بودند.

امام جمعه یزد با اشاره به این‌که افراد مختلفی از جمله سفیر فرانسه برای صحبت با امام نزد ایشان می آمدند و گاه در قالب توصیه و نصیحت، به تهدید می پرداختند، افزود: امام به همه آنها جواب دادند و در مسیر خود مقاومت کردند تا در نهایت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با اشاره به وقایع بهمن ماه سال 1357 ادامه داد: حتی برخی از بزرگان پیام دادند که امام دیرتر به ایران بیایند اما امام با شجاعت ایستاد و از تصمیم خود منصرف نشد و افراد واسطه ای که می آمدند، پیغام می‌داد که اینها توطئه است و از بزرگان و مبارزان بخواهید که فریب دشمن را نخورند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امام شورای انقلاب را نیز تشکیل داده بود، افزود: امام خمینی(ره) همه چیز را حساب شده به پیش برده بود و می‌دانست که اگر بین فرار شاه و بازگشت خودشان به ایران، فاصله بیفتد، یا کودتای نظامی رخ می‌دهد یا شاه را دوباره به کشور باز می‌گردانند بر این اساس در اولین فرصتی که فرودگاه‌ها باز شد، امام به ایران بازگشت.

امام جمعه یزد که خود از همراهان امام خمینی(ره) در پاریس بود، یادآور شد: روزی که امام قصد بازگشت به ایران را داشتند، نگرانی خود را از اتفاقاتی که ممکن بود در مسیر رخ دهد به امام اعلام کردم اما امام با روحیه‌ای که داشتند گفتند: ما تکلیف خود را انجام می دهیم و بقیه اش با خداست.

وی تاکید کرد: این مقاومت، ایستادگی، درایت، شجاعت و دلیری امام بود که سبب شد دنیایی که همراه امام بودند را سر جای خود بنشانند و تنها با حمایت مردم وارد کشور شوند و زمام امور را به دست بگیرند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول