اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جای خالی موزه رجال سیاسی معاصر آذربایجان/ ضرورت حمایت از تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاثیرگذاری سیاسی خطه آذربایجان در تاریخ کشور بر لزوم راه‌اندازی موزه رجال سیاسی معاصر آذربایجان تاکید کرد.

جای خالی موزه رجال سیاسی معاصر آذربایجان/ ضرورت حمایت از تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری، حمایت قاطع خود را از راه‌اندازی و تجهیز مناسب موزه مطبوعات آذربایجان اعلام و اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در کنار موزه مطبوعات، موزه رجال سیاسی معاصر آذربایجان نیز تشکیل شود تا پایگاه آثار و سوابق رجال سیاسی تاریخ آذربایجان باشد.

وی افزود: در میان 11 دوره نمایندگان تبریز بعد از انقلاب شخصیت‌های ملی برجسته‌ای مثل مرحوم انزابی، سیدابوالفضل موسوی، .... حضور داشتند که بعضی از این چهره‌ها هنوز در قید حیات هستند و برخی دیگر به رحمت خدا رفته‌اند.

تاج الدینی تصریح کرد: برخی از رجال سیاسی آذربایجان مسوولیت‌هایی مثل استانداری و وزارت را تجربه کرده‌اند و دست نوشته‌ها و توصیه‌های این عزیزان در موقعیت‌های خاص و حتی هدایایی که در مناسبت‌ها و تشریفات مختلف دریافت کرده‌اند می‌توانند در موزه رجال سیاسی نگهداری شوند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: چهره‌هایی مثل دکتر چیت‌چیان، دکتر پزشکیان و دکتر رحمانی که سابقه وزارت دارند می‌‎توانند آثار خود را تقدیم موزه رجال سیاسی کنند.

وی به دریافت هدایایی مثل آرم و لگوی واتیکان از سوی پاپ بندیکت شانزدهم و تابلوی نقش برجسته 8 اسب از طلا در زمان معاونت ریاست جمهوری خود، اشاره و اضافه کرد: بنده اینها را در آن مقطع تقدیم شهرداری تبریز کردم که با کلی اکراه نماینده شهردار (نه خود شهردار) آن را از بنده قبول کرد و در نهایت در انبار گذاشتند!!

انتهای پیام/60026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول