اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حریفان سرسخت تراکتور در آسیا/امیدواری برای دومین صعود

تیم تراکتور ششمین حضور خود در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را تجربه خواهد کرد و به دنبال دومین صعود خود از مرحله گروهی است.

حریفان سرسخت تراکتور در آسیا/امیدواری برای دومین صعود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم تراکتور در گروه 2 مسابقات با تیم‌های شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده پلی‌آف الوحده عربستان یا نیروی هوایی عراق هم گروه است.

تیم‌های اماراتی، قطری و عربستانی حریفان سنتی تراکتور در این مسابقات هستند و این تیم سابقه بازی با تیم‌های ازبسکتانی را هم داشته اما برای اولین بار شاید برابر حریفی از کشور عراق قرار گیرد.

بررسی حریفان تراکتور نشان می‌دهد که این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کار آسانی پیش‌رو ندارد، اما با توجه به سابقه برد برابر ازبکستان و عملکرد بهتر تراکتور برابر تیم‌های اماراتی، می‌توان به صعود تراکتور امیدوار بود.

الشارجه امارات/ تیم سابق تونی و مسعود شجاعی

باشگاه فوتبال اَلْشارجه ‌یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در لیگ برتر امارات است که در شهر شارجه در کشور امارات متحده عربی قرار دارد. این باشگاه در سال ۱۹۶۶ با نام الاُروبا تأسیس شد‌ و این باشگاه در سال ۱۹۷۴ با باشگاه الخلیج ادغام شد. هم‌چنین در سال ۲۰۱۷، باشگاه الشعب با باشگاه شارجه ادغام شد.

‌باشگاه شارجه به عنوان اولین تیمی که قهرمان مسابقات لیگ امارات می‌باشد شناخته شده‌است (سال ۱۹۷۴–۱۹۷۳). ‌‌

‌تیم شارجه دارای بیشترین برد در مقابل دیگر تیم‌های امارات است و هیچ تیمی در امارت نیست که برد بیشتری تسبت به شارجه داشته باشد.

این تیم 6 بار در لیگ برتر امارات، 8 بار جام حذفی و دو بار در سوپر جام امارات قهرمان شده است.

تونی اولیویرا سرمربی سابق تراکتور سابقه مربیگری در این تیم را داشته و رسول خطیبی مربی سابق تراکتور و مسعود شجاعی مربی فعلی این تیم هم پیراهن الشارجه امارات را بر تن نموده‌اند.

پاختاکور: پرافتخارترین تیم فوتبال ازبکستان

یک باشگاه فوتبال در شهر تاشکند در کشور ازبکستان است که در لیگ فوتبال ازبکستان بازی می‌کند. در لیگ برتر این کشور همیشه پاختاکور از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید. این باشگاه با 13 قهرمانی در لیگ برتر و 12 قهرمانی در جام حذفی پرافتخارترین باشگاه در ازبکستان است.

تیم فوتبال پاختاکور تا به حال ۱۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده است و سابقه دو بار حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات (سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴) را در کارنامه دارد.

الوحده عربستان/ تیمی بدون قهرمانی در لیگ عربستان

باشگاه الوحده یک باشگاه فوتبال از ‌‌شهر مکه قرار است و در سال 1945 تاسیس شده و هم‌اکنون در لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان حضور دارد.

‌این باشگاه سابقهٔ قهرمانی در جام پادشاه عربستان، جام ولیعهد عربستان(حذفی) و لیگ دسته اول عربستان را نیز در کارنامهٔ خود دارد  اما در لیگ برتر عربستان تاکنون موفق به قهرمانی نشده است.

الوحده اولین قهرمان جام حذفی عربستان در سال 1957 بوده و 9 سال بعد از آن برای آخرین بار قهرمان جام حذفی عربستان شد.

این تیم در صورت برتری برابر نیروی هوایی عراق در مرحله پلی آف، در گروه تراکتور قرار خواهد گرفت.

نیروی هوایی عراق حریف جدید تراکتور

نیروی هوایی عراق یکی از باشگاه‌های فوتبال کشور عراق می‌باشد که هم‌اکنون در لیگ برتر این کشور ‌مشغول به رقابت با دیگر تیم‌ها است.

این تیم در فصل ۲۰۰۷–۲۰۰۸ در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و در دور مقدماتی با تیم‌های الکویت کویت، الوصل امارات، سایپا ایران هم گروه بود.

این تیم ۳ بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان ای‌اف‌سی کاپ شده‌است.‌

این تیم با 6 قهرمانی و 9 نایب قهرمانی در لیگ برتر عراق بعد از الزورا دومین تیم پرافتخار عراق به شمار می‌رود.

نیروی هوایی اگر برابر تیم الوحده عربستان به برتری برسد، به مرحله گروهی مسابقات رسیده و برای اولین بار تراکتور به مصاف تیمی از کشور عراق می‌رود.

سابقه بازی تراکتور با تیم‌های آسیایی

تیم تراکتور در بین هم گروهی‌های خود تنها با تیم پاختاکور سابقه بازی دارد.

تیم تراکتور سابقه 32 بازی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد که بیشترین بازی با تیم‌های اماراتی را 12 بازی دارد ‌‌که 5 برد برای تراکتور، 3 تساوی و 4 شکست برابر تیم‌های اماراتی را شامل می‌شود.

تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا سابقه بازی با تیم‌های الجزیره، العین، النصر و الاهلی امارات را دارد که 6 بازی آن با تیم الجریزه امارات بوده است.

تراکتور با تیم‌های عربستانی هم 10 بازی برگزار کرده که با تیم‌های الشباب، الاهلی، الاتحاد و الهلال بوده که حاصل آن 2 برد برای تراکتور، یک تساوی و 7 پیروزی برای تیم‌های عربستانی بوده است.

تراکتور با تیم‌های قطری الجیش، لخویا و الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا سابقه هم‌گروهی را داشته و در 6 بازی برگزار کرده 2 تساوی و 4 شکست داشته و هیچ بردی برابر تیم های قطری نداشته است.

سرخپوشان تبریزی 4 بازی هم برابر تیم‌های ازبکستانی کرده است که هر دو بازی رفت و برگشت را به نسف قرشی این کشور واگذار کرده است، اما برابر تیم پاختاکور در تبریز در سال 2016 ‌‌به برتری 2 بر صفر دست یافته و در ازبکستان هم با یک گل مغلوب این تیم شده است.

انتهای پیام/60017/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول