اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

چالش های تولید و اکران فیلم کوتاه در «سینما کوتاه»/ پخش از آی فیلم

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «سینما کوتاه» گفت: تلاش ما این است که در این برنامه چالش های تولید و اکران فیلم کوتاه را زیر ذره بین ببریم.

چالش های تولید و اکران فیلم کوتاه در «سینما کوتاه»/ پخش از آی فیلم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، شبکه آی‌فیلم برنامه جدیدی با محوریت کوتاه&o=on'>فیلم کوتا&o=on'>تاه با عنوان «سینما&o=on'>سینما کوتاه» تولید کرده است که از فردا&o=on'>دا روی آنتن این شبکه می‌رود.

علی اکبر صدیقی تهیه‌کننده «سینمای کوتاه» با بیان اینکه این برنامه با رویکرد نمایش و بررسی منتخبی از بهترین آثار کوتاه سینمای ایران روی آنتن خواهد رفت، از پخش اولین قسمت این برنامه در روز یکشنبه ۱۲ بهمن خبر داد.

تهیه‌کننده «سینمای کوتاه» با اشاره به اینکه علاوه بر پخش آثار گفت‌وگویی صمیمی با کارگردان خواهیم داشت، مجری این برنامه جدید شبکه آی‌فیلم را معرفی کرده و گفت: حسام فروتن اجرای برنامه را عهده‌دار است که در اجرا و تسلط بر موضوعات توانمندی خیلی خوب و قابل توجهی دارد.

وی هدف تولید این برنامه را معرفی و بررسی بهترین فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و چالش‌های فعلی تولید و اکران فیلم‌ها عنوان کرد و افزود: همچنین به دنبال ترغیب و تشویق عموم مخاطبان اعم از مخاطبان خاص و عام به تماشای فیلم‌های کوتاه هستیم، چرا که با تماشای بیشتر&o=on'>شتر مخاطبان، مسیر تولید و عرضه فیلم‌های کوتاه هموارتر خواهد شد.

صدیقی ادامه داد: این برنامه از منظر دیگر ، فرصتی ارزشمند برای فیلمسازان این عرصه خواهد بود که با پخش فیلم‌هایشان توانمندی‌هایشان را بیشتر در معرض جامعه هنری قرار بدهند و شرایط خوبی برای گام‌های بزرگ‌تر و مؤثرتر و پیشرفت خود مهیا کنند.

تهیه‌کننده «سینمای کوتاه» گفت: برنامه در یکی از بهترین استودیوهای صداوسیما با دکوری مدرن و زیبا ضبط می‌شود و مدت زمان تقریبی هر قسمت، حدو&o=on'>دود&o=on'>دود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه خواهد بود.

او با بیان اینکه از فیلمسازان این عرصه دعوت می‌کنیم که برای نمایش آثارشان و حضور در برنامه با شبکه آی‌فیلم تماس بگیرند تا به سرعت شرایط این مهم را فراهم کنیم، درباره روند برنامه توضیح داد: در هر برنامه یک فیلم کوتاه با ارزش‌های تکنیکی و محتوایی قابل توجه پخش خواهد شد و بعد از نمایش آن، با حضور کارگردان اثر، گفت‌وگویی صمیمی درباره فیلم و ساحت فیلم کوتاه از منظر کلی، چالش‌های پیش روی فیلمسازان در تولید و پخش، جشنواره‌ها و  عرضه و نمایش فیلم‌های کوتاه در پلتفرم های مجازی، سرمایه‌گذاری و بازگشت آن و البته استقبال مخاطبان خواهیم داشت.

صدیقی این برنامه تازه را محلی برای بیشتر دیده‌شدن فیلمسازان این عرصه دانست و ابراز کرد: امیدواریم که با تولید این برنامه و طرح مسائل مختلف در این حیطه، بتوانیم گام موثر و مفیدی در جهت رفع موانع ساخت و عرضه فیلم کوتاه و تولید کمی و کیفی آثار برداریم.

تهیه‌کننده «سینمای کوتاه» خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم که از شبکه آی فیلم تشکر کنم به خاطر نگاه روشن و خاصی که به سینما دارد. نگاهی که متاسفانه&o=on'>نه تا حد بسیاری کمیاب و یا مورد غفلت واقع شده است. ضمنا قدردان خانه فیلم داستانی و سازمان هنری رسانه‌ای اوج هستیم برای معرفی فیلمسازان خلاق و آثارشان، و همچنین توجه ویژه‌شان به ساخت چنین برنامه‌ای.

«سینمای کوتاه» محصول واحد تولید و هنری شبکه آی‌فیلم است که از این پس، یکشنبه‌ها ساعت ۲۳:۳۰ از این شبکه پخش می‌شود و تکرار آن دوشنبه‌ها ساعت ۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول