اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۵۹ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری استان سمنان

استاندار سمنان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی، تعداد ۵۵۹ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ‌بر دو هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۵۹ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۹۹ در استان سمنان ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری نسبت به سال گذشته در زمینه افتتاح طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری، جهش خوبی صورت گرفته است، گفت: در دهه فجر سال ۹۸ طرح‌های عمرانی با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید که این میزان در سال جاری به یک‌هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد ۵۵۹ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در دهه فجر سال جاری در استان سمنان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۳۸۲ طرح عمرانی و ۷۳ طرح سرمایه‌گذاری افتتاحی بوده و به بهره‌برداری می‌رسد که بالغ‌بر ۵۱۲ میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی و ۹۰۴ میلیارد تومان اعتبار در بخش سرمایه‌گذاری طرح‌های افتتاحی هزینه شده است.

استاندار سمنان ادامه داد: طرح‌هایی که آغاز عملیات اجرایی آنها در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری کلید می‌خورد، ۱۰۴ طرح است که ۹۶ طرح با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان در بخش عمرانی و هشت طرح با اعتبار ۶۱۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

آشناگر با اشاره به میزان اشتغال ایجادشده در بخش طرح‌های افتتاحی سرمایه‌گذاری در دهه فجر سال جاری، از ایجاد یک‌هزار و ۴۰۷ فرصت شغلی جدید در استان سمنان خبر داد.

وی از مکاتبه، پیگیری، اخذ موافقت و دستور رئیس‌جمهور به‌منظور تأمین اعتبار پروژه‌های اولویت‌دار استان سمنان با اعتباری بالغ‌بر ۵۹۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با دستور و موافقت ریاست جمهوری، پیگیری برای تأمین اعتبار پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد استان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون در دو مرحله اعتباری بالغ‌بر ۱۳۹ میلیارد تومان برای این مهم اعمال شده است.

استاندار سمنان با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به استان سمنان، به دستور آیت‌الله رئیسی مبنی بر آزادسازی و در اختیار قرار گرفتن کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، توسط شهرداری بهسازی این کاروانسرا در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک این مجموعه تاریخی و گردشگری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

آشناگر تصریح کرد: بیمارستان مهدی‌شهر رو به اتمام است؛ تجهیزات تهیه شده و ان‌شاءالله تا پایان دولت این مجموعه بهره‌برداری می‌شود و برای طرح تأمین آب آشامیدنی شاهرود از چشمه قطری نیز با دستور ریاست قوه قضاییه کارگروهی برای رسیدگی به این مهم فعال می‌شود؛ در حدود ۱۱ سال پیش، ۳۲ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده که امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های مستمر و ویژه، شاهد به سرانجام رسیدن این طرح و استفاده و بهره‌برداری از آن باشیم.

وی به طرح تأمین آب آشامیدنی سرخه به‌عنوان یکی از مشکلات جدی و مطالبات مردم این شهرستان اشاره کرد که به ‌بهره‌برداری رسید و خاطرنشان کرد: در استان سمنان یک ابرپروژه به نام تأمین آب از منابع خارج از استان همچون انتقال آب دریای خزر و منابع دیگر به فلات مرکزی داریم که در حال پیگیری بوده و مجوزها اخذ شده است؛ مطالعات تأمین مالی صورت گرفته و با تأکید ما فراخوان توسط وزارت نیرو انجام می‌گیرد و امیدواریم این پروژه که از مطالبات جدی مردم و دغدغه‌های اصلی ما است، آغاز شود تا در پروسه زمانی مناسب مردم استان از این آب استفاده کنند.

استاندار سمنان اظهار کرد: توسعه استان سمنان منوط به استفاده از این منابع آبی است و کویری بودن و کم بارش بودن به همراه برداشت از منابع زیرزمینی و تبخیر بالا، ما را با مشکل مواجه خواهد ساخت که نیاز است این‌گونه پروژه‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

نام امام (ره) در عرصه استکبارستیزی جهان می‌درخشد

آشناگر اضافه کرد: مردم در پیروی از امام راحل، توانستند سلسله پادشاهی دو هزار و ۵۰۰ ساله را به زیر کشیده و به این سلسله شاهنشاهی پایان دادند و نظام جمهوری اسلامی را در این کشور مستقر کردند و از این‌رو، این ایام مبارک و فرخنده‌ای است و یاد و نام امام (ره)، همواره بین امت‌های اسلامی و هرجایی که سخن از اسلام و مبارزه با استبداد و استکبار در جهان است، می‌درخشد.

وی افزود: امام (ره) نقش بی‌بدیلی در آغاز و استمرار انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی داشتند و یک تنه راهی را شروع کردند که موجب افتخار اسلام شد.

استاندار سمنان ادامه داد: امام راحل علاوه بر اینکه مبارزات انقلابی مردم را هدایت کردند، دین اسلام را به‌عنوان برنامه زندگی و برترین برنامه به مردم و دنیا معرفی کردند و زمینه صدور این ارزش‌ها به دنیا نیز فراهم شد.

آشناگر با بیان اینکه به‌واسطه گسترش بیماری مهلک کرونا و به‌منظور حفظ سلامت خبرنگاران، نشست‌های خبری با اصحاب رسانه به دلیل محدودیت‌ها کاهش یافت و امروز نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت محدود حضوری و غیرحضوری میزبان آنها هستیم، خاطرنشان کرد: امروز با اقدامات صورت گرفته، پنج شهرستان استان سمنان در وضع آبی کرونایی قرار دارد و سه شهرستان دیگر نیز در وضع زرد قرار دارند که این مهم نتیجه عملکرد مطلوب مردم و مسؤولان و کادر درمانی است.

وی گفت: در کنترل بیماری کرونا اقدامات خوبی در استان سمنان صورت گرفته و امروز شاهدیم وضع استان باثبات است و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های اجتماعی، این وضع باثبات ادامه‌دار باشد.

استاندار سمنان از حضور در شهرستان‌های استان سمنان در ایام‌الله دهه فجر سال جاری به‌صورت حضوری خبر داد و گفت: برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان و در شهرستان‌ها به‌صورت حضوری و به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

آشناگر افزود: کرونا بر بخش‌های مختلفی از اقتصاد کشور و فعالیت‌های دولت، نه‌تنها در کشور ما بلکه سرتاسر دنیا تأثیرگذار بوده است و تلاش ما در استان بر این قرار گرفت تا فعالیت‌های عمرانی در کنار اقدامات و فعالیت‌های درمانی، با وجود تشدید فشارها، محدودیت‌ها و تحریم‌ها با پایداری و مقاومت مردم، رهبر و مسؤولان برابر قدرت‌های استکباری جهان، باقدرت روند رو به پیشرفت آن ادامه داشته باشد که امروز شاهدیم نسبت به سال‌های گذشته جهش خوبی در بخش طرح‌های عمرانی استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول