اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کلنگ‌زنی اولین پروژه مشارکتی تولید انبوه مسکن در بافت‌های فرسوده کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۲۲۰ میلیار ریال اعتبار از محل منابع با آفرینی به استان خبر داد.

کلنگ‌زنی اولین پروژه مشارکتی تولید انبوه مسکن در بافت‌های فرسوده کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی گفت: از محل منابع بازآفرینی در قالب ردیف دائمی و غیردائمی تا الان ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص و تزریق داده شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در استان در مجموع ۲ هزار و ۸۳ هکتار بافت ناکارآمد داریم، عنوان کرد: از این مقدار ۳۸ هکتار مربوط به محدوده تاریخی در شهر دهدشت،۱۱۷۰ هکتار سکونت گاه غیر رسمی در یاسوج و گچساران و ۸۷۵ هکتار بافت میانی است.

وی افزود: جمعیت ساکن در این مناطق  ۱۶۰ هزار نفر هستند و در مجموع  ۲۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

نیک‌اقبالی تصریح کرد: منابع اعتباری جهت باز آفرینی  این محلات در قالب دو کد دائمی و غیر دائمی تبصره ۱۸ به استان ابلاغ می شود.

وی ابراز داشت: پروژه‌های شاخص در استان در قالب کدهای دائمی  از محل تبصره ۱۸  به تعداد ۲۹ پروژه در سال ۹۹ انجام شده  که طبق برنامه زمان بندی شده در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: عمده پروژه‌های که در استان از این محل‌ها احداث شده شامل احداث مدارس، کتابخانه، پایگاه سلامت، دیوار حائل، پل بتنی، بهسازی  آسفالت و روکش  مسیر،بهسازی خیابان بلادیان، اجرای شلکه ابرسانی شرب محلات،بهسازی معابر،جدا سازی و کف سازی معابر،بازار روز دهدشت است.

نیک اقبالی گفت: از محل منابع بازآفرینی در قالب ردیف دائمی و غیر دائمی تا الان ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به استان تزریق و تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: جهت اجرای آسفالت در بافت‌های ناکارآمد و محل‌های هدف در شهرهای استان ۷۵۰۰ تن قیر در اختیار  شهرداری استان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد:اولین پروژه مشارکتی در استان در  این حوزه جهت تولید انبوه مسکن طبق برنامه زمانبندی قرار شد در دهه فجر در یکی از محلات بافت فرسوده استان کلنگ‌زنی شود.

نیک‌اقبالی در ادامه گفت: حدود یک هزار و ۸۱۵ فقره تسهیلات بانکی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای استان در نظر گرفته شده که از این تعداد تا کنون ۶۷ فقره منجر به عقد قرارداد شده است.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه انتظارات  استان در این حوزه از سازمان ملی بازآفرینی تخصیص باقی مانده اعتبار اعلام شده به استان از تبصره ۱۸ و سایر ردیف‌های بودجه‌ای است، افزود: با توجه به پتانسیل استان در این حوزه و اینکه در گذشته کارهای خوبی از جمله  اینکه شهر گچساران به عنوان پایلوت کشوری در حوزه بازآفرینی شهری مصوب شده،انتظار افزایش اعتبار را در این حوزه داریم.

وی تاکید کرد: انتظارات دیگر در بحث بسته‌های تشویقی و حمایت‌های تشویقی است که شهرداری‌های استان در این محدود‌ها برای استفاد از معافیت صدور پروانه و سایر عوارض را داشته باشند.

نیک‌اقبالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت:  از نظام مهندسی استان انتظار داریم در محله‌های هدف حمایت‌های تشویفی را به لحاظ تخفیف خدمات نظام مهندسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار داریم  در محدوده‌های هدف و بافت‌های ناکار آمد در زمینه نصب انشعابات مجموعه هدف ما تسهیلات و تخفیفات لازم را داشته باشند، افزود: یکی از کارهای بسیار خوبی که در شهر گچساران انجام شده باز سازی و بهسازی خیابان شهید بلادیان است، که امروزه به عنوان یک نقطه عطفی در این شهر به عنوان زیبا سازی از آن یاد می‌شود.

مدیر کل راه  و شهرسازی گفت: باز‌گشایی رینگ‌های بافت فرسوده که در سال‌های گذشته به دلیل معابر بسیار باریک رفت و آمد و ماشین های خدمات رسان بخصوص ماشین‌های آتش‌نشانی و حمل زباله در آن وجود نداشت،امروزه  با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  تبدیل به یک بافت بسیار زیبا شده است .

نیک‌اقبالی در پایان خاطر نشان کرد:  در شهر دهدشت بازار روز دهدشت که یک بافت بسیار ناکارآمد و نا زیبا بود  که به امید خدا با همکاری شهرداری دهدشت آن را تبدیل به یک فضای بسیار زیبای تجاری، تفریحی خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول