اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۲۱ درصد دانش‌آموزان ساوجی اضافه‌وزن دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ساوه گفت: در مرحله اول جمع‌آوری اطلاعات قد و وزن دانش‌آموزان ساوجی، ۲۱.۴۸ درصد از آنها در محدوده اضافه‌وزن، ۶۲.۷۷ درصد در محدوده طبیعی هستند.

۲۱ درصد دانش‌آموزان ساوجی اضافه‌وزن دارند

رضا عفتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه به تشریح جزئیات طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) آموزش و پرورش در ساوه پرداخت و گفت: کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سطح زندگی فعال در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه سبک زندگی امروزی لزوم اجرای تمرینات در منزل با نظارت والدین را گوشزد می‌کند افزود: در راستای ارتقای طرح سلامت دانش‌آموزان با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت، طرح کوچ اجرایی شده و این طرح توانسته در راستای بالا بردن سطح سلامت و سواد حرکتی، اقدامات قابل توجهی ارائه دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ساوه ۱۰.۷۶ درصد از دانش‌آموزان ساوجی را در محدوده چاقی دانست و گفت: در مرحله اول جمع‌آوری اطلاعات قد و وزن دانش‌آموزان ساوجی، ۲۱.۴۸ درصد از آنها در محدوده اضافه‌وزن، ۶۲.۷۷ درصد در محدوده طبیعی، ۳.۳ درصد در محدوده لاغری و ۱.۶۶ درصد در محدوده کمبود وزن قرار داشتند.

عفتی در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه آموزش و پرورش در راستای کنترل اضافه‌وزن دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان در این طرح با نحوه محاسبه BMI (شاخص توده بدنی) آشنا شده‌اند و قد و وزن آنان در سامانه سناد ثبت شده است بنابراین BMI خود را در محدوده مخصوص به خود پیدا کرده و دبیران و معلمان و مراقبین سلامت با توجه به وضعیت دانش‌آموزان اطلاعاتی در خصوص چاقی و عوارض آن از طریق پوستر و کلیپ در گروه‌های کلاسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اندازه‌گیری مجدد BMI در اسفندماه روند کاهش یا اضافه‌وزن مجدد دانش‌آموزان را بررسی می‌کند تصریح کرد: نتیجه BMI آنها جهت ارائه مشاوره به دانش‌آموزان به اداره بهداشت ارسال می‌شود و کتابچه طرح کوچ نیز در اختیار دبیران، والدین، معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت قرار داده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ساوه از صدور بخشنامه برای برگزاری مسابقات ورزشی مجازی در سطح مدارس شهرستان خبر داد و گفت: بخشنامه اعلام آمادگی مسابقات ورزشی به مدارس ارسال شده و از دبیران خواسته شده در رشته‌های طناب‌زنی، شطرنج، تکواندو، کاراته، ووشو، هندبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال نفرات مورد نظر را معرفی کنند.

عفتی تصریح کرد: فیلم‌های آموزشی و دستورالعمل برگزاری مسابقات ورزشی به مدارس متوسطه اول و دوم ارسال شده و با توجه به اینکه این مسابقات قراراست به‌صورت مجازی برگزار شود دانش‌آموزان از اجرای خود فیلم‌برداری کرده و به تربیت بدنی ارسال می‌کنند تا نفرات برتر از این طریق معرفی شوند.

وی به فعالیت دبیران تربیت بدنی در ایام شیوع کرونا نیز اشاره‌ای داشت و گفت: دانش‌آموزان در محدوده چاقی و اضافه‌وزن باید تحت نظر دبیر تربیت بدنی و مراقبین سلامت توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی داشته باشند لذا دبیران تربیت بدنی با تولید محتوی در این خصوص نقش قابل قبولی در پیشبرد اهداف طرح کوچ داشته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ساوه در پاسخ به سؤالی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای بازگشایی مدارس گفت: با توجه به اینکه حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و دروس کارگاهی هنرستان‌ها در مدارس اجباری نیست و تعداد هر کلاس یا کارگاه در مناطق زرد و آبی باید کمتر از ۱۰ نفر باشد لذا کلیه فعالیت‌های دو ساعته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت کلاس‌ها نیز به خوبی کنترل خواهد شد.

عفتی تصریح کرد: ضمن اینکه بازدیدهای مشترکی توسط آموزش و پرورش و شبکه بهداشت انجام خواهد شد و نظارت‌های مستمر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول