اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس عراقی: برخی مخالف پایان تروریسم در «جرف النصر» هستند

یک کارشناس نظامی عراق می‌گوید که برخی جریان‌های سیاسی عراق بنا به اهداف انتخاباتی خود مخالف پایان تروریسم در «جرف النصر» هستند.

کارشناس عراقی: برخی مخالف پایان تروریسم در «جرف النصر» هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صفاء الاعسم» کارشناس نظامی عراق امروز یکشنبه گفت که گروه تروریستی داعش اخیرا مبالغ هنگفتی را به منظور تشدید حملات تروریستی در کمربندی بغداد و منطقه جرف النصر در شمال بابل دریافت کرده است.

الاعسم در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که طرف آمریکایی سعی دارد از تشدید حملات تروریستی برای افزایش تعداد نیروهایش در عراق از طریق ائتلاف بین‌المللی بهره ببرد.

وی افزود که در یک ماه گذشته جرف النصر شاهد سه حمله علیه ارتش عراق، دو حمله به دکل‌های برق و یک حمله علیه الحشدالشعبی بود.

او گفت که اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که عناصر تروریستی داعش با همدستی سیاسی داخلی مبالغ مالی هنگفت از خارج دریافت کرده‌اند تا حملات تروریستی را افزایش دهند تا به این ترتیب زمینه بقای نظامیان آمریکا و افزایش تعداد آن‌ها به بهانه اینکه عراق به حمایت بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم نیاز دارد، فراهم شود.

این کارشناس نظامی عراق گفت که کمربندی بغداد و جرف النصر نیازمند اجرای عملیات بزرگ جهت جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی به این منطقه است.

او تأکید کرد که برخی طرف‌های سیاسی عراق بنا به اهداف انتخاباتی خود، با اجرای هر گونه عملیات نظامی در این مناطق مخالفت می‌کنند.

نیروهای الحشد الشعبی شنبه شب (دیشب) موفق شدند که نفوذ عناصر داعش در ناحیه جرف النصر در شمال بابل را ناکام گذارند. (جزئیات بیشتر)

شهر جرف الصخر در جریان آزادسازی آن از دست گروه تروریستی داعش به جرف النصر تغییر نام یافت و در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر بغداد قرار دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول