اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دریادار خانزادی: انقلاب اسلامی سبب خودباوری در نیروی دریایی شد/ یک ناوشکن دیگر در بهمن‌ماه به نیروی دریایی ملحق می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انباشت و انبوهی از توانایی‌های علمی، صنعتی و فناورانه را به برکت انقلاب اسلامی شاهدیم که یکی پس از دیگری در طی این سال‌ها با بروز و ظهور فناوری‌های پیچیده دریایی خود را نشان داده و الحاق ناوها و زیردریایی‌های مختلفی به نیروی دریایی نشانگر آن است.

دریادار خانزادی: انقلاب اسلامی سبب خودباوری در نیروی دریایی شد/ یک ناوشکن دیگر در بهمن‌ماه به نیروی دریایی ملحق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حسین خانزادی پیش از ظهر امروز در مراسم کاروان قرآن بر عرشه ناوبندر مکران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: باور ما این است که انقلاب ما برآمده از قران کریم و آموزه‌های الهی بوده است و برای حفظ و صیانت از آن نیز باید بر قرآن متمرکز شویم.

وی افزود: دهه فجری که با شکوه در بهمن 57 به پیروزی رسید، حاصل مجاهدت‌های امام راحل و ملت عزیز ایران بود و امام راحل با اتکای به قدرت الهی و حمایت مردم پس از 14 سال تبعید به خاک وطن بازگشتند و به شکرانه این انقلاب اسلامی، امروز در ناوبندر مکران مراسم ویژه قرائت قرآن کریم به مناسبت آغاز دهه فجر را داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: پس از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی حرکت با نشاط، با قدرت، پرافتخار و غرورآفرینی را با وجود تحریم‌های دشمنان شاهدیم که ظرفیتی را ایجاد کرده که این ملت و این جغرافیا به برکت انقلاب و اسلام زیر بار هیچ قدرتی قرار ندارد و این قدرت اکنون به نقطه‌ای رسیده به همه قدرت‌های جهانی طعنه می‌زند و پنجه در پنجه در قدرت‌های استکباری انداخته و دامنه نفوذ این ملت روز به روز در میان ملت‌های آزادی‌خواه جهان رو به گسترش و دامنه نفوذ آن رو به افزایش است.

امیردریادار خانزادی با اشاره به عزم جزم و حرکت گام به گام و پیش رونده قوای مسلح کشورمان درسال‌های پس از انقلاب اسلامی بر پایه ظرفیت‌های بومی و توان علمی جوانان ایران اسلامی، تصریح کرد: انباشت و انبوهی از توانایی‌های علمی، صنعتی و فناورانه را شاهدیم که یکی پس از دیگری در طی این سال‌ها با بروز و ظهور فناوری‌های پیچیده دریایی خود را نشان داده و الحاق ناوها و زیردریایی‌های مختلفی به نیروی دریایی نشانگر آن است.

الحاق مهم دیگری در راه است

وی همچنین گفت: در بهمن ماه شاهد الحاق ناوشکن دیگری به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود که نهایت استفاده از توان و ظرفیت وزارت دفاع در این زمینه صورت گرفته تا یک ایرانی تمام عیار قدرتمند در بهمن ماه در کنار سایر تجهیزات و امکاناتی که در این سال‌ها تولید شده قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر رسیدن قدرت‌های استکباری به این فهم که باید منطقه را ترک و دست و پای خودشان را از این آبها جمع کنند، افزود: امنیت و آرامش با اقتداری را در منطقه شاهدیم که مدیون رشادت‌های نیروهای مسلح ایران است.

وی توجه به سرمایه‌های انسانی و گسترش و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی را در رشد و تبلور فرهنگ ایرانی و اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: اگر به قرآن تأسی داشته و انس با قرآن بگیریم، ایمان، شجاعت و دانش بر همین بستر شکل خواهد گرفت.

ناوبندر مکران تبلور توانایی عظیم فرزندان ملت ایران است

دریادار خانزادی درباره ناوبندر مکران نیز اظهار کرد: این ناوبندر دست بلند نظام و دست اقتدار آفرین ملت ایران در دریا است. این ناوبندر را نباید به عنوان یک ناوشکن نگاه کرد بلکه باید به عنوان یک ظرفیت عظیم دفاعی دید که می‌تواند پشتیبانی‌های عظیمی را برای تداوم عملیات در دریا فراهم کند.

وی تأکید کرد: ناوبندر مکران تبلور توانایی‌های عظیمی فرزندان این ملت است که می‌تواند هر نیازی را تأمین و هر ظرفیتی را برای اقتدار و عزت ایران خلق کند.

به گزارش فارس، مراسم کاروان قرآن در اولین روز از دهه فجر در ناوبندر مکران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول