اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تشریح برنامه‌های دهه فجر دنا/افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۴۰پروژه عمرانی و اقتصادی در دنا

فرماندار دنا با تشریح برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر این شهرستان گفت: امسال بیش ازپروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان با حضور مسؤولان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

تشریح برنامه‌های دهه فجر دنا/افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۴۰پروژه عمرانی و اقتصادی در دنا

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، جلسه شورای اداری دنا با موضوع  برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر و بررسی وضعیت کرونا و امور مربوط به عتبات عالیات در محل سالن شهید نجفی مرکز بهداشت با حضور سردارحکمتیان رئیس ستاد عتبات و عالیات استان  برگزار شد.

پناهی فرماندار دنا ضمن تبریک به مناسبت فرار رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: تشکر ویژه دارم از  شورای اداری دنا که علی‌رغم فشارهای اقتصادی بسیار زیادی که وجود دارد در برابر تمامی مشکلات جنگیدند و ما را همراهی کردند.

 

فرماندار دنا اظهار داشت:پایان زمستان ۵۷،آغاز بهار اندیشه جمهوری و اسلامی خواهی ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل بود،ملتی که در طول تاریخ خواهان استقلال، آزادی و کرامت انسان بود و در این راه هزینه های گزاف داد و خونهای بسیاری تقدیم اعتلای مسیر حق و عدالت در جهان کرد که همین خون‌ها باعث بارور شدن درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران شد و باعث شد که امروزه ما مردمی‌ترین  انقلاب قرن را با رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای داشته باشیم.

مقام اجرایی در دنا  گفت: حدود یک سال است که بیماری کرونا بشریت و به طبع شهرستان ما را گرفتار کرده است که در این مدت اقدامات زیادی انجام شد، خیلی از دستگاه‌های متولی پای کار بودند، هلال احمر، شبکه بهداشت،امام جمعه شهر سی سخت، سپاه پاسداران، شهرداری و سایر دستگاههای اجرایی پای کار آمدند و نتیجه‌اش این شد که تا امروز در وضعیت آبی باشیم.

وی افزود:  طبق گفته کلانتری استاندار، استان ما در مبارزه با بیماری در شاخص‌ها در رتبه سوم کشوری هست و تاکنون شهرستان دنا از نظر جمعیت کمترین میزان کرونا را داشته و به وضعیت قرمز تبدیل نشده است که در این بین علاوه بر همکاری همه جانبه ادارات، غریب‌پور دادستان دنا با دستورات قاطع و بی‌نظیرش نقش بسیار مهمی در این موفقیت داشته است.

پناهی عنوان کرد: با توجه به  جنگلی بودن و پوشش گیاهی شهرستان امسال کاهش 9 درصدی آتش سوزی‌ها را داشتیم با پای کار بودن مردم و مسؤولان توانستیم با سربلندی از این بحران عبور کنیم.

فرماندار دنا گفت: نزدیک به ۳۵ افتتاحیه عمرانی،کلنگ زنی ۶ پروژه اقتصادی ۲/۵میلیاردی و دیگر پروژه های مهم را در دهه فجر داریم و از دغدغه‌های اصلی ما که منبع مخابرات شهرستان دنا از یک مسیر تغذیه می‌شد از طرف مسیر یاسوج به سی‌سخت در حال کار است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی شهرستان دنا جاده سی‌سخت به یاسوج است که مجوز احداث دو دهانه  دو تونل با اعتبار ۲۵۰میلیارد تومان صادر شده است، پیمانکار مشخص شده است ولی متاسفانه جلوی این کار توسط محیط زیست گرفته شده است، نباید جلوی هر پروژه و عمران و آبادی را به خاطر محیط زیست گرفته شود.

پناهی افزود: محیط زیست سنگ‌اندازی می‌کند از مسؤولان استانی و شخص استاندار می‌خواهیم این مشکل را حل و فصل کنند.

پناهی اظهار داشت: احداث بیمارستان‌های شهرستان که هر ساله به تعویق می‌افتاد امسال با اعتبارات بسیار خوبی شروع به کار خواهد کرد و این لازمه شهرستان دنا است چرا که  تنها شهرستانی که  در استان بیمارستان ندارد دنا است. که خدا را شکر قرارداد منعقد شده است و انشاءالله به زودی شروع به کار خواهد شد.

پناهی یادآورشد: استارت عملیات اجرایی شهرک صنعتی زده شده است، شهر سی‌سخت به عنوان تعاون شهر در استان و به عنوان پایلوت شناخته شده است چرا که بزرگترین تعاونی گردشگری کشور  را در سی‌سخت داریم ،تعاونی آب معدنی مردمی  شهر سی‌سخت با مشارکت بالای مردمی که در سفر دکتر پناه مبلغ ۲میلیارد تومان وام به این آب معدنی اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: شهرستان دنا در گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی در استان اول است در حوزه کشاورزی با وجود باغ‌های میوه و زمین‌های حاصلخیز دومین زیر ساخت کشاورزی را داریم ولی با وجود این همه شاخص‌های خیلی خوب از لحاظ بودجه در وضعیت نامناسبی  قرار داریم که از استاندار محترم انتظار داریم نسبت به اختصاص بودجه بیشتر برای شهرستان تجدید نظر کنند.

سردار حکمتیان رئیس ستاد عتبات و عالیات در استان در این جلسه هم ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای پاسداران مکتب قرآن و انقلاب ناب محمدی گفت: قبل از هر چیزی بر خود لازم می‌دانم  پیشاپیش روز زن را خدمت شیرزنان ایران اسلامی و زنان لر تبریک بگویم چرا که زنان گوهران گرانبهایی برای ما هستند.

سردار حکمتیان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران معادلات نظامی تمام دنیا را برهم زد و هیمنه پوشالی استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایتکار را‌ در هم کوبید،از همان ابتدا امام خمینی ا(ره) انقلاب اسلامی را ریل‌گذاری کردند و قطار انقلاب را در ایستگاه اول با خط مشی انقلاب اسلامی و الهی به حرکت درآورد تا سرانجام در ۲۲بهمن ۵۷ به مقصد رسید.

وی گفت:  بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آنجا که شعار ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود آمریکای جنایتکار برای انقلاب ما دسیسه کرد چون می‌دانستند این انقلاب متعلق به امام زمان است، در همان اوایل انقلاب با توطئه چینی عده‌ای را از قطار انقلاب پیاده کردند و دست به اسلحه کردند برای مقابله با امام امت و باعث شدند جنگ تحمیلی بر ملت غیور و سرافرا ایران اسلامی تحمیل گردد که ایران با تقدیم هزاران شهید جلوی نفشه شوم و پلیدشان را گرفتند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروهک‌های تروریستی را ایجاد کردند برای ناامنی ولی مردم پای انقلاب ماندند و به مرزها رفتند و مزدوران را شکست دادند, در زمان جنگ تحمیلی۳۲کشور متحد شدند تا به هر نحوی که شده نگذارند درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران بارور شود و ثمره دهد.

وی گفت: ولی به فضل الهی ایران در شرایط بد اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه با توکل به خدا و رهبری حکیمانه امام خمینی و رشادت‌های غیور مردان،لر، ترک،کرد و بلوچ و دیگر طوایف با فدا کردن هزاران شهید و جانباز باعث شکست دشمنان شدند و انقلاب اسلامی پیروز و سربلند شد که وجود انقلاب اسلامی ایران مرهون جانفشانی‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری های جانبازان و شهیدانی است که رفتند و از جان و مال خود گذشتند و باعث شدند انقلاب سرافراز وپیروز باشد.

حکمتیان عنوان داشت: گاها می بینیم که آمریکا در سر خیال پردازی حمله به ایران را دارد که باید بگویم اگر آمریکا جرأت حمله به ایران را داشت زمانی که پایگاه عین السد در هم کوبیده شد واز بین رفت، زمانی که پهبادهای آمریکا بر فراز خلیج فارس به زمین نشانده شد، زمانی که ملوانان آمریکا با خفت و خواری تمام دستگیر شدند به خود جرأت حمله می‌داد نه الان که در تمامی زمینه‌های نظامی حرفی برای گفتن دارد و قدرت نظامی اش را با اقتدار به رخ تمام دنیا کشانده است و مطمن باشید هیچ کشوری با قدرت الهی و امام زمانی جمهوری اسلامی  ایران نمی‌تواند مقابله کند.

فرمانده سال دوران دفاع مقدس گفت: خوب است که مردم و مسؤولین جمهوری اسلامی بدانند که  هیچ عملیاتی را در ۸ سال جنگ تحمیلی سراغ نداریم که نیروهای تیپ ۴۸فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدمسش نباشند و باعث غرور آفرینی نشده باشند ،بعد از جنگ تحمیلی به طور مداوم با تروریسیت هایی که قصد داشتند امنیت کشور را برهم زنند به مبارزه برخاستیم، در تمامی مشکلات از جمله زلزله،سیل،طوفان ،آتش سوزی وهمه سختیها یار ویاور مردم بودیم و هستیم و خواهیم بود.

سردار حکمتیان افزود: خدا را شاکرم که در حوزه بازسازی عتبات عالیات خادمی و نوکری اهل بیت نصیبم شده است چرا که نوکری اهل بیت جز عاقبت  به خیری در هر دو عالم نخواهد بود ،بنیانگذار سازمان عتبات عالیات شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در اوایل سال ۸۰با کمک رسانی به مردم عراق،لبنان،سوریه،یمن ودیگر محرومان کشورهای اسلامی و بازسازی مرقد مطهر معصومین (ع)به فرمان حضرت امام خامنه‌ای آغاز شد.

وی گفت: تا الان هم توانسته با قدرت هر چه بیشتر و برنامه ریزی منظم تر و پشتوانه مردمی این کار خیر وارزشمند را ادامه دهد که من از همین جا از همه کسانی که می‌توانند به هر میزانی که برایشان مقدور است ما را در بازسازی عتبات و عالیات همراهی کنند تا توشه آخرتی برای قیامتشان گردد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول