اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوضاع «قره‌باغ»، محور رایزنی نشست مشترک مسکو، ایروان و باکو

مقامات ارشد روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، اولین نشست گروه کاری مشترک را در مسکو درباره بررسی وضع منطقه قره‌باغ کوهستانی و آتش‌بس برگزار کردند.

اوضاع «قره‌باغ»، محور رایزنی نشست مشترک مسکو، ایروان و باکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی بعد از افتتاح رسمی مرکز مشترک نظارت روسیه و ترکیه بر آتش‌بس قره‌باغ، اولین نشست سه‌جانبه گروه کاری مسکو، ایروان و باکو برای بررسی وضعیت منطقه قره‌باغ کوهستانی برگزار شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، دولت روسیه از برگزار شدن اولین نشست کاری مشترک این کشور با ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره منطقه قره‌باغ کوهستانی به میزبانی مسکو خبر داد.

طبق اعلام مسکو، این نشست مشترک در سطح معاونان نخست‌وزیر روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار و درباره آخرین تحولات در منطقه قره‌باغ رایزنی شد.

در بیانیه دولت روسیه آمده است: «طرف‌ها (نمایندگان روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) موافقت کردند که گروه‌های زیرمجموعه و فرعی کارشناسی مرتبط با خطوط ریلی، خودرویی و ترانزیت، حمل و نقل و امنیت مرزی، بهداشتی، دامپزشکی ایجاد شود».

قرار است گروه‌های کاری تخصصی و مشترک سه کشور تا تاریخ دوم فوریه (۱۴ بهمن) تشکیل و اولین جلسه این گروه‌ها در تاریخ ۵ فوریه (۱۷ بهمن) برگزار شود.

به دنبال درگیری‌ها و جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، سرانجام با توافق سه‌جانبه دهم نوامبر (۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹) روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان پایان یافت.

در ادامه روند اجرای آتش‌بس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه (روز گذشته) اعلام کرد روسیه و ترکیه مرکز مشترک برای نظارت بر روند آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را افتتاح کردند.

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، ۶۰ نظامی روسیه و ۶۰ نظامی ترکیه در این مرکز حضور دارند و ماموریتشان را برای نظارت بر آتش‌بس آغاز کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول