اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برنامه‌ریزی برای ساخت 4 هزار و 644 واحد ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از برنامه‌ریزی برای ساخت 4 هزار و 644 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان خبرداد.

برنامه‌ریزی برای ساخت 4 هزار و 644 واحد ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از برنامه‌ریزی برای ساخت 4 هزار و 644 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: از این تعداد دو هزار و 914 واحد مربوط به مرکز استان با جمعیت بالای یکصد هزار نفر و یک هزار و 730 واحد مربوط به سایر شهرها با جمعیت زیر یکصد هزار نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به استثنای شهرهای شهرکرد و تعدادی زمین در شهرهای بروجن و لردگان، مابقی زمین‌های مورد نیاز این طرح در قالب اجاره 99 ساله به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی مساحت زمین پیش‌بینی شده برای ساخت واحدهای مسکن ملی را 231 هزار و 37 متر مربع عنوان کرد و افزود: در شهرهایی که مشکل تأمین زمین وجود دارد نیز با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها، معاونت املاک و معاونت شهرسازی مراحل تخصیص زمین و کاربری زمین‌ها انجام خواهد شد.

 مقصودی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان کارگزار، ساخت واحدهای مسکن ملی معرفی شده‌اند، توضیح داد: بر این اساس ساخت دو هزار و 334 واحد در شهرهای بروجن و شهرکرد بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  و ساخت 2 هزار و 331 واحد را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت است.

وی شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان را دارای بیشترین آمار ثبت‌نام مسکن ملی عنوان و اضافه کرد: شهرهای اردل، فارسان، سامان، شلمزار، بن، فرادنبه، گندمان، فرخشهر، هفشجان، چلگرد، جونقان، نقنه و سورشجان نیز شهرهایی هستند که برای ساخت واحدهای این طرح در آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول