اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساعدی: حق آلایندگی به مردم دشت آزادگان پرداخت نمی‌شود

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس گفت: با وجود آنکه بیشتر فعالیت‌های نفتی شرکت اروندان در منطقه هویزه و دشت آزادگان متمرکز شده است، هیچ حق آلاینده‌ای به مردم این منطقه پرداخت نمی‌شود و این حق به مناطق دیگر تخصیص می‌یابد.

ساعدی: حق آلایندگی به مردم دشت آزادگان پرداخت نمی‌شود

قاسم ساعدی نماینده مردم هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکل آلایندگی و عدم پرداخت حق آلایندگی به حوزه انتخابیه خود گفت: حق آلایندگی شرکت اروندان که در منطقه غرب کارون یعنی هویزه و دشت آزادگان قرار دارد به اهواز و خرمشهر داده می‌شود اما مردم دشت آزادگان از این حق محروم هستند.

ساعدی خاطرنشان کرد: 80 درصد حوزه فعالیت شرکت اروندان در هویزه  دشت آزادگان متمرکز شده اما مردم این منطقه از حق آلایندگی این شرکت نفتی و گازی محروم هستند.  

وی افزود: متأسفانه این موضوع اجحاف در حق مردم این منطقه است. طبق اعلام محیط زیست و مسئولین استانی در سه روز از هفته گذشته دشت آزادگان به عنوان آلوده‌ترین شهر استان معرفی شده است، سؤال اینجا است جز بحث نفت چه آلایندگی دیگری در دشت آزادگان وجود دارد؟

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: محیط زیست خود این مسئله را عنوان می‌کند و با همین سازمان و تقسیم حق آلایندگی را در این باره لحاظ نمی‌کنند. 

ساعدی خاطرنشان کرد:‌ بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های قلبی و تنفسی در هویزه و دشت‌‌آزادگان ناشی از آلاینده‌های نفتی در منطقه است. سؤال اینجا است که دو شهرستان مرزنشین هویزه و دشت آزادگان با توجه به اینکه تمدن جدید نفتی ایران در این دو منطقه است جایگاه‌شان این قابلیت و ظرفیت ایجاد شده کجا است. امیدوارم مسئولین به خود بیایند و حق مردم این منطقه را به آنها بدهند.

وی افزود: مردم این منطقه چیزی بیش از حق قانونی خود مطالبه نمی‌کنند و نمی‌خواهند و نمی‌شود همه چیز را به کلانشهرها را داد و مناطق محروم را نادیده گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول