اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مطالبات بر زمین مانده مردم اصفهان در خصوص زاینده‌رود جبران شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کرد: در فرصت باقیمانده از عمر کاری دولت به گونه‌ای تدبیر فرمایید که گلایه‌های مردم اصفهان و مطالبات آنان در خصوص زاینده‌رود مورد عنایت قرار گیرد و کاستی‌های مدیریت و برنامه‌ریزی، در بالاترین حد جبران شود.

مطالبات بر زمین مانده مردم اصفهان در خصوص زاینده‌رود جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، موضوع تأمین آب استان اصفهان و جریان دائمی زاینده‌رود، همواره یکی از مطالبات مردمی دیار نصف‌جهان بوده است، کشاورزان خواستار تأمین حق آبه خود هستند و از طرف دیگر خشکی زاینده‌رود، خشکی تالاب گاوخونی را به همراه داشته که تبعات زیست محیطی جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

این مطالبات به دفعات و از راه‌های مختلف مورد پیگیری قرارگرفته و حتی رئیس‌جمهور نیز در سفر استانی خود، قول پیگیری مسأله جریان زاینده‌رود را داده بود، اما در حالی به پایان دولت نزدیک می‌شویم که این مطالبات همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

در ادامه این مطالبات، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، خواستار رسیدگی به مطالبات مردم اصفهان در این زمینه شده است.

در این نامه خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: همان‌گونه که مستحضرید رودخانه زاینده‌رود سال‌هاست به دلیل کم آبی ناشی از حجم سوء مدیریت و عدم تدبیر مناسب از سوی برنامه ریزان دچار ضایعات، خسارت‌ها و نابسامان جدی شده است و مصوبات مرتبط از جمله مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب نیز عملاً به نحو مطلوب اجرایی نشده است.

در بخش دیگر این نامه تأکید شده است: اینک در آستانه سیزدهم بهمن سالروز جهانی تالاب‌ها از جنابعالی مصرانه تقاضامندم دستور فرمایید تالاب گاوخونی که از اهمیت بالایی در مباحث زیست محیطی اصفهان برخوردار است متناسب با مفاد کنوانسیون بین‌المللی رامسر به ویژه در راستای حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها موردتوجه قرار گیرد و اصل حفاظت از این تالاب و اعلان این منطقه به عنوان منطقه‌ای حفاظت شده با سرعت انجام پذیرد تا در نتیجه این اقدام، بتوانیم حد بالاتری از رسیدگی به تالاب گاوخونی و مباحث زیست محیطی مرتبط با آن را شاهد باشیم.

مقتدایی در پایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده، خاطرنشان کرده است: مجدداً مطالبه عمومی مردم اصفهان در خصوص ضرورت رسیدگی همه جانبه به زاینده‌رود و تالاب گاوخونی را مطرح و تقاضامندم در فرصت باقیمانده از عمر کاری دولت به گونه‌ای تدبیر فرمایید که گلایه‌های مردم اصفهان و مطالبات آنان در خصوص زاینده‌رود مورد عنایت قرار گیرد و کاستی‌های مدیریت و برنامه‌ریزی، در بالاترین حد جبران شود.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ج۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول