اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تعرفه گذاری ها باید مشوق خروج صنوف مزاحم از شهر باشد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: نظام تعرفه گذاری ها باید به گونه ای عمل کند که صنوف مزاحم به خروج از شهر و استقرار در شهرک صنوف تشویق شوند.

تعرفه گذاری ها باید مشوق خروج صنوف مزاحم از شهر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن بختیاری که در نشست رسمی علنی امروز شورای اسلامی شهر سخن می گفت با اشاره به مشکل صنوف مزاحم در داخل شهر اظهار کرد: زیرساخت های شهرک صنوف قم باید با منابع شهرداری و به معنای واقعی کلمه تجهیز شود تا صنوف مزاحم در شهر به خروج از شهر تشویق شوند.

وی افزود: متأسفانه باید گفت نظام فعلی تعرفه گذاری ها با این سیاست مهم برای خروج صنوف مزاحم از شهر همخوانی ندارد و نیاز به توجه و اصلاح در این زمینه احساس می شود.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری قم در نشست امروز شورای اسلامی شهر قم و درباره این موضوع بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت های شهرک صنوف قم به عنوان شهرک صنف ساختمان و مشاغل وابسته با همت برخی از صاحبان زمین در آن محدوده به وضعین نسبتا خوبی رسیده است، اما متأسفانه برخی دیگر از صاحبان زمین سهم خود را در تأمین زیرساخت های لازم پرداخت نکرده اند.

سید امیر سامع در ادامه تأکید کرد: بدون تردید عدم پرداخت سهم تأمین زیرساخت از سوی این افراد، هم به معنای ظلم به اشخاصی است که به موقع سهم خود را پرداخت کرده اند و هم به معنای احتمال کاهش خدمات رسانی در آن محدوده است.

وی افزود: بنابراین عدالت در این است که همه صاحبان زمین در آن شهرک بویژه با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده در آن محدوده، در تأمین زیرساخت های منطقه مشارکت داشته باشند و سهم مربوط به خود را پرداخت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین به موضوع ساماندهی دستفروش ها در شهر توجه داد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در سال های اخیر در این زمینه و همچنین ساماندهی روزبازارها انجام شده، اگرچه ستاد استانی مبارزه با کرونا در موضوع روزبازارها حساسیت ویژه ای دارد و تذکرهای مختلفی هم در این باره بیان شده که تلاش کرده ایم تا در جهت رفع این دغدغه ها گام برداریم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول