اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

«فجر 42»/ 354 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و ازدواج در گلستان پرداخت شد/ افتتاح نخستین کارگاه نیمه‌صنعتی ابریشم در گالیکش

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از پرداخت 354 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و ازدواج طی سال‌های 1392 الی 1299 در استان خبر داد.

«فجر 42»/ 354 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و ازدواج در گلستان پرداخت شد/ افتتاح نخستین کارگاه نیمه‌صنعتی ابریشم در گالیکش

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن پهلووری ظهر امروز در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های دهه فجر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ تعداد ۱۹ هزار و ۸۵۳ فقره تسهیلات با رقم ۳۵۴ میلیارد تومان در حوزه اشتغال و ازدواج پرداخت شده است که از این تعداد ۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج بوده است.

وی افزود: تعداد هشت شعبه صندوق کارآفرینی امید از سال ۱۳۹۳ در استان گلستان فعال بود و اکنون به ۱۲ شعبه رسیده است، دهه فجر امسال شعبه گمیشان افتتاح می‌شود تا مردم به خدمات صندوق کارآفرینی امید دسترسی بیشتری پیدا کنند، با توجه به اینکه گمیشان جزو ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته است.

*راه‌اندازی شعبه کارآفرینی امید گالیکش تا پایان سال جاری

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از راه‌اندازی شعبه گالیکش تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شعبات شهرهای ۱۴ گانه استان گلستان از خدمات صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند می‌شوند.

پهلووری افزود: از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۲۴۲ طرح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد میزان سرمایه‌گذاری طرح‌ها ۵۳ میلیارد تومان است که در سطح استان افتتاح می شود، که ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است که صندوق از محل اعتبارات اشتغال روستایی و منابع داخلی پرداخت کرده است این طرح‌ها زمینه اشتغال ۵۵۸ نفر را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های صندوق تا پایان دولت و ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ ابراز کرد: از محل صندوق‌های خرد محلی تاکنون حدود ۵۴ صندوق‌ها ثبت سامانه کارا شدند برآورد برای فعال شدن صندوق ها ۵ میلیارد تومان تسهیلات است، درحال حاضر به ۱۵ صندوق ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

* 150صندوق ثبت سامانه کارا شدند/پرداخت98میلیاردتومان تسهیلات برای اشتغال روستایی

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان با بیان اینکه سقف تسهیلات به هر صندوق ۲۵۰ میلیون تومان است، افزود: نزدیک ۱۵۰ صندوق در حوزه بسیج و جهاد کشاورزی ثبت سامانه کارا شدند و تشکیل پرونده انجام شده است زنان روستایی در محیط روستایی و حاشیه شهرها از طریق جهاد کشاورزی و بسیج شناسایی و به این صندوق‌ها برای گرفتن تسهیلات معرفی می‌شوند که این تسهیلات بدون ضامن و طرح کسب و کار با تنفس سه ماهه تعلق می‌گیرد.

پهلووری در خصوص استمهال برای کسب‌وکارهایی که در گیرودار ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، گفت: سه‌ماهه اول امسال برای تمامی وام‌گیرنده‌های صندوق اقساط را استمهال کردیم برای بسیاری از کسب‌وکارهای گردشگری، ورزشی و حمل‌ونقل در شش‌ماهه دوم امسال از مهر تا اسفند استمهال وام تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه صندوق در حوزه اشتغال روستایی جزو چهار بانک عامل بود، افزود: در چهار مرحله اشتغال روستایی نزدیک یکهزار و ۲۱۹ طرح را در حوزه اشتغال روستایی تسهیلات دادیم مبلغ تسهیلات ۹۸ میلیارد تومان بوده است که برای یکهزار و ۸۰۷ نفر اشتغال‌زایی از محل اشتغال روستایی انجام شده است.

* 9 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح روستای بدون بیکار پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان یکی از طرح‌های مهم و استراتژیک صندوق را هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار نام برد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح خوب پای کار نیامدند ۳۶ میلیارد تومان برای ۱۴ روستا پیش‌بینی اعتبار شده بود ۱۷۳ طرح تا کنون در سامانه کارا ثبت شده است که به ۶۳ طرح تسهیلات به مبلغ ۹ میلیارد تومان پرداخت شده و الباقی به مرور پرداخت می شود.

پهلووری بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در شناسایی، صدور مجوزها و معرفی افراد برای اجرای طرح هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار کوتاهی کردند در خیلی از موارد صندوق با دستگاه‌های اجرایی رایزنی کرد و آن‌ها را پای کار آورد.

وی در خصوص تفاهم‌نامه سه‌جانبه سفر رئیس‌جمهوری به استان پیرامون واردات ۱۰ هزار راس دام به کشور گفت: پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دادیم شرکت صباح و پگاه به‌عنوان پشتیبان قرار بود از این طرح پشتیبانی کنند تا واگذاری دام به دامداری‌های کوچک زیر ۱۰ راس داشته باشیم و تسهیلات قرض‌الحسنه بدهیم که متأسفانه به خاطر تحریم‌ها و کرونا این اتفاق نیفتاد.

* خریداری 10 هزار راس دام از داخل کشور برای روستائیان گلستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان ابراز کرد: با پیگیری صندوق کارآفرینی امید خرید دام از داخل کشور اتفاق می‌افتد که از طریق آستان قدس و دامداری‌های بزرگ این کار را انجام می‌دهیم تا ۱۰ هزار رأس خریداری و بین روستائیان انجام شود همین طرح در قالب روستای بدون بیکار انجام می‌شود به عنوان مثال روستای کاظم خوجه کلاله، مردم دامداری دارند در تامین علوفه مشکلی ندارد اما دام ندارند و دامداری‌ها خالی از دام است.

پهلووری بیان کرد: با انجام این طرح برای بیش از ۲ هزار خانواده روستایی اشتغال ایجاد می شود برآورد برای خرید ۱۰ هزار رأس ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است بنا داریم تا پایان سال این طرح را به اجرا برسانیم تسهیلات ۶ درصد از محل اشتغال روستایی برای خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر گفت: کارگاه شیرینی‌جات صنعتی ترکمنی شرکت بهار دشت خانواده با ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات و بیش از ۸۰ نفر اشتغالزایی در دهه فجر افتتاح می‌‍شود، شرکت تولید کیک و کلوچه نانک پخت در علی‌آبادکتول شهرک صنعتی فاضل آباد با ۲ میلیارد تومان تسهیلات و بیش از ۱۵ نفر اشتغال‌زایی افتتاح خواهد شد.

* افتتاح اولین کارگاه نیمه صنعتی ابریشم در گالیکش

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان گفت: کارگاه چاپ روسری در گنبدکاووس ابریشم ترکمنی که ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق دریافت کرده و بیش از ۱۰ نفر اشتغال‌زایی دارد.

پهلووری از افتتاح اولین کارگاه نیمه صنعتی ابریشم در گالیکش با ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۲ نفر اشتغال خبر داد و گفت: طرح تولید البسه و ماسک و لباس بیمارستانی در روستای نصرآباد با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افتتاح ۱۱۷ طرح دامداری با ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات، افتتاح ۱۶۲ طرح گلخانه با ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات، تولید و بسته‌بندی سوهان و آب‌نبات در ناحیه صنعتی گو‌زن فارس با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات، کارخانه بسته‌بندی خشکبار و ادویه جات با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ نفر اشتغالزایی در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول