اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هاتف علیمردانی: «ستاره‌بازی» زنگ خطری برای مهاجرت است/ آچمز شدم!

کارگردان فیلم سینمایی «ستاره‌بازی» گفت: من معتقدم مهاجرت یک زنگ خطر اجتماعی است. فردی که مهاجرت می کند باید به این مهم توجه داشته باشد که ضربه و آسیب‌دیدگی مهاجرت برابر با ضربه مرگ یک عزیز است. اگر توان تحمل دارید از کشور مهاجرت کنید.

هاتف علیمردانی: «ستاره‌بازی» زنگ خطری برای مهاجرت است/ آچمز شدم!

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، هاتف علیمردانی کارگردان با سابقه سینمای ایران که تاکنون هشت فیلم در حوزه های مختلف (کودک، اجتماعی، کمدی ) ساخته است با فیلم «ستاره بازی» به تهیه کنندگی علی سرتیپی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد این فیلم امروز در سینمای رسانه (برج میلاد و ملت) اکران می شود.

«ستاره بازی»  درباره مشکلات مهاجرت ساخته شده است و او درباره ساخت فیلم در کشور آمریکا و کانادا در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: فیلم دارای پروداکشن  بسیار پیچیده و سختی است. در ایران هشت فیلم ساختم و تمام فضاها (کودک، کمدی و...) را تجربه کردم اما در آمریکا با آزمون و خطای عجیب و غریبی مواجه شدم انگار اولین فیلمم را جلوی دوربین می بردم.

**برای تولید «ستاره بازی» آچمز شدم

کارگردان «کلمبوس» درباره شرایط تولید در آمریکا و کانادا گفت: تولید در  آمریکا و کانادا با شرایط تولید در کشور کاملا متفاوت است به قدری تولید در این کشورها متفاوت است که من به نوعی برای تولید این فیلم آچ مز شده بود. هریک از اعضای گروه از یک کشور به ما ملحق شدند. مدیر فیلمبرداری از فرانسه آمده بود، طراح صحنه از آمریکا آمده بود بازیگران فیلم فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و ملیسا ذاکری از ایران آمده بودند افراد با ملیت های مختلف از اقصی نقاط دنیا آمده بودند و همه این افراد را باید مدیریت می کردم.

**هزینه های ارزی فیلم با تولیدات ایران قابل مقایسه نبود

وی در ادامه توضیح داد: اگر فیلم را ببینید یک خانه در فیلم هست که مربوط به سال 2006 است که سبک و چیدمان آن به 2018 تبدیل شده. در آمریکا و کانادا امکان تغییرات چندانی در خانه ها وجود ندارد و اجازه ندارید خانه را تغییر چندانی بدهید. این که بتوانیم با توجه به فضای فیلم، خانه را تغییر بدهیم و از نو آن را درست کنیم کار بسیار سختی بود.

وی اظهارداشت: باعث شد ما به لحاظ پروداکشن، اسکان دادن افراد و غذا و امکانات رفاهی هزینه های گزافی را متحمل شویم. کمترین هزینه یک پرس غذا  10 دلار است که نزدیک به 250 هزار تومان می شد که باید هر سه وعده غذا تامین می شد و هزینه های دیگری که وجود داشت. باید از علی سرتیپی در این جا تشکر کنم که پای فیلم ایستاد و هزینه های آن را تقبل کرد.بدون اینکه وابستگی به ارگان یا نهادی باشد هزینه ها را تقبل کرد که قابل تقدیر است. تولید این فیلم با توجه به هزینه های ارزی با تولیدات در ایران کاملا متفاوت است و علی سرتیپی این هزینه را پذیرفت و پای کار ایستاد.

**مهاجرت زنگ خطر اجتماعی/مهاجرت با ضربه مرگ یک عزیز برابری می کند

کارگردان «آباجان» درباره موضوعی که برای ساخت «ستاره بازی» انتخاب کرد و ضرورت ساخت فیلم در حوزه مهاجرت توضیح داد: من معتقدم مهاجرت یک زنگ خطر اجتماعی است. فردی که مهاجرت می کند باید به این مهم توجه داشته باشد که  ضربه و آسیب دیدگی مهاجرت برابر با ضربه مرگ یک عزیز است اگر توان تحمل دارید از کشور مهاجرت کنید.

وی تصریح کرد: ظواهر و مراکز خرید یک هفته اول جذابیت دارد بعد از این زمان با واقعیت عریان جامعه مواجه می شوید. هرقدر به زبان کشور مسلط باشید اما با ریشه های فرهنگی جامعه غریبه هستید. تنهایی و غربت به قدری غم انگیز است که با هیچ چیزی برابری نمی کند.

وی در خاتمه گفت: از مدیران ارشاد از جمله محمدرضا فرجی که به زبان سینماگران و زبان سیستم آشناست و می تواند ارتباط خوبی با هر دو برقرار کند، تشکر می کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول